LAVPRISTAXI fra *Et miljøbesparende lavpriskonsept for taxi, utviklet av Økotaxi AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
Advertisements

Husleie nivå  Husleien opp med ca 100% på 10 år.  Inntektene har hatt en lavere utvikling.  Det begynner å bli ”normalt” med over 40% bo.
Handels- og servicenæringens rolle i sentrumsutviklingen Adm.direktør Gunnar Larssen i Oslo Handelsstands Forening deler sine erfaringer og peker på utfordringer.
Resultater fra spørreundersøkelse • 90 tidligere lærebedrifter invitert til å svare på en nettbasert spørreundersøkelse • Inviterte bedrifter hadde lærling.
Svart arbeid – håp med ny regjering? Vestlandske bygg og anleggsdager Audun Lågøyr Byggenæringens Landsforening.
Styrearbeid i Norwegian
Smidighet vs ansvarsprosjekt Software 2012 Johannes Brodwall, Sjefsarkitekt Steria
”Blåbærskogen / Togskogen”
KOMMUNEVALGET 2011 FAGFORBUNDETS KAFFEKURS Tema: Privatisering.
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Erfaringer med tilrettelegging
Konferanse
Taushetsplikt for frivillige
Liv Guneriussen 19. september 2012
EN DAG I UKA GÅR VI PÅ PIRATEN PÅ TUR. VI ER SÅ HELDIGE SOM HAR EN EN LITEN SKOGHOLT RETT VEDSIDEN AV BARNEHAGEN, OG DER HAR VI OGSÅ EN KJEMPE FIN BÅLPLASS.
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Aktører, roller og relasjoner Noen punkter fra rollespill Bortreiseseminaret mars 2002.
Tiltak for å øke antall kollektivreisende Samferdselskomitéen Stine Fredriksen
Forbedringsprosjekt for økning i reiser og inntekter.
Sammen holder vi Lofoten ren! Hva skjer med de ulike fraksjonene i distriktene og hvor ender byggavfallet? Monica Kleffelgård Informasjons- og kvalitetsleder,
Høgskolen i Oslo Innføring av bestillingssystem. Kort oppsummering: Bør vi innføre et bestillingssystem?Ja Går det greitt å innføre?Nei Bør vi likevel.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Stykkpriskontrakt Oslo XP meetup Johannes Brodwall, Bare en Programmerer Steria Norway.
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Vegdirektoratet 4 mars Siri Legernes RIF ”Utenfra” erkjenner vi at: Omstillingen i SVV har kostet – både på organisasjons- og individnivå. Det tar.
Bilkø til evig tid. Stavanger, 5
Den bevisste forbrukeren – hva er viktigst? Solakonferansen Randi Flesland.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Hvilket innhold skal du ha på webben din?
1 Oktober 2011 Ord og begreper. 2 Oktober 2011 Foreldrerådet (alle foreldre med barn i grunnskolen) FAU (Foreldrerådets.
TEATERPLASSEN – GRØNLANDSKVARTALENE PLANSMIE I REGI AV BYDEL GAMLE OSLO OG PBE TEATERPLASSEN OG NYTT STATOILBYGG: BEHANDLINGSPROSESSEN Sigurd.
Del 3 God intern kommunikasjon – vær trygg
Barnehagereformen gjennomføres i Trondheim! Sluttspurten, Gardermoen
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Konkurranse og samarbeid
Kampen skole Vår visjon:
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Jørn Aas Håkon Schiong Gründer, en dialog. eller muligens mer riktig; to synspunkter.
Øving 1 - Forretningsideen
Nyttekostnadsanalyse: Kollektivtilbudet i storbyer Av Steinar Strøm, Universitetet i Torino.
Parkering Mål: AS FlyPark skal ha et program som ordner bestillinger på deres parkeringsplasser.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Hva viser årets barometer? Ole Petter Pedersen, 25. juni 2015.
1 Samling for kommunene 2. juni 2015 Nytt fra Fylkesmannen.
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal? Hva kan kommunen bidra med for at det skal bli enda bedre?
Klimavennlig areal- og transportutvikling i Buskerudbyen Bård Norheim.
Grunnskole for voksne. Opplæringsloven Alle som har behov for opplæring i grunnskolefag, kan få slik opplæring gratis i sin kommune Det er mulig å få.
For Sør- og Vestlandet Konjunkturbarometer Publisert 06. januar 2016 Kyrre M. Knudsen, sjeføkonom.
Hvilket alternativ har mest alkohol?. Hva trenger vi å vite for å regne ut dette?
Hva er viktigst for kundenes transportvalg? Etterspørselsdrivere i kollektivmarkedet Sian Ambrose – Markedssjef Ruter (mai 2016) 1.
M&L2 Kap. 3 Konkurrent- analyse Oslo, sept Hvem er konkurrenter? Mange bedriftsledere vet ikke hvem deres konkurrenter er Forskjellige bransjer.
(1/3) Samfunnsansvar > Sjekkliste for grønne speiderturer á la ”Sikkerhet på tur”. > Automatisk trekk av CO2-kvoter på reisefordeling! > Bygge/utvikle.
Effekter av lavere maksimalpris i barnehage
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal?
Digital deltagelse for alle
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
FNs bærekraftsmål FNs bærekraftsmål skal sikre at hele verden tar vare på miljøet samtidig som at alle mennesker kan ha muligheter for et godt liv.
Konsentra As 14.november 2017.
Orientering for VSV, 13.desember: Arbeidsreiser med “klimakutt”
Effekter av lavere maksimalpris i barnehage
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
Trondheim sentrum fram mot 2040
Undervisning og barnehage
Utskrift av presentasjonen:

LAVPRISTAXI fra *Et miljøbesparende lavpriskonsept for taxi, utviklet av Økotaxi AS

Resymé 2005: Starten - «små taxier, store planer» 2006: Søkte Oslo kommune om tillatelse første gang 2007: Søkte på nytt, etter avslag i 2006 2009: Påan igjen, for 3. gang. Nytt avslag 2010: Søkte for 4. gang 2011: Innbyggerinitiativ – Nedstemt i bystyret 2012: Søknad avslått igjen, men nå med oppfordring til å søke på nytt når ny drosjeforskrift var på plass 2013: Søkte 6. gang, når ny forskrift trådte i kraft 23.mai 2014: Realitetsbehandling i Byrådet. Høring høst 2014

Eksplosiv vekst og utvikling i Oslo «Men ikke flere privatbiler», sier politikerne

Jo mer fleksible transportløsninger - desto mindre behov for å ha bil! Drosjene skal være byens «kollektive miljøbiler» Én miljødrosje kan erstatte 20 privatbiler! Jo billigere og enklere med drosje - desto mindre behov for privatbiler

Er drosjene i dag en del av Oslos kollektivtilbud? Veldig dyrt! Folk tar stadig mindre taxi Grå-sorte taxier Hvem skiller seg ut? Mercedes E-klasse = kollektivbil? Nyetableringer ikke tillatt Opplæring fra 60-tallet Hvor er miljøtaxiene? Dyr drift Konkurranse? Vet aldri hva taxituren kan koste?

Er det behov for Økotaxi Ja!!! Prognoser for vekst og utvikling i Oslo Behov for mer miljøbesparelser Behov for mer konkurranse og lavere priser Behov for HR og kompetanseheving Behov for å motvirke privatbilisme På tide med reell konkurranse Nyetableringer har ikke vært tillatt av Byrådet i 15 år Økotaxi har hittil kjempet i 8 år for å få tillatelse

Et nytt miljøtaxikonsept - for folk i farta… Opptil 40 % lavere priser, vil gi flere turer Basert på at drosjene i dag har kapasitet til å kjøre 3 ganger så mange turer Økt produktiv tid = Økt omsetning Fastpriser – kunden skal vite hva turen koster på forhånd Rekruttering og opplæring Økt kompetanse gir økt trivsel og trygghet for både sjåfører og kunder Billige lavforbruk-taxier og effektivt driftskonsept Enkel, tydelig og frisk profil som folk gjenkjenner og forstår Samarbeid med de andre kollektivtransportørene Kompetent og solid aktør med ambisjoner