Gruppeøving 8.februar Agenda Brainstorming –Hva og hvorfor? –Kriterier Studentpresentasjoner med brainstorming Alle fremfører sin FRUST, maks 2 min. 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Norges Musikkhøgskole
Advertisements

Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Hvordan intervjue en forsker?
Generell kundebehandling på telefon INTERAKTIVT LÆREVERK
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
LAG EN SANG! Komposisjon.
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Forbedringskunnskap kan læres gjennom personlig forbedringsarbeid
Fremtidsverksted - involverende og kreative prosesser
MINE KJÆRE BARN SPARE STRØM = MER LOMMEPENGER. DERFOR….
SPIR Idélab Bodø.
Brainstorming i grupper I en rekke eksperimenter har en latt enkeltpersoner generere ideer alene og satt sammen grupper av like mange personer som genererer.
Om å skrive om litterære tekster
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
Om å skrive om litterære tekster
Presentasjon av Concrea
Cafédialog – elevmedvirkning
Dette er SMART.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
En multimedia presentasjon
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Les s Les ”Sametinget” I par velg 1 av temaene Oppsummere dette temaet og forklare hvorfor det er av betydelse (30 min) Klassen skal.
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Stavanger – , Haugesund – , Hjemmeside : Epost : HVA Treningsleir i kreativitet og nytenkning.
Matt 28:18 Og Jesus trådte fram, talte til dem og sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord! 19 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Gruppeøving 15.mars Agenda Pitching med evaluering og diskusjon: Er forretningsideene klare? Gruppearbeid og diskusjon – tema åpent Neste hjemmeoppgave.
2005 Øving 5 – Økonomi og risiko 1. time: Arbeid med budsjetter i grupper Plenumsdiskusjon 2. time: Plenumsdiskusjon om risiko Plan for siste to øvinger.
Cafédialog – elevmedvirkning
PERSONLIG UTVIKLING - COACHING/VEILDNING
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
Øving 1 - Forretningsideen
Meldinger og Oppgaver gitt 5 Okt De jobbsøkere som ikke kan være tilstede på JobbTorget mandag 18 Okt. må skaffe seg en ansettelsesavtale på forhånd. (Undervisningsfri.
Ue.no GRÜNDERIDOL I AUST-AGDER Drottningborg vgs kl FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen Forkurs 2006 – øvingsopplegg Anders Brenna, Christian Hager og Mari Saua Svalastog.
ENT4000i – Balder Onarheim – 1 av 7 Øvelse “Frust” Presenteres samling 2.
ENT4000i – Balder Onarheim – 1 av 7 Øvelse “Frust” Presenteres samling 2 Fredag.
Gruppeøving 10.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser
Gruppeøving 8.mars Agenda Presentasjon av hjemmeoppgaver Endelig gruppeinndeling Elevator pitch Neste hjemmeoppgave.
Gruppeøving 1.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser –2 min. pr. student –Tilbakemeldinger på presentasjonen –Diskusjon Hva er en FRUST og.
Gruppeøving 5.april Agenda Vårpub!! Helgesamlingen? Gruppepresentasjon av IPR (inkl.rollefordeling) Gjennomgang av regneark Hjemmeoppgave – regnskap/finans.
Øving 2 – Markedsplanen I
Gruppeøving 1.mars Agenda “Endelige” kriterier for forretningsideene Presentasjon av hjemmeoppgaver Halveringsprosess Kort presentasjon av eksterne case.
Gruppeøving 15.februar Agenda Kriterier for gode forretningsideer Gruppepresentasjon –2 min. for gruppen Klassepresentasjon –“Top 10” ideer, 2 fra hver.
2005 Øvinger HUMSAM høst 2005 Tid:7 onsdager – Sted: Grupperom 4, UB Øvingslærer:Mari Saua Svalastog /
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Gruppeøving 12.april Agenda Elevator pitch Presentasjon av regnskap Litt om finansiering Blogging Neste øvinger..
Gruppeøving 21.januar Agenda Hva er en FRUST og hva skal vi med den? Hjemmeoppgaver –Finn en FRUST, finn en løsning –Utfør en markedsundersøkelse.
Skill DNA Hvis du ønsker å gå fort, gå alene, men ønsker du å gå langt, gå sammen med noen!
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
ALLEMED. Agenda 1.Velkommen og mål 2.Hva gjør vi bra? 3.Hva vil vi forbedre? 4.Våre første steg 5.Hvem tar ansvar?
Å bygge sterke hjemme- grupper Å bygge sterke hjemme- grupper.
Veien videre - Dialogkonferanse fossilfrie byggeplasser.
Helin, Mai, Isra, Marius, Emil
Hva brenner du for…? Hva er viktigst for deg i klubben?
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Velkommen til dugnad i kommunen
Velkommen til dugnad i kommunen
Norges Musikkhøgskole
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Administrativ organisering -
Gjennomgang av øvelsen i ledergruppen Dato: Sted:
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Gruppeøving 8.februar Agenda Brainstorming –Hva og hvorfor? –Kriterier Studentpresentasjoner med brainstorming Alle fremfører sin FRUST, maks 2 min. 1 min. brainstorming etter hver presentasjon Neste hjemmeoppgave - forretningsideer

Brainstorming Hva og hvorfor: Fri flyt av ideer Gruppe mennesker = flere ressurser Kriterier Fri fantasi – vær kreative – alt er lov! (ref. TV s. 27) Lytt aktivt Ingen innvendinger/kritikk til forslag Problemhaver noterer alt Hold tidsskjema I etterkant: Sjekk at du har forstått alle forslag!

Til neste gang Nå skal vi finne mulige løsninger: Se på innspillene du fikk under brainstormingen Få frem to–tre ulike løsninger Presenter disse for intervjuobjektet ditt Kom tilbake til oss med en konkret forretningsidé Legg vekt på vekstpotensial og ”unfair advantage” Lag 1–3 plastikkfoiler, maks 2 min. presentasjon. Ta gjerne utgangspunkt i tabell 2.14 i TV s. 46 og kap.2 i VC Så begynner morroa – halvparten av ideene skal stemmes vekk!