Elektronisk meldingsutveksling mellom HF og Rauma kommune Erfaringer og status May-Grethe Gridset Systemansvarlig Profil
Bedre informasjon om pasienten fra HF Mer effektiv tidsbruk Informasjon når man trenger den Kommunikasjonen dokumenteres rett i journal Får god oversikt over kommunikasjon Men, ofte bestilling – ikke søknad på tjeneste Erfaringer
Melding om innlagt pasient135 Innleggelsesrapport132 Helseopplysning357 Melding om utskrivingsklar pasient116 Avmelding utskrivingsklar pasient4 Melding om utskrevet pasient104 Epikriser120 Avvik 10 Meldingstyper - antall
Avvikshåndtering, få registrerte avvik elektronisk Avviksrutiner på papir når pasienten er utskrevet Melding om innlagt pasient, når det skjer flytting mellom sykehus Registrering av tidspunkt, når melding om utskrivingsklar pasient er sendt fra sykehus og når registrert hos KE Kan bli mange Helseopplysninger Manglede funksjonsbeskrivelser Utfordringer