Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
HVA ER ?.
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Ny partnerskapsavtale - Vedtak 1 Fylkestinget Partnerskapsavtale Østfoldhelsa mellom fylkeskommunen og kommunene godkjennes som samarbeidsavtale.
Videreutvikling av sidene i 2011.
Digital markedsføring
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
Reiseliv – Først mot fremtiden Fjellturismekonferansen 2012 BENTE BJERKNES.
Fylkesårsmøter 2013 Mental Helse. Vår visjon ”Alle mennesker skal ha en mulighet til å leve et liv basert på uavhengighet, selvstendighet og mestring”
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
mai Havneforeningens Lederprogram Barcelona Foto: Joachim S. Müller.
1 Det holder ikke å kunne kode for å være en god utvikler! •Rune Sundling • •Blogg: Rune-Sundling.blogspot.com •Twitter:
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
CRM 2.0 – it’s the relationship, stupid! Energi Norge 22. september.
Starten på en suksesshistorie om tilrettelegging for innvandrerbefolkningen Nina Skille, forbundsleder Bjørnar Allgot, generalsekretær.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann. Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer.
Evaluering av B for bibliotek Thon hotel, Halden 25. september 2013.
| 1 Øyeblikkelig hjelp Prosjektdirektør Jon Hilmar Iversen Helsedirektoratet –
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
MEDLEMSUTVIKLING RRIMC Jan Willumsen SONE16. MEDLEMSUTVIKLING NYE KLUBBER REKRUTERING Beholde medlemmer.
TITLE OPPLÆRING – ROTARY D 2310 Marit Fredheim Opplæringsansvarlig
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
FORBEDRINGSPROSESSEN Oppstartseminar Lasse Lønnum Universitetsdirektør.
”Litt bedre i dag enn i går”
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Sett inn synes eller tro.
Digitalisering av byggesaksarkiver i Bergen kommune
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
prof. dr. med., leder av HUNT
I folkets tjeneste Hvem er jeg? Bystyremedlem i Oslo siden 1987 (minus vara 4 år) Hovedstyremedlem i KS siden 2003 Ombudsmannsnemnda.
Lions Røde Fjær 2015 Lions Norges største og viktigste oppgave i tiden fremover.
Idrett for funksjonshemmede
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
NYE NETTSIDER Presentasjon på deleFredag 8. februar 2013.
RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Nasjonal handlingsplan for friluftsområder
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
kommunereform faktagrunnlag - OST - oppdatert
Sykkelbynettverket Mer vekt på dialog Foto: Knut Opeide.
Revidering av lokal lønnspolitikk 2014 status arbeid
Næringsklynge innen opplevelsesnæringene på Sørlandet Kirsti Mathiesen Hjemdahl, prosjektleder.
Informasjon om søknad til videregående opplæring Torsdag 13.september 2012 Nina Hågensen Venås rådgiver Mail: Informasjon.
Mona Høvset landskonferansen 2015
Rammeverk for risikovurdering og revisjon av IT-systemer
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Program etter lunsj Kort innledning til grp.om hpl/budsjett Gruppearbeid ½ time Kort om rådsmøte Kort om nestlederprosjektet 100 års jubileum Heltid/deltid.
Foreldremøte a. Fag Alle prøveresultater vil bli gjennomgått på utviklingssamtalene Matematikk: o Halvårsprøve i Multi (på data) o Udir.,
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Involvering og forankring av arbeidsgiverpolitikken i Gjøvik kommune. HR – sjef Elin G. Limoseth
BRUK AV SOSIALE MEDIER TIL FAGLIG OPPDATERING BRUK AV ”VANLIGE NETTSIDER” GIR DEG INFORMASJON. BRUK AV SOME SKAPER KOMMUNIKASJON.
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
Valgkamp på sosiale medier
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Sosiale medier – Hva nå, rådmann?
Greåker Vgs Elevmentorene 2014.
Gode venner som hjelper andre
Utskrift av presentasjonen:

Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015

Innhold  JUST DO IT! Om digital oppstart og satsing  Eller: «det lokale alibiet»  Digital utvikling i tidlig fase  Digital satsing  Digital ørken 2

Utvalgt.no – Hærens første facebook 3

Bestemor skal på Facebook og twitter!  Et valg å bruke, men en plikt å ha kunnskap  Rammeverk for sosiale medier  Du lykkes aldri 100% om ikke sjefen er med! 5

6

Menn over 40 skal ikke blogge! 7

Tusenvis av medlemmer, men 106 likes  På Facebook fra januar 2012  43 – 18 –

Hva har vi der å gjøre?  Øve!  Jobbe målrettet for de riktige «likes»  Bruke Facebook som en signalforsterker  Medie-trigger  Søke dialog og større synlighet 10

Verdenslansering: #NHO50på5dager  Innspill, dialog og prioriteringer  Bruk av målrettet digital kommunikasjon  Forankring og historiefortelling  Vitalisering av «min side» og CRM  Kompetansebygging i NHO og i medlemsbedriftene 11