Samfunnsøkono mi Motorveibro over Håøya Folkemøte Drøbak kino 11. februar 2015 Alliansen Nei til bro over Indre Oslofjord www.BroNeiTakk.no.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Advertisements

Folkefest! EM Derfor søker vi fotball-EM 2016  Fotball-EM er en folkefest som skaper varige og positive ringvirkninger for hele samfunnet  Fotball-EM.
Vurdering av omfang og kostnader ikke- medisinske tjenester for 3 av sykehusene i Hovedstadprosessen Gjelder Rikshospitalet, Ullevål og Aker.
Strategiplan trafikksikkerhet i Agderfylkene
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Nes Arena Lang vegs ferd mot dag..
Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Hvorfor skårer ikke Oslo bedre på innovasjonsevne når den har så mye FoU- ressurser? Kaja Wendt Oslo som innovasjonsaktør – basert på Indikatorrapporten.
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
HH Oslo-Stockholm = regional utvikling i Nordens triangel
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Møreaksen - et samlet fylke
Kretssamling Kollen sept OASSK Cupen HL – stafett-uttak
Nordfjordkryssing AS Nordfjordkryssing er et selskap som jobber for at det skal komme en bro ved Lote/anda innen Selskapet eies av Eid, Gloppen og.
Nasjonal Transportplan
Lavtemperatur asfalt og nye muligheter LO seminar 19
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
KS Konsultasjoner HVORFOR NY BOSETTINGSMODELL :Vanskelig å få kommuneplasser ÅRSAK: -Regjeringen: kommunene var uvillige. Stort.meld nr 17.
Omlasting og direkteleveranser. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Vi har nå utvidet nettverket med direkteleveranser. Distribusjonen går enten via lagrene.
Kapittel 7: Gjeldsgrad og verdi
Kapittel 6: Gjeldsgrad og risiko
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Ivar Haug INTERREG ØRESUND-KATTEGAT- SKAGERRAK K-møtet i Re 15. februar 2007 Gjennom 2006 deltok Vestfold/BTV-fylkene i utvikling av et nytt.
Har vi tilstrekkelig kunnskap for en framtidig god marin ressursforvaltning? Reidar Toresen Fiskebåtredernes Forbunds representantskapsmøte Oslo, 13.
O PPGAVE 41 Side 173 og 174 Sett inn ord som passer, både innholdsmessig og grammatisk.
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
St.meld. nr. 47 ( ) Samhandlingsreformen Rett behandling på rett sted til rett tid Lagt fram 19. juni 2009.
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Logistikk Billigst mulig Uten tap av service Miljø er ekstra bonus.
Møte for bedriftskontaktene 18. november * Nåværende status * Statistikk * Carma-kampanje * Veien videre: * PUST * Kampanje fra vegvesenet m.fl.
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
Kommende prosjekt i Region sør
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
HP MONO 5035XS MFP A3 format multifunksjons skriver + HP COLOR LASERJET 5550DN A3 format Leie til sammen kr. 890,- per måned eks. mva. (pris kan endres.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Prosjektområde Ytre Oslofjord Kjell Løkke Leder i Styringsgruppen.

Arbeid er førstevalget
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
Hvordan skape en vinnerregion i samferdsel ? Innlegg på Samferdselskonferansen i Kr.sund Iver Nordseth – leder i Samferdselsutvalet i MR.
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
Vindkraft i Norge – I lys av sertifikatordningen med Sverige
Gapet mellom behov og tilbud om læreplasser
Nasjonal transportplan 2010 – 2019 Modeller for korte og lange reiser i sammen brukergrensesnitt Utfordringer tilknyttet koding og presentasjon av resultater.
Samfunnsnytten av Moss Havn Mosseregionkonferansen 28. januar 2015 Geir Berg.
E RFARINGER FRA FORDELINGEN AV KONSESJONSVEDERLAG Ole L Haugen, ordfører Hitra kommune 12. mars 2015.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Ingvild Kjerkol Stortingets transport- og kommunikasjonskomité Kommunikasjon og infrastruktur - ? KLP kommunekonferansen.
Samarbeid mellom seksjon BHM og fagdirektør ved Ahus
Helse Nord-Trøndelag - status og retning Presentasjon til formannskapet i Levanger 27. februar 2008 Arne Flaat.
Bedre byrom der mennesker møtes Rune Breivik – Ski- et attraktivt knutepunkt, intro til diskusjon , Ski rådhusteater, Rune Breivik.
Jernbaneforum Øst =====ØSTFOLDBANEN ===== Halden 2. juni 2014 Velkommen til representanter fra Dalslandspendel!
Bymiljøpakke, Trondheim Pressekonferanse 12. februar.
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
1 Ferjefrie stamvegar/riksvegar gjennom fylket Ferdige og mulige samferdselsprosjekt i Møre og Romsdal etter tusenårsskiftet Lage Lyche.
Budsjett-justeringer Kildesorteringsprosjektet Jorulf Brøvig Silde.
Lokalisering Marienlyst sentralt i Drammen. Kan følge opp kommunens miljøpolitikk. Har allerede viktige idrettsfunksjoner. Gunstig for både det lokale,
Kostnadsutvikling i vegprosjekter
Oppsett for Skog og landskap
Ny tilskuddsordning for fagskoleutdanning
En fylkesmanns refleksjoner om beredskap og samvirke ved overgang til nye regioner Klikk for å legge inn navn / epost / telefon.
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Katja Rekilä Statens vegvesen Vegdirektoratet
Utskrift av presentasjonen:

Samfunnsøkono mi Motorveibro over Håøya Folkemøte Drøbak kino 11. februar 2015 Alliansen Nei til bro over Indre Oslofjord

Konklusjon Motorveibro over Håøya er: svært dyr = 19 milliarder ikke samfunnsnyttig med bompenger

Vegvesenets konklusjon

Kostnad for sykkelvei

Kostnad for sykkelvei = 2,2 milliarder

Kostnad for hengebro vest = 1,2 milliarder

Usikkerhet = 2,5 milliarder

Samfunnsnytte beregnes uten samfunnsnytte Vegvesenets håndbok: « skal normalt skje under forutsetning om 100 % statlig finansiering »

Bompenger i lang tid

Samfunnsnytte med bompenger

Trafikantnytte Arbeid 8 milliarder Fritid 13 mill. Gods 8 mill. Kollektivt -1 milliard SUM 28 mill. Kun bilfører 24 mill.

Stortingets nasjonale transportplan Store veiprosjekter neste 3 år: Buskerud 2,9 milliarder Akershus 3,6 milliarder Norge 38,7 milliarder Finansiering av Håøyabro krever at alle store veiprosjekter i de to fylker innstilles det neste tiåret. Sannsynlig?

Finansiering i familien - millioner

Finansiering i staten - milliarder

Spørsmål?