Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
Advertisements

”Stag er topp å være med i”
Organisering av styret
Hovedtrener Utdanningsnivå: • Intern opplæring innen Readys ledelsesfilosofi, spilleforståelse, coaching, samtaleteknikk mm • NB utdannelse? Arbeidsoppgaver:
Program: Registrering - kaffe Innledning De ulike typene «daglige ledere» IPD og klubbutvikling.
Dioleder-samlingen HS / Administrasjon - oppgaver, roller og arbeidsdeling.
Klubbintern utdanning av dommere til barne- og ungdomsavdeling Hinna Fotball har i dag: Sportslig Utvalg uten interesse for dommere. Spillerutvikler og.
Agenda 12 år •Valg av referent •Info om klubben •Hva er nytt som 12 åring •Valg av foreldrekontakt •Andre foreldreoppgaver •Sportslig.
Alt med ball er gøy i Tune 
LAGLEDER- OG TRENERMØTE
VELKOMMEN TIL LAGLEDER/TRENER MØTE HØST Velkommen Adm. info v/ Svein/Rolf/Ingrid Sportslig status v/ Atle Pause Fair Play v/ Morten Venteliste v/
NY ORGANISASJON Vedtatt på årsmøtet 16. febr
Orkanger IF Fotball - Fotball for alle!.
 Fair Play Emblem. Hva gjør Emblem I.L  Foreldrevett regler deles ut på alle hjemmekamper.  Fair Play hilsen før og etter kamp.  Mot Klubb fra Våren.
Hva skal et styre gjøre av arbeidsoppgaver?
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Planleggingsmøte Tiller Fotball Sesongen mars 2012.
STRATEGIPLAN 2012– 2015 Skreia IL - aktivitet i sentrum
IL Holeværingen - Idrettsglede for alle - Årsmøte ILH Idrettsskolen 2012 Herredshuset, 13 feb 2012.
Ny organisering Hamar Skiklubb Gjennomført fra våren 2012, korrigert pr mai 2013, forslag fra mai 2014.
VALGKOMITEENS ARBEID i KLUBB - KRETS
Styret – hjertet i foreningen
Juniororganisering 2007/2008. Agenda Velkommen og bakgrunn for møtet Arbeidsgruppen Juniororganisering 2007/2008 Junioropplegget for sesongen 2007/08.
Organisasjon Nasjonalforeningen er en frivillig, humanitær medlemsorganisasjon medlemmer i Nasjonalforeningens 565 helselag og demensforeninger.
Agenda 14 år Valg av referent Info om klubben 14 åringer Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Agenda 15 år Valg av referent Info om klubben 15 åringer Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Agenda 8 år Valg av referent Info om klubben Foreldrekontaktens rolle Valg av foreldrekontakt Andre foreldreoppgaver Sportslig.
Mini- og småbasket arrangement Nora Hindar
Mikro, mini- og småbasket cup
Nesodden Tennisklubb Klubb og hallprosjekt organisering
1 ORGANISERING AV SPORTSLIG UTVALG Sportlig leder 1 stemme Styrekontakt 1 stemme Hovedtrener 1 stemme.
ORGANISASJONSPLAN Vedtatt på årsmøtet 14. febr
ORGANISASJONSPLAN Vedtatt på årsmøtet 14. febr
Romolslia Sportsklubb. Stiftet 1975 som Center Ballklubb Skiftet navn til Romolslia Sportsklubb ca 1990 Ca 100 aktive spillere i 8 lag, hovedvekt på medlemmer.
Bli medlem i ”Nordstrand Håndball”
Foreldremøte 2/3 -09 kl Klubbhuset, Aurskoghallen.
Styreseminar.
Velkommen til oppstartmøte Klubbutviklingsprosess A3.
HK Trøgstad 97 Strategiplan.
FORSLAG OMORGANISERING. Forslaget Hovedpoeng: Sagene IF omorganiseres til kun å ha et styre.
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Frittstående kurs Vi gjennomfører årsmøtet Robert Olsvik.
Østfold Bygdekvinnelag Styrekurs 2015 Kasserer. Kassereren Morstongveien Mysen sentralbord mobil e-post:
Sotra Sportsklubb 2009/2010 Trenermøte Agenda:  Status på Påmeldte lag i serien Påmeldte lag i serien Treningstider Treningstider  Sotra Sportsklubb.
Stjørdals-Blink Fotball Informasjon Krav og forventninger.
Økonomistyring i Skeid 1.Mars Allianseidrettslaget er økonomisk ansvarlig for hele klubben Skeid er et allianseidrettslag som er organisert med.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Arbeidsbeskrivelse for roller i Hasle Løren Håndballgruppe Basert på forslag lagt ut på Norges Håndballforbund Region Øst sin hjemmeside Pr 21. mai 2014.
Bli medlem i ”Nordstrand Håndball” fra Ballskolen til Elite !
Klubbesøk. Agenda: Bli kjent – presentasjonsrunde Klubbsatsningsprogrammet - bakgrunn og målsetting Hvilke klubber deltar i programmet Gjennomgang «Hva.
Dommerkontaktmøte 22 mai Status påmelding Per 18 mai er det påmeldt 455 dommere. fortsatt mangler det påmelding fra flere klubber, anslagsvis 50.
FLØY IL Fløy IL Struktur og Ansvarsforhold. FLØY IL Fløy trenger retningslinjer som beskriver ansvarsforholdene til de enkelte styrer  Mange mennesker,
Molde Rotaryklubb Distrikt 2305 Visjon, målsetting og handlingsplan for klubbaktivitetene Vedtatt Revidert
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
Ledermøte. Ledermøte nr Tid: 1. juni 2016 kl Sted: Bjølsenhallen Tilstede: – Fotball, innebandy, bandy, landhockey, sykkel.
Klubbesøk. Agenda: Bli kjent – presentasjonsrunde Klubbsatsningsprogrammet - bakgrunn og målsetting Hvilke klubber deltar i programmet Gjennomgang «Hva.
Ledermøte 29. september Agenda 1.Godkjenning av referat fra møte nr. 4referat fra møte nr. 4 2.Økonomi – Regnskapsrapport, utestående avgifterRegnskapsrapport.
Klubbutvikling 3. SAMLING (KVINNEPROSJEKTET).
ÅRSREGNSKAP 2016.
Organisasjonsplan Rauma Golfklubb
HORDALAND RYTTERKRETS
Klubbens styrearbeid i praksis
Arbeidsoppgaver fordelt pr person i styret pr januar 2016
Velkommen og agenda.
Verktøykasse for klubbopplæring
Barneleder Lede barneseksjonen med lag opp til og med 12 år
Rasmus- fondet § 1 Formål Hovedformålet med fondet er å gi økonomisk støtte til barn og ungdom, som kommer fra familier med økonomiske utfordringer. Hensikten.
Leder Årsplan EIER AV MÅLET: Leder Musikkforeningen Suoni Leder:
Roller og ansvarsområder for styret i itSMF Norge Versjon: 30
Organisering og arbeidsform i MIF/HIL Fotball
Utskrift av presentasjonen:

Langhus håndball Leder Nestleder Økonomi KassererDugnader/loddUllmax Informasjon Sekretær WEB-ansvarlig Event/arrangement JulecupArrangementEvent SPTKMarkedInnkjøp’matrialforvalter

Leder Lederen har det overordnede ansvaret for at gruppa fungerer organisasjonsmessig, økonomisk og samarbeidsmessig Leder skal innkalle til, og lede styremøtene, minimum 10 ganger i året. Ansvarlig for all kontakt med RØN, kommunen og Idrettsråd Pålagt å møte på Hovedlagets styremøter Representere Håndballgruppa utad. Påvirke, motivere til engasjement.. Ta initiativ, alene eller sammen med øvrig styre, til å gå inn der ting ikke fungerer. Være idémaker, miljøskaper og motivasjonsfaktor for styret og håndballgruppa Ansvar for utarbeidelse og oppfølging av strategi / handlingsplaner Budsjettansvar Anvise utbetalinger

Økonomileder –Fungere som leder, i denne’s fravær, og delta aktivt i gruppas daglige drift. –Være lederens høyre hånd, bidra til at vedtak blir gjennomført. –Ha oversikt over gruppas økonomi. Kunne framlegge oppdatert regnskap og prognoser –Kontakt for kasserer, dugnad, og ullmax- ansvarlige

Informasjonsansvarlig –Skrive referat fra styremøter og distribuere disse til : Styret, Hovedlaget, trenere, lagledere, referatbok i kiosken. –Sørge for at Lagleders ABC og Vedtekter blir oppdatert etter årsmøtet. –Etter behov og kapasitet, være behjelpelig med andre oppgaver. –Svare på brev / søknader /saker tatt opp på styremøtene. –Sørge for at referat blir godkjent og underskrevet, og riktig arkivert. –Sørge for at gruppen har brevmal og konvolutter med logo. –Ansvarlig for at WEB-ansvarlig for nødvendig informasjon og at vedkommende foretar medlemsregistrering. –Ansvar for all informasjon til lag og medlemmer –Utsendelse av brev til presse, kommune. Posten skal hentes hver dag – Postboks 15, må se igjennom og hente kun vår post. –Fordele posten til de som skal ha den, ledere, kasserer, Cupinformasjon skal i CUPbok i hallen.

Event / Arrangement Koordinere og rapportere fra Arrangement, Julecup og event gruppene Ansvar for gjennomføring av de aktiviteter styret pålegger disse gruppene Ansvar for arrangementsbudsjett

Sport og trening –Utarbeidelse og gjennomføring av sportslige handlingsplaner etter gruppens strategier –Ansvarlig for at trenere forholder seg til gruppas ønsker og krav. –Bistå med hjelp til treningsopplegg og gjennomføring av treninger der hvor det er behov –Ansvarlig for håndballskole og kontakt med BISS –Rekruttering og skolering av trenere og dommere –Ansvar for den sportslige delen av arrangementer i håndballgruppas regi –Ansvar for Ungdomsutvalget –Utvelgelse av anbefalte cuper –Anbefale støtte til cupdeltagels –Fordele treningstid –Jury til sportspriser –Inkalle og gjennomføre temakvelder og spesialtrening –Anvar for alternative treninger –Arrangere informasjonsmøter for trenere og lagledere

Markedsansvarlig Ansvar for utarbeidelse og gjennomføring av aktiviteter som styrker populariteten til håndballen generelt, og Langhushåndballen spesielt Ansvar for kontakt med sponsorer for å finne nye samarbeidsområder Pressekontakt Ansvar for aktiviteter som trekker publikum til hallen Nye inntektskilder

Materialforvalter Avklare innkjøp med styret, medlem av styret. Sørge for at vi til enhver tid har nødvendig materiell. Sørge for at lag får nødvendig utstyr. Ansvarlig for Ullmax-salg Innkjøp etter vedtatt budsjett

Arrangement Rapporterer til event / arrangement ansvarlig Ansvarlig for alt arrangement i hallen. Hallansvarlige, speaker og sørge for at lag vet når de har lagvakter. Holde seg oppdatert på nye regler Kiosken

Julecup Rapporterer til event / arrangementsansvarlig Ansvarlig for alt rundt Julecup. Sørge for oppdatering internt i gruppen Ansvarlig for kontakt med kommune og andre haller Avholde minimum ett evaluering/forbedrings- møte med styret, trenere, lagledere og andre komiteer

Event Planlegge og gjennomføre de arrangementer som styret fastlegger. Foreslå arrangementer som kan styrke oss sportslig, sosialt eller økonomisk Planlegging og gjennomføring av fellesCup, treningsleir, nattCup, skoleCup, håndball på storskjerm, årsfest

Dommerkontakt Medlem av Sport og treningskomiteen Møte på styremøter etter eget ønske Sørge for løpende oversikt over klubbens dommere. Sørge for at gruppa har minst det antall dommere som til en hver tid trengs, og melde disse til regionen. Sørge for at disse får nødvendige kurs og oppfølging. Sørge for dommere til J/G9 + J/G10 i sesongen. Være klubbens koordinator for dommernes interne bytter. Være klubbens kontaktperson til andre klubber, region og forbund

Kasserer –Rapportere til økonomileder –Sørge for kontering av bilag, levere regnskap til Regnskapsbyrå. –Sette opp budsjett sammen med leder. –Følge opp innbetalinger av treningsavgift, lodd og dugnader, evt. purre opp