Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Prissetting i norske bedrifter. Resultater fra en spørreundersøkelse
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Når matematikk blir magisk
Litt mer om PRIMTALL.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk August 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
NORGES TURISTBAROMETER Sommersesongen 2014 Prognose for utenlandsk ferie- og fritidstrafikk til Norge.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Omsetning, prognoser og trender for lyd og bilde, multimedia, video, foto, mobiltelefon og PC 2011 Konsentrert versjon Februar
Stiftelsen Elektronikkbransjen. Program Utviklingen i elektronikkbransjen 2013: Adm. direktør Jan A. Røsholm og kommunikasjonssjef Marte Ottemo, Stiftelsen.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Kvinner og arbeidsliv Kick-off ”Kvinnebygg AS” 10. april 2007
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Presentasjon for formannskapet 20. mars 2013
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av Makrosikt for.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Månedsbrev Smørblomst
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 3. kvartal 2013.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
Salgsutviklingen av kameramarkedet 2011 samt prognoser 2012 Oslo Plaza, 7. Februar 2012 Bjørn Mangset Styreformann Fotorådet.
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Arbeidsmarkedet nå desember 2011 Balsfjord, Karlsøy og Tromsø.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Levanger kommune Rådmannen Budsjett Presentasjon av foreløpig forslag – Rådmann Ola Stene Budsjett 2007 presentasjon av foreløpig.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Dagligbankundersøkelsen 2014
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi Ingen endring Totalmarked første halvår.
Prosentregning vol. 2.
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Utskrift av presentasjonen:

Stiftelsen Elektronikkbransjen

I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august

I volum - 9 % Totalmarked første halvår

KategoriVolumVerdi Lyd og bilde+ 13 % Mobil og nettbrett - 17 %- 9 % Foto og video- 20 % Store hvitevarer - 11 %- 4 % Småelektrisk- 5 %- 3 % Fordelt på kategori

Nedgangen gjelder både kjøl/frys, vask/oppvask og komfyr/ovn/ventilator. Innbygging utgjør 24 prosent av gruppen i volum og 32 prosent i verdi (samme periode i fjor var 21 prosent og 29 prosent) Bygg inn komfyr har nedgang på 5 % i volum, men opp 3 % i verdi, og øker mest Hovedtrend: Vi kjøper færre, men dyrere varer

Samme trend som i fjor. Kjøkken øker, personlig pleie produkter går ned. Etter oppgang i fjor, så er det nå nedgang i kaffe. 23 prosent i volum, 21 i verdi. Sterk økning (20-60 %) i kjøkkenmaskin, blender, food processor. Varme- og klimaprodukter avhengig av været (les temperaturen ute) Hovedtrend: Vi kjøper dyrere produkter

Vi kjøper stadig større TV-er ” står for størstedelen av markedet (29,2%) 55’’ og større utgjør 26 prosent (16 % i 2013), men har vært mest solgte kategori i Q2 og vokser mest. Neste folke-TV-størrelsen. Andelen plasma synker fortsatt, kun 2 prosent. TV-salget har økt med 15 prosent i volum, 14 prosent i verdi Oled og 4K er fortsatt forsvinnende lite.

Kompaktakamera ned 38 prosent i volum, mobilkamera overtar Speilrefleks viser nedgang på 31 prosent. Kompakt system viser nedgang i antall med 27 prosent. Actionkamera første gang med i statistikken, så ikkje sammenlignbart. Rundt solgt pr. 31.juli actionkamera i Norge så langt. Sterk økning i bildefremkalling, mobilbilder skrives nå også ut på papir og fotobok.

DAB-salget firedobler seg, opp 195 prosent sammenlignet med samme periode i fjor 42 prosent av alle reiseradioer, bilradioer og hifianlegg som er solgt har DAB (mot 17 prosent samme periode i fjor) Mest vekst på bærbare/reiseradioer (262 %), bilradio (139 %), hifi (93 %) sammenlignet med fjoråret

Apple ikke med i tallene Salget av mobiler fortsatt høyt, men nedgang sammenlignet med samme periode i fjor. 22 prosent ned i volum, 13 prosent ned i verdi. Vi kjøper dyrere modeller, 8% økning i gjennomsnittsprisen siden i fjor. Nettbrett: Økning i volum 28 prosent, verdi 29 prosent. Undersøkelse: har smartarmbånd, har smartklokke

Hvitevarer har stagnert og synker litt. Antall solgte TV-er øker; vi kjøper større, dyrere og mer avanserte apparater Økning i kjøkkenutstyr, litt nedgang i personlig pleie. Nedgang i kameramarkedet, med unntak action kamera. Bilder øker. Nedgang i mobilmarkedet, men kjøper dyrere modeller Høy omsetning av nettbrett. DAB/Nettradio øker.

Stiftelsen Elektronikkbransjen Se for presentasjoner og tall.