Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elever og sosiale medier
Advertisements

I.
EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
En innføring i spillet: Lag En Setning
Web-publisering som alternativ presentasjonsform i sykepleieutdanningen NVU konferanse 13.Mars 2006 Gjertrud Husøy Høgskolen Stord/Haugesund.
Prosjekt: ”Bistand på ny arena ?” 2011 Hege Nilsen og Anne Liv Engbråten. Habiliteringsteamet for voksne.
Bokanmeldelser..
Hvordan intervjue en forsker?
Salgsteknikker & Sosial media
Til læreren/ veilederen
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Å skrive en god innledning
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Vi har om sammenhengen mellom røykedebut og sport
«Læringslystplan» (PDSA) for klasse……………. ved………………………………………..skole "Læringslystplan" (PDSA)
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Livsstilskolen for hele familien Små skritt -store forandringer
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
"Ting er ikke altid slik, de synes å være."
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
KARIUS OG BAKTUS PÅ PIRATEN
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Hvordan vi jobber på Bestum skole.
Ståstedsanalysen som verktøy for skoleutvikling
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
GOD DAG!.
NKIs erfaring med Læringspartnere
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Hvis du dør i natt, tror du at du kommer til Himmelen?
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Fortellinger fra India. Mursan i Uttar Pradesh, Nord- India. Mursan i Uttar Pradesh, Nord- India.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Skolens digitale tilstand og ITU-monitor
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Hvilke familietilbud trenger de yngste
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Og.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Problemstillinger og metodebruk i utvalgt masteroppgave
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
انتہائی کشش اور حوصلہ افزائی تعلیمی پروگرام Undervisningsopplegg for 4. klasse Årstid :Høst Hva : samfunnsfag Tid: ca 5 timer Tema: avfall og avfallsbehandling.
MENA1000 Deleksamen 2012 Endelig statistikk. Deleksamen-resultatet i prosent av oppnåelig (x-aksen er ikke kandidatnummer, bare et løpenummer)
Drop-In metoden i skolen
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Samarbeid…! Velge grupper. Gode venner. Lærte av hverandre. Hyggelig sammen. Lettere å samarbeide på data. Bedre kjent med hverandre på fritiden. Vi diskuterte.
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal? Hva kan kommunen bidra med for at det skal bli enda bedre?
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
♥ Hvordan bli lykkelig ♥. Hypotese- hva som gjør deg lykkelig Være sammen med venner/familie Trene Ha et kjæledyr Latter Finne på ting sammen mat Når.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal?
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Hva driver barn og unge i Asker med? Hvordan har de det?
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier? Ungdomstrinnet ved Meløy Skole

Litt om oss Vi er ungdomstrinnet fra Meløy skole på Meløya i Meløy kommune. Vi er 6 stykker, og vi går i 9. og 10. klasse. Vi er veldige glade for at vi fikk delta på prosjektet, og det har vært spennende!

Hva vi forsket på og hvordan vi forsket Vi valgte til slutt å forske på bruk av sosiale medier innenfor forskjellige aldersgrupper; hvilke de forskjellige bruker og hva de bruker dem til. Vi valgte dette fordi at vi synes sosiale medier er et svært relevant tema nå for tiden. Det ser nesten ut til at alle bruker det! Derfor har vi forsket på om de faktisk gjør det. Alle de forskjellige måtene vi kunne forske på dette ble vurdert, men valget falt på spørreskjema og intervju. Spørreskjema fordi at vi kunne få korte og konkrete svar, og intervju for å vite mer om hvorfor de bruker/ikke bruker sosiale medier. Spørreskjema og intervju ble delt inn i tre aldersgrupper. Vi delte ut spørreskjema på butikken, på skolen, til venner, til familie og ellers bare rundt omkring. Stort sett har vi fått inn svar fra befolkningen på Meløya. Fire personer innefor hver aldersgruppe ble intervjuet.

Totaloversikt

Skype

facebook

Snapchat

Youtube

Hva vi lærte av prosessen I løpet av denne perioden har vi lært mye om selve forskningsprosessen. Vi har arbeidet en del med analysering, og vi har lært litt om hvordan vi kan få pålitelige resultater. Og selvfølgelig har vi også lært om bruken av sosiale medier innenfor ulike aldersgrupper!

Takk til! Wenche Rønning Ida Henriette Tostrup Lise Bakke Øvrige lærere Intervjuobjektene Alle som har svart på spørreundersøkelsene