GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Barnas gudstjeneste!
Advertisements

Vi ser hverandre og erfarer at i Guds rike hører vi sammen
I undervisningsrom viser jeg…
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
TØYENSTANDARDEN.
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
GOD OPPDRAGELSE ?.
Kjøkkenet er et koselig sted, ikke sant?
Min Møtebok Navn: ____________________________________
Velkommen til Minde skole
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
En måte å lese Bibelen på
Aggression Replacement Training
Mat, måltider og følelser
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
SOSIAL KOMPETANSE. BARNEHAGEN SKAL FORMIDLE VERDIER OG KULTUR, GI ROM FOR BARNS EGNE KULTURSKAPNING OG BIDRA TIL AT ALLE BARN FÅR OPPLEVE GLEDE OG MESTRING.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
Til Noas ark.
TARKUS OG MEG I TRAFIKKEN
REGLER FOR INTRODUKSJONSGRUPPA
Kapittel 10 På treningssenteret.
d. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
Polen tur 2007 Uke 39. Avreise Søndag 23/9 Oppmøte kl Skolen Vi pakker buss og lignende Setter opp liste med hvem som sitter hvor.
I dag snakker vi om psykiske problem:
Husregler.
 Lovpålagt organ  Godkjenne årsplan  Gjennomgang av brukerundersøkelse  Høringer fra kommunaldirektøren  Status økonomi  Saker fra foresatte 
I DINE HENDER ER NÅDE Å FÅ
HelART i Ulåsen barnehage
Augustbrev for FROSKENE 2104 Viktig info for dere som er tilbake fra ferie VELKOMMEN TILBAKE -VI GLEDER OSS TIL SNART ET NYTT BARNEHAGEÅR Månedsbrev blir.
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Å kjøre bil og å stå i bilkø
FORELDREMØTE 1. KLASSE 23. SEPTEMBER 2014.
V E L K O M M E N til Foreldremøte på SFO
Foreldremøte Jåtten skole klasse 2B
Arbeid med et inkluderende læringsmiljø bygger på:
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Finstad skole Visjon: Sammen om læring
Problemløsning.
Sosial kompetanseplan Ljan skole og aktivitetsskole "Alle innenfor"
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Overgang barnehage -skole Brunes naturbarnehage. Endelig eldst i barnehagen Gaupe som 3 åring, Rådyr som 4 åring og endelig ELG som 5 åring! Forventningene.
Sosial kompetanseplan Ljan skole og aktivitetsskole "Alle innenfor"
BOGAFJELL SFO.
Lokal Trivselsundersøkelse for 1. – 4. trinn
ÅPENHET MANGFOLD ENGASJEMENT MESTRING
Husregler.
Velkommen til foreldremøte!
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Hva er den beste måten å trene hund på?
Fevik En tur til Fevik.
UKEPLAN FOR KLASSE 1C UKE 39-40
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
PALS.
Velkommen til foreldremøte SFO
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Venner & valg Velkommen.
SJENANSE HOS BARN Namkang Jacobsen 05/10/18.
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Velkommen til SFO Høvik Verk skole
Sosialt årshjul HØST - rutiner og sosiale mål
Foreldremøte SFO høsten 2019
Utskrift av presentasjonen:

GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT - Jeg går rolig og bruker innestemme. Jeg passer på meg selv og mine egne ting. - Jeg lar andres ting være i fred. Jeg går direkte dit jeg skal. Jeg setter sko og henger klær på plassen min. Jeg tar på innesko. Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole –læring, samhold og glede.

Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. SFO GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT - Jeg holder hender og føtter for meg selv - Jeg sitter rolig til jeg får lov til å gå fra bordet - Jeg hjelper til hvis noen trenger det - Jeg bruker innestemme - Jeg rydder opp etter meg selv - Jeg lar andre spise i fred - Jeg blir stille når jeg hører 3 klapp - Jeg kaster søppel i søppelbøtta - Hvis jeg blir plaget, går jeg til en voksen Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole- læring samhold og glede.

KANTINE GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT Jeg går rolig til og fra kantina. - Jeg rydder etter meg selv. Jeg holder hender og føtter for meg selv. - Jeg sitter ved bordet mitt til alle er ferdige. Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole –læring, samhold og glede.

ALLROM GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT Jeg går rolig. Jeg går inn når jeg skal. Jeg gir andre arbeidsro. Jeg lytter til de andre. Jeg tar vare på skolens utstyr. -Jeg lar andres ting være i fred. - Jeg bruker innestemme Jeg går ut når jeg skal. -Jeg rekker opp hånda når jeg vil si noe. - Jeg venter på tur. -Jeg holder hender og føtter for meg selv. Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole –læring, samhold og glede.

UTE I SKOLEGÅRDEN GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT Jeg sier fra hvis noen blir plaget. Jeg er en god venn. Jeg henter en voksen dersom noen trenger hjelp i leken, eller hvis noen har slått seg. - Jeg følger STOPP-regelen! Jeg tar med andre i leken. Jeg følger avtalte regler i ballspill og lek. Hvis jeg blir plaget, går jeg til en voksen Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole –læring, samhold og glede.

KLASSEROM GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT Jeg sitter på plassen min hvis ikke noe annet er avtalt med en voksen. Jeg sjekker læringsplan og tar med det jeg trenger. Jeg gir andre arbeidsro. Jeg lytter til de andre. Jeg går inn når jeg skal. Jeg lar andres ting være i fred. Jeg gir ros til de andre. Jeg tar vare på skolens utstyr. Jeg rekker opp hånda når jeg vil si noe. Jeg samarbeider med de andre. Jeg rydder før jeg går. - Jeg holder hender og føtter for meg selv. Jeg prøver først, før jeg ber om hjelp. Jeg følger alltid beskjed fra de voksne. Gaupen skole –læring, samhold og glede.

PÅ TUR GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT -Jeg ser etter at alle har det bra på tur. -Jeg tar med avtalt utstyr. - Jeg lar andres ting være i fred. Jeg følger trafikk reglene for gående eller syklende - Jeg går/sykler rolig slik den voksne har bestemt. Jeg ser meg godt om i trafikken og tar hensyn til andre. - Jeg tar med søppelet mitt! Jeg følger alltid beskjed fra de voksne! Gaupen skole –læring, samhold og glede. .