Agenda Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontaktkonferansen 2011 Tor Eivind Johansen 26. mai 2011 Kristiansund.
Advertisements

Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Ncg | group om |navigator™ xlforecast™
Hvordan ser framtiden ut for de som har investert?
BankID i Vital Forsikring ASA
Arild Frøseth, Daglig Leder Finans Partner AS
Hvem er vi?  InOut  Bygger merverdi rundt brukt IT-utstyr  Levert 70 Skolelinux-installasjoner  TeleComputing  Norges største leverandør av driftstjenester.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
4Q00 / År  Driftsinntekter MNOK 67,4 (64,7)  Driftsresultat MNOK 0,4 (2,7)  Årsresultat MNOK 0,2 (1,9) Resultat 2000 (99 i parentes)
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Xtra personell as HiB-seminar april FU informatikk UiB mars 2006 Xtra personell as Xtra personell tilbyr de enkleste løsningene for midlertidig.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Nyheter visma business
AutoPay - helautomatisert betalingsformidling
Egiro innbetaling/CREMUL
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Drift av Vmware ESX Server for HiST
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Løsning hos RSH Norge En gjennomgang av løsning hos Reitan Servicehandel Norge Edvard Gundersen – ProfitBase AS Løsningsarkitekt.
Kontroll og overvåking av integrasjonsløsninger App Platt Conference – SOA & Integration Track Martin Rauan Gisle Åsberg Communicate Norge.
USHT Hordaland Velferdsteknologi
Digitaliserer papirflyt
Effektivisering av ansettelsesprosessen
FriKomPort Henrik Rouyer-Johnsen Lars Ivar Næss Unified Consulting AS
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Timebox AS Timebox er et rådgivningsselskap som er spesialist på å bistå organisasjoner med Innovasjonsledelse, Etablering og Virksomhetsutvikling. Vi.
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Prosjektgruppe 26ESikkerhet i Internettløsninger Sikkerhet i internettløsninger.
Portalseminar iKnowBase og Oracle Fusion Middleware
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
SIPOK - SINTEFs kunnskapsforvaltning
Ehandel i Oslo kommune Symposiet eLandet Norge oktober 2006 Kari Hove Prosjektleder Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Bacheloroppgave gruppe 19E 2008 Windows server med Sharepoint og Exchange server installasjon hos AS Gjerde Kontormiljø, Vadsø Prosjektgruppe: Åge-Owe.
Public 360° Online 19. nov.
Svensker i Norge - Kampanje.
Medlemsnett enklere og smartere hverdag for lag og foreninger
Elektronisk signering av leiekontrakter for studenthybler.
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
System Center Configuration Manager 2007 Bachelorprosjekt gruppe 18A
Innrapportering via mobil enhet Hovedprosjekt 2004.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Rekommunalisering eller en entreprise?
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Agenda

Resultater over 10 år Vestlandets største uavhengige konsulentselskap med 60 rådgivere. Tjenestespekter som spenner fra utvikling og drift av løsninger, CRM, portalløsninger, til merkevarebygging og markedskommunikasjon. Tall for 2004 –46 MNOK –11,2 MNOK Målsetning: Videre geografisk og bransjemessig ekspansjon

Kort historie Etablert 1995 Privateiet av gründerne og nøkkelansatte Kjøpt opp, etablert, utviklet og solgt flere virksomheter de siste 10 årene Alltid gått med overskudd (20% driftsmargin++)

Understanding business Sikre framtidig inntektsstrøm og endringsdyktighet. Levert løsninger til nasjonalt ledende bedrifter innen finans, reiseliv, handel og industri, telecom og havbruk. Mer enn 10 år med prosjektbasert konsulentarbeid har gitt oss tro på at vi er annerledes. Vi har alltid sett på oss selv som foroverlente, og vektlegger resultater fremfor formaliteter. Sterk på forretningsutvikling så vel som IT –Mange konsulenter med business-bakgrunn

Forretningsområder Reaktor Consulting –systemutvikling –rådgivning og forretningsutvikling Reaktor ID –utvikling av tydelig identitet og sterk kultur (merkevarebygging) –grafisk design og markedskommunikasjon Reaktor IT service –nettverk og drift –hosting og outsourcing

Reaktor Consulting Sterkt fokus på Microsoft-teknologi Lang erfaring med systemer som har ekstremt høyt volum og krav til responstid Sterk på.NET Løsningsplattformer –Portal –Bank/finans –Reiseliv –Business Intelligence Vesentlig andel skreddersydde systemer

Reaktor har vært med SkandiaBanken siden banken etablerte seg i Norge. Gruppen har vært med å lage banken fra ”scratch”, og deltar i prosesser for kontinuerlig utvikling av banken. Reaktor har i tillegg vært med å utvikle systemer for lån, aksjehandel, intranett og system for økonomi- og markedsrapportering gjennom en omfattende datavarehusløsning. Utfordring: BLI NORGES BESTE OG STØRSTE NETTBANK

FotoKnudsen er en av Reaktors største kunder. Vi har utviklet løsninger for FotoKnudsen på en rekke felter. Alt fra produksjons- og økonomisystem (Navision) til produksjon og salg av digitale bilder over Internett. Reaktor bidrar i dag kontinuerlig til at FotoKnudsen er et ledende e-business foretak. Utfordring: FRA TRADISJONELL DRIFT TIL E-BUSINESS

Reaktor har vært med fra starten på bredbåndseventyret NextGenTel. Vi er involvert i så godt som alle ledd i NextGenTels verdikjede og utvikler kontinuerlig nettsted, salgs- og adm. systemer, markeds-kommunikasjon - samt bredbåndsportalen BroadPark. Utfordring: TA POSISJONEN SOM TELENORS STØRSTE UTFORDRER PÅ ADSL

Møller BilFinans AS tilbyr lån og leasingordninger til nye og brukte biler solgt gjennom Møller. MSS/Applikator gjør det mulig for forhandlere å legge inn finansieringssøknader som sendes til finansieringsselskap. Ved hjelp av scoringresultat gis disse automatisk eller manuell innvilgelse/avslag. Systemet levert av Reaktor korter ned på forretningsprosessene fra søknad til ferdig sak. Utfordring: FORENKLE KREDITTHÅDTERING VED BILFINANS

Bro og Tunnelselskapet AS i Bergen valgte Reaktor når et system for automatisk registrering av bompasseringer skulle utvikles (AutoPass). Registreringen går som en melding til det sentrale systemet som er bygget på Microsoft Business Solutions-Navision. Herfra blir passeringene belastet. Ved hjelp av NET-teknologi har Reaktor utviklet et system som leser av bilnummeret hvis brikken ikke gir signal. Utfordring: HÅNDTERE 62 MILLIONER BOMPASSERINGER ÅRLIG

Prosjektet, i regi av BIT Reiseliv og Reaktor, utvikles sammen med to pilotbedrifter, Reisemål Hardanger Fjord AS og Peer Gynt AS. Noe av hensikten med løsningen er å gjøre norsk reiselivsnæring og spesielt småskalaturisme bookbare i sanntid. BIT Reiseliv Reaktor PortalBooking (BitBook) gir tilgang til en rekke verktøy og åpner en ny verden for både små hyttetun og hotell som tidligere var forbeholdt store internasjonale hotellkjeder. Utfordring: GJØRE SMÅSKALATURISME TIL VINNERE PÅ INTERNETT

BMW Business Support, et system for bilkonfigurasjon og salgsverktøy for salg av nye og brukte biler. Det lar bilselgere konfigurere bil og utstyr, samt bistå i hele salgsprosessen, inklusive finansiering og innbytte av brukte biler. I tillegg har systemet funksjoner for å administrere og bruke rammeavtaler for kjøp av firmabiler. Finansieringsdelen er håndtert via et grensesnitt til MSS. Systemet utvikles nå og produksjonsstart er planlagt forsommeren Utfordring: BEDRE SALGSPROSESS

Datingtjenesten til TV 2, Spraydate, har fått mye omtale i det siste, og er kanskje Norges mest populære. Reaktor har utviklet en helt ny versjon av SprayDate, og har integrert TV2 Spillsonen-webside slik at begge løsninger benytter felles database. De nye tjenestene har bedre sikkerhet og støtte for betaling med Payex. De er også integrert mot TV-kanalens MMS-tjenester. Utfordring: GI KJÆRLIGHETEN ET LITE PUFF

Havnemyndigheter har de siste år innskjerpet krav til rapportering av skipsanløp til norske havner. Detaljeringsgrad har økt og dette har medført behov for hyppige innrapporteringer hver uke. For at dette arbeidet skulle være minst mulig ressurskrevende for Mongstadbase, utviklet Reaktor et rapporteringssystem hvor man registrerer relevant informasjon for alle skipsanløp. Basert på denne informasjonen blir PDF-rapporter generert automatisk som så sendes til havnemyndighetene. Utfordring: GJØRE HAVNEREGISTRERING MINDRE TIDKREVENDE

I løpet av sommeren 2006 skal spesialbygde automater drevet av Norsk Tipping, være utplassert på det norske markedet. De nye automatene er nettverksbaserte terminaler og lokalinnehaverterminaler er koblet sammen i et nettverk mot en sentral serverløsning hos Norsk Tipping på Hamar. Reaktor Consulting stod for alt integrasjonsarbeidet for å tilpasse systemet til norske systemer, samt rutiner for betalingsformidling. Dette inkluderer utbetaling av gevinster til spillerne, oppgjør for kommisjonærer samt provisjonsutbetaling til spilleierne. Utfordring: SPRE VINNERLYKKE

Den internasjonale apotekkjeden Alliance Unichem har gjennom oppkjøp blitt en av de 4 store kjedene i Norge. Reaktor har levert sitt HR system og tilpasset dette til Alliance sitt behov. Systemet er så vel tatt i mot av både ledelse og ansatte – at man nå ser på mulighetene for sette systemet i drift i øvrige land. Systemet håndterer i dag alt fra kompetanse- kartlegging/oppfølging til lønnsavregning (integrert mot Huldt & Lillevik). Utfordring: 1000 NYE ANSATTE

Norges Sildesalgslag ønsket å strømlinjeføre ”dialogen” og eliminere feilkilder i forbindelse med utveksling av elektroniske dokumenter. Løsningen er bygget på Biztalk og Navision og behandler transaksjoner for millarder av kroner årlig. Dette er en av Europas første og største Biztalk-installasjoner. Foruten ovenstående har Reaktor også levert sitt HR System til Sildesalgslaget. Utfordring: Informasjonsutveksling med mer enn tusen fiskere, fiskerimottak og myndigheter

Reaktor jobber kontinuerlig for å gjøre Rolls-Royce Marine til en effektiv E-business. Dette blant annet gjennom et prognosesystem (ROS) for innkjøp som både ansatte og leverandører er knyttet opp mot. Systemet er integrert mot Multi+, og det ser ut til at ROS alene vil resultere i de kostnadskutt Rolls-Royce har satt seg som mål. Reaktor arbeider nå også med E-business løsninger rettet mot RR kunder. Utfordring: REDUSERE VARELAGER MED ,-

Fjord Norge valgte Reaktor til å utvikle en helt ny versjon av fjordnorway.com. Løsningen setter store krav til brukeropplevelse. Dette krever en optimal kombinasjon av design, teknologi og kommunikasjon. Fjordnorway.com rates som en av de beste reiselivsportalene Skandinavia. Utfordring: SKAPE REISELYST – FLERE TURISTER TIL FJORD NORGE

Rainbuster leverer og drifter paraply-automater. Da selskapet skulle lansere internasjonalt hos Hilton i London, ble Reaktor engasjert for å utvikle system for sikre transaksjoner, samt lage brukergrensesnitt for enkel betjening av automatene. Automatene kan i dag betjene alle større kredittkort. Utfordring: SIKRE OG STABILE TRANSAKSJONER FRA AUTOMATER