Hva er TIP for meg og hvorfor har jeg noe å bidra med.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innflytterkvinners fortellinger om ”De viktige kvinnfolkan”
Advertisements

Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
PRESENTASJONSTEKNIKK. FORBEREDELSER PLANLEGG UT I FRA:
Veiledning av elever / lærlinger
Utviklingshemmedes muligheter i arbeidslivet Terje Olsen Nordens Välfärdscenter og Nordlandsforskning Regional konferanse om politikken for mennesker med.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Nytt liv med Ny GIV? Tanker, erfaringer og et og annet tips
Dine sterke sider – slik andre ser dem
- Hovedrolle eller birolle
Å skrive en god innledning
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Aggression Replacement Training
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
målet Hovedmål i PR modul 2 var å
Skøytedag 2013 Slåtthaugen. Ersilia og Per, poserer.
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
”Observasjonsverktøy” på klasseledelse.
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
ELEVMEDVIRKNING.
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Presentasjon av hovedprosjekt 23E Student:Veileder:Oppgavestiller: Ronny A. HansenArne B. MikalsenNordborg Kristen Videregående Skole
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Matematikkundervisning - noen tanker Christin Borge PPU, Høgskolen i Vestfold Våren 2006.
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Kvalifiseringsprogrammet Hva er det som virker?
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Sett inn synes eller tro.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Fra ord til liv Februar 2010.
Mestring og forebygging av depresjon
2 SK Arbeidsseminar om LMS 1 Erfaringer med bruk av LMS og noen spørsmål Jan-Arve Overland
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Refleksjonsspørsmål Region nord. Spørsmål 1a Hvorfor skal jeg lære et nytt fremmedspråk i tillegg til engelsk? Hvordan legitimerer vi fremmedspråket?
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Tankekart for å sortere ingredienser…
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
Vurdering for læring.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
Hvilken del av “vær stille” forstod du ikke??
Kurs i leiing Kommunikasjon.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Instruksjon På de neste sidene vil du se noen rammer der overskriften er ulike argumenter for å undervise biologi Du vil også se en liste over enkelt-argumenter.
Lesing og lesestrategier
GERILJATESTING «Geriljabrukertesting er litt det samme som geriljakrig. Bortsett fra krig, fred, sprengstoff, lemlestelse og lignende.»
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Alternativ 6 Kunnskapsdepartementet Fraværsgrense i videregående skole Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Utskrift av presentasjonen:

Hva er TIP for meg og hvorfor har jeg noe å bidra med

Jeg oppfatter oppgaven slik at jeg skal lage en «dritbra» sammensatt tekst. Jeg håper at denne presentasjonen imøtekommer forventningene til denne oppgaven

Arnfinn er ofte omtalt som en «bilnerd» Og ser på dette som et kompliment Mine interesser er vide innenfor tekniske og mekaniske ting Jeg er interessert i apper til iPhonen, 3D printern vi skal ha på jobben og gråtassen fra 47` som jeg har på hytta og alt annet som får plass i mellom Jeg prøver å vinkle mine interesser inn i fagene jeg underviser i. Jeg håper noe av denne interessen kan smitte over på elevene Jeg prøver å sortere bort det jeg selv synes er kjedelig I den tro at det jeg liker er kjedelig for elevene Og det jeg synes er kjedelig synes de er forferdelig!!!