NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
M3 Management Veien til et optimalt prosjekt.
Advertisements

1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
PLANLEGGING SMÅKRAFTVERK AV EN STØRRE GRUNNEIER
Nordiske logistikkløsninger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
FORSVARSBYGG Forsvarssektorens egen eiendomsekspert.
Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Agendapunkter UKE - aktuelt Drifts- vs. Vedlikehold Lisenser
Kommunal eiendomsvirksomhet
Presentasjon for Byggevareindustrien
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Entrepriser –hva skjer i Bergen? 25.april 2007 Prosjektsjef Rune Moen Regiondirektør Jorunn Nerheim.
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Nytt utdanningsprogram
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Styrearbeid i Norwegian
Presentasjon av Skanska Survey
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Dette er NEAS Ledende Facility Management selskap
LCC i byggeprosjekter Knut Erik Nordby Direktør plan- og prosjektering
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Livssykluskostnader og virksomhetskostnader
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
En utbyggers perspektiv
Elektronisk tinglysing i fast eiendom og boretter
Outsource eller drifte selv ?
Per Bruvold Sikkerhetssjef IKT/Personvernombud
Digitaliserer papirflyt
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
2004 NAO-prosjektet Ny AnskaffelsesOrganisering
Levanger kommune enhet Bygg og eiendom Driftskomiteen 1 Presentasjon av Bygg og eiendom.
Ehandel i Oslo kommune Symposiet eLandet Norge oktober 2006 Kari Hove Prosjektleder Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
3/29/2015 Et skolebygg å være stolt av!. 2 Nøkkeltall  etablert 1. januar 2002  eier og drifter alle skolebygningene i Oslo  ca. 1,3 millioner kvm,
ARBEIDSLIVSKRIMINALITET Hva inneholder den overordnede risikoanalysen for byggherrer og bedrifter i bygg & anleggsbransjen?
HOVEDPROSJEKT 28e HiST2003/2004. Om oss Tor Arne Hammervik, 21 år Tor Arne Hammervik, 21 år Thomas Lund, 24 år Thomas Lund, 24 år Geir Magne Nilsen, 24.
Hydro Representert i ca. 70 land ansatte, hvorav ca. halvparten i Norge Omsetning ca. 150 milliarder NOK Intern.
Sandvika Rotary Klubb 11. Mai Agenda Presentasjon av Castelar Corporate Finance Sparemarkedet – hvilke muligheter finnes Hvordan investere Rådgivning.
Litt om Stavanger eiendom. Oktober -15. STAVANGER KOMMUNE Bestiller – utfører – kunder. STAVANGER EIENDOM BYGGDRIFT / NATUR OG IDRETT VIRKSOMHET Driftsavtale.
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: TEKNISK Folkevalgtopplæringen PRESENTASJON, TEKNISKE OMRÅDER KNUT E HELLAND.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Hva er Akasia? Akasia er en virksomhet under Bergen kirkelige fellesråd som ivaretar en del av områdene som i henhold til Kirkelov og Gravferdslov er.
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
26 november 2015 Veterinærforeningen. 2 Enkel tilgang til god rådgivning Nettbank Support Kundesenter Nettbank Bedrift/ Business Online Tablet Business.
Presentasjon av 2. kvartal / 1. halvår juli 2004.
Rammestyrt forretningsdrift til selvkost St Olavs Hospital, Allmenn Teknikk Avdelingssjef Mats Hobber.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Befaring /5317 Drift av utleveringsløsning for personaltekstiler og distribusjon av avdelingstekstiler.
Eiendomsdrift og forvaltning Asker kommune Roar Nygaard Virksomhetsleder EDF Eldrerådet, 26.april 2017.
Aksess Innkjøp as Digitalisering av samspillet mellom
Visjon, virksomhetside og verdier
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
Dialogkonferanse Ruter
Befaring Drift av utleveringsløsning for personaltekstiler og distribusjon av avdelingstekstiler.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
Anskaffelser med fokus på Innovasjon Strategisk forankring
Offentlig Privat Samarbeid (OPS)
Databaser: dvs. data lagret i informasjonsteknologi
Utskrift av presentasjonen:

NEAS – et totalkonsept for eiendom og servicetjenester Presentasjon NEAS AS Facility Service for Kunde Dato

Dette er NEAS Ett av Norges ledende Facility Management selskap Kunden fokuserer på egen kjernevirksomhet - NEAS optimaliserer eiendomsprosessene Vår målsetning er økt produktivitet og forbedret konkurranseposisjon for våre kunder – gjennom økt verdi og funksjonsytelse av kundenes eiendommer Omfattende spekter av tjenester og løsninger innenfor Facility Management Ca. 220 medarbeidere i Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Sarpsborg og Grenland Yrkeskategorier: driftsteknikere og vaktmestere, servicepersonell, håndverkere og tømrere, ingeniører, autoriserte takstmenn, økonomer, revisorer, statsautoriserte eiendomsmeglere, jurister, m. v. Nøkkeltall Forvalter og driver ca. 1500 eiendommer med totalt areal på ca 4 mill. kvm. Tjenester til ca. 6.000 leietakerforhold Forventer en omsetning på om lag NOK 250 mill. i 2006

Tjenester EIENDOMSUTVIKLER EIENDOMSBESITTER LEIETAKER Eiendoms- Administrativ, teknisk og økonomisk forvaltning Utleiemegling Asset Management Rådgivningstjenester Leietakerforvaltning Utleiemegling Eiendoms- administrasjon Teknisk drift Vaktmester Håndverker Utearealer Internkontroll Teknisk drift Vaktmester Håndverker Utearealer Servicetjenester Eiendoms- drift Brannteknisk prosjektering Rådgivning Brannteknisk prosjektering Risikoanalyser Brannvernledelse Internkontroll Brannvernledelse Brannrådgivning Plan- og byggesak Prosjekt- og byggeledelse Eiendomsutvikling Juridisk rådgivning Prosjekt- og byggeledelse Utviklingsplaner Omregulering Due Diligence Prosjekt- og byggeledelse Eiendoms- utvikling Interne servicetjenester som Kontorstøtte Kantine/renhold Vakt/sikkerhet/resepsjon Strategisk rådgivning Arealeffektivisering Flytteprosesser Facility Service

Produktorganisering

Et utvalg av våre kunder

Facility Services NEAS leverer alt innen interne servicetjenester. Vi sikrer kundene tilgang til markedets beste betingelser gjennom våre stordriftsavtaler Intern drift: Kantine Renhold Renovasjon Telefoni- og dataløsninger Drikkeautomater Planter Strøm Vaktmestertjenester Sentralbord /telefoni Kontorstøtte: Dokument- og vareflyt Elektronisk dokumentbehandling Elektronisk fakturabehandling Arkiv Innkjøp Kontorrekvisita Kontorinnredning Kontormaskiner Distribusjon Vakt / Sikkerhet: Vakthold Adgangskontroll Resepsjon Rådgivning: Effektive arbeidsprosesser Synergier mellom arbeidsområder Bencmarking av leveranser/tilbud Servicenivå i forhold til behov

Samarbeidspartnere – 3 mrd i omsetning Bransje Navn Omsetning Mill kr Arkiv/ scanning Recall AS 36 Elektronisk fakturering Visma Software 96 Renovasjon Veidekke Gjenvinning 400 Renhold Rengjøring & Vedlikehold AS 80 Trippel Bedriftsservice AS 6 Nexus Kantiner Eurest AS 450 Fazer Amica Norge AS 70 Planter Servix Plantedekor AS 7 Kontorrekvisita Rich. Andvord AS 485 Postbehandling Postpartner AS Pakker/logistikk Posten Norge Distribusjon Non Stop 25 Print-/ postmaskiner Pitney Bowes 253 Vakt/ sikkerhet Hafslund ASA 350 Kaffe Selecta 22 IKT Computerland Facility Management NEAS 251

Kunde-/leverandør forholdet NEAS FS Kontor støtte Renhold Kantine Vakthold/ resepsjon Sentralbord IKT Renovasjon Partnersamarbeid er et viktig konkurransefortrinn for NEAS: Et tett og nært samarbeid med utvalgte, ledende partnere gjør at vi kan tilby markedets beste løsninger.

NEAS Servicebok Web-basert løsning for kunder og leverandører Planlegging og dokumentasjon av Periodiske leveranser Periodisk oppfølging Avvikshåndtering Melding Utkvittering Loggføring

Facility Management NEAS effektiviserer og integrerer prosesser slik at kunden kan ha fokus på kjernevirksomheten. Kunden oppnår Markedets beste betingelser Frigjør intern kapasitet Enklere administrasjon Reduserte og forutsigbare kostnader Bedre likviditet Management av tjenestene Èn kontraktsansvarlig Administrasjon og kontroll Èn samlefaktura Administrasjon av avtalene Befaring NEAS konkurranseutsetter Kvartalsvise møter for gjennomgang av leveranser/avtaleverk.

Facility Management Effektive og integrerte prosesser Fokus på kjernevirksomhet Management av tjenestene innebærer: Egen kontraktsansvarlig som eneste kontaktpunkt mot leverandørene. Administrasjon og kontroll av fakturaflyten fra leverandørene Èn samlefaktura pr. måned eller kvartal for alle tjenestene. Administrasjon av avtalene. Befaring med og uten leverandørene NEAS konkurranseutsetter etter avtale tjenestene for å oppnå optimale leveranser og betingelser som ivaretar krav, ønsker og behov. Kvartalsvise møter for gjennomgang av leveranser/avtaleverk. Kunden oppnår: Markedets beste betingelser Frigjør intern kapasitet Enklere administrasjon Reduserte og forutsigbare kostnader Bedre likviditet

Strategisk perspektiv - Effekter 10 -40% reduserte kostnader Best practice prosesser Pris-/leveransegaranti Uttaksbasert prismodell Ansvarsmatrise/SLA Servicerapportering Målbare Profesjonelle innkjøpere/-desentrale bestillere Bevisstgjøring ift uttak av tjenester Frigjør ledelseskapasitet til egen kjernevirksomhet Fra støttefunksjon til kjernevirksomhet Fra personavhengighet til prosessavhengighet Tilgang til spisskompetanse Ikke målbare