VI LAGER EN PLATEBUTIKK Gløer Langslet, Sandvika VGS
Hva kan vi nå? Deklarere variabler: Tilordne verdier til variablene String int Number Array Tilordne verdier til variablene Stappe ting inn i lister (Array) Ta ting ut av listene Få programmet til å reagere på museklikk
Læreplanen sier Mål for opplæringen er at eleven skal kunne lese og bruke dokumentasjon og kode definere variabler og velge hensiktsmessige datatyper tilordne uttrykk til variabler programmere med enkle og indekserte variabler eller andre kolleksjoner av variabler programmere med valg og gjentakelser lage egne og bruke egne og andres funksjoner eller metoder med parametere programmere funksjoner eller metoder som blir aktivisert av hendelser utvikle og sette sammen delprogrammer teste og finne feil i programmer ved å bruke vanlige teknikker gjøre rede for hensikten med objektorientert utvikling og begrepene klasse, objekt og arv
Hva kan vi bruke dette til? Lage en superenkel nettbutikk
Hva trenger vi i platesjappa? Plater Noe som gjør at vi kan velge plater ved å klikke på dem Handlekurv? Liste over det vi har kjøpt? Noe som regner ut og viser frem summen for kjøpene
Hva skal vi bruke? Array EventListener (for knapper) DisplayList (denne er ny) Funksjoner Litt design/layout Noen enkle Flash-teknikker
Hvis vi blir ferdige før tiden? Da går vi i gang med det mest spennende innen programmeringen i dette faget: Objektorientering Oppgaver knyttet til platebutikken Repetison av forrige ukes oppgaver