Fronterinnleveringer på 1-7 og 5-10. Hovedprinsipper Alle innleveringer 1. år skjer i innleveringsrommet – som følger kullet gjennom årene Hvorfor? For.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Advertisements

Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Brukerveiledning i FS ved UiN
SARPSBORG.  Ligger mellom Sarpsborg og Fredrikstad  Ca.950 elever Skoleåret følgende programområder:  Bygg- og anleggsteknikk  Design og håndverk.
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Velkommen som nettstudent!
Pilotprosjektet så langt
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI 2011 Irene Beyer Log
 Pålogging  Hva må du kunne (IKT)  Brukergrensesnitt og vindushåndtering  Min datamaskin  Filbehandling – bruk av utforsker  Nettsøk.
En gymtime skal bestå av tre deler: Oppvarming Hoveddel Avslutning
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Arkivere e-post i mapper E-post som dreier seg om det samme, kan samles ett sted. Det kan være praktisk. Du kan gjøre det ved å lage mapper. Så kan du.
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Høgskolen i Oslo IKT – kommende utfordringer Hvilke utfordringer står vi overfor i neste studieår for å styrke integreringen av pedagogisk bruk av IKT.
Avklaring av begreper - roller
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Praksisoppfølging i GLU Organisering, ressurser, fordeling… Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier, Vibeke Bjarnø
no/it/article ece. 1. år er det mest kritiske -? Flest slutter da Mange har problemer med overgangen fra vgs. til høyskole, trenger.
Hva er Fronter.
Gå inn på denne internettadressen:
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Muntlige presentasjoner
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Velkommen til Varden skole
HØGSKOLEN I AGDER Agder University College © Bjørn Olav Hogstad, HiA, 2002 HØGSKOLEN I AGDER Agder University College Word - maler 1 DAT100 TEMA: Maler.
Bjørnsletta Ungdomsskole 198 elever, 18 ansatter.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Finansregnskap med IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI INTRO Dag 1 Mål for økten – Dag 1 l Pålogging –(Kontoaktivisering) l Hva må du kunne (IKT) l Brukergrensesnitt og.
Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT)
Ny Fronterinnstallasjon
Cyber Lions. Hvorfor? Unge mennesker anser internett som en "integrert del av livet sitt". Hvis de måtte velge mellom internett og det å eie en bil ville.
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Matematikk Noen betraktninger omkring fysikk og naturvitenskap.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Oppbygning, faglig og administrativ bruk av ClassFronter Vibeke Bjarnø Seminar for avdeling ØKS
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
10 tips for (betre) bruk av Fronter Terje Mølster Lynkursdag
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Ny funksjonsbeskrivelse for LMS ved avd. LUI Personalmøte LUI Mikhail og Vibeke.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
H VOR ER FILENE MINE ? J OBBE EKSTERNT Seksjon for digital kompetanse Personalopplæring HiO 2010.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
1 Intro kartlegging Matematikk LUB Fredag Elise Klaveness.
1 BRUK AV REFERANSEHÅNDTERINGS- VERKTØYET ENDNOTE I FORBINDELSE MED ORGANISERING AV LITTERATUR OG MANUSKRIPTSKRIVING Bibliotek for medisin og helse Mai.
Lenken til Fronter finnes nederst på mf.no. Logg inn med din MF-brukerkonto. Brukernavn og passord genereres etter første gangs semesterregistrering og.
OT-MAPPE Hvordan skal den behandles?
Digitale systemer ved OsloMet
Fronter ved MN og Kjemisk Institutt
Utskrift av presentasjonen:

Fronterinnleveringer på 1-7 og 5-10

Hovedprinsipper Alle innleveringer 1. år skjer i innleveringsrommet – som følger kullet gjennom årene Hvorfor? For ellers blir innleveringene for spredt og vanskelig å holde oversikt over. Alle fag som kommer til senere har innleveringer i sitt eget klasserom Hvorfor? Noen av disse fagene kan ha studenter fra ulike kull og klasser. Fronterinnleveringer på 1-7 og /8/11

Hva innebærer dette? — Alt som kan gjøres i klasserommet, kan også gjøres i innleveringsrommet, så det er ingen endringer i funksjonalitet. — Men: mappene må tilpasses hvis man skal unngå at hele kullet ser dem. Dette er enkelt – og lms-koordinatorene er behjelpelige med å gjøre det eller veilede. — Som vanlig: Fronterkoordinator (1. år: Bjørn, 2. år: Åge) kan opprette mappene – men kun hvis vi får beskjed… — Skjema Skjema Fronterinnleveringer på 1-7 og /8/11

Eksempel på tilpassing — Lager ny mappe for «Innlevering 3 i matematikk» — «Endre egenskaper» — «Tilpass tilgangen» — «Gi tilgang fra deltakerlisten:» — Kryss av «Klasse: GLU-MAT HØST 2010 A» (for eksempel) og de aktuelle faglærerne — «Lagre» Fronterinnleveringer på 1-7 og /8/11