Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Små og mellomstore byers rolle i kollektivtransporten
Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Fylkesordfører Nils Aage Jegstad
Dialogtorg i Kristiansand
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer

Areal- og transportutvikling Lier – Drammen - Eiker - Kongsberg
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Tore Hoven Avdelingsdirektør Teknologiavdelingen Vegdirektoratet
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Randi G. Trøan Prosjektleder Statens vegvesen
Miljøpakken for transport i Trondheim
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
Statens vegvesen Region øst - investering, drift og vedlikehold
KDP E18-korridoren i Asker
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
E16 Skaret - Hønefoss Gert Myhren - planleggingsansvarlig
KOMMUNEDELPLAN FOR E16 SKARET–HØNEFOSS Orientering om innsigelsen fra Jernbaneverket Lars Chr. Stendal, Jernbaneverket Regional plan- og utviklingsdirektør.
NTP-høring Stortinget 7. mai 2013 Per-Gunnar Sveen, fylkesrådsleder Hedmark Anne Karin Torp Adolfsen, fylkesråd Hedmark Hanne Varhaug Søberg, fylkesdirektør.
Utdanningsetaten, avdeling for skoleanlegg
Miljø- og avfallshåndtering i et veiprosjekt
TBA4853 Jernbaneteknikk – Høyhastighetsbaner NTNU Eksperter i team 2010 Landsby nr. 17.
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
Kommende prosjekt i Region sør
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Hvordan skape en vinnerregion i samferdsel ? Innlegg på Samferdselskonferansen i Kr.sund Iver Nordseth – leder i Samferdselsutvalet i MR.
Bærekraftig bompengeregime Erfaringer fra Oslopakke 3 Fylkesordfører Anette Solli.
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Landsdekkende næringspolitisk undersøkelse 2014 Storbygruppen.
E-16 Filefjell– den sikreste vintervegen mellom øst og vest
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Fornebubanen – Reguleringsplan parsell 1 Bærum
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2
NTP og vegnettet – forfall, fornyelse og planeffektivitet v/fylkesordfører i Hordaland, Tom-Christer Nilsen.
Samfunnsøkono mi Motorveibro over Håøya Folkemøte Drøbak kino 11. februar 2015 Alliansen Nei til bro over Indre Oslofjord
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Transportplan Nordland Handlingsprogram fylkesveger og ferjer.
1 A KLP Kommunekreditt Alternativ finansiering – muligheter og realisme Kystvegkonferansen i Vanylven 26.august 2011 Jan Olav Tryggestad Ass direktør.
DET NORDLIGE ALTERNATIVET : Den 100% vintersikre vegen over Filefjell som binder landet sammen og som raskt og rimelig kan fullføres. Høgfjellskonferansen.
E39 Kvivsvegen Rammevilkår nr 1 – Samferdsel ? Maritim Forening søre Sunnmøre Ulstein Quality Hotell – 30. august 2007 Kvivsvegen as i samarbeid med Statens.
Forvaltningsreformen 8.september 2010 Dialog, samhandling og nasjonale føringer Ved Olav Sætre.
SVV 2010 Forvaltningsreformen Overordnet organisering.
Statusoppsummering Seismiske målingar. Traséval. Kostnadsberekning. Status i forhold til finansiering: * Endelege vedtak i kommunar og fylke. * Statlege.
Riksvegutredningen Pressekonferanse 16/03/2015 Fung. vegdirektør Lars Aksnes, Statens vegvesen Foto: Knut Opeide.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Statens Vegvesen 20 mai 2009  Felles bransjemøte  Kapasitet og hvordan møte økt omsetningsvolum  Trond Johannesen  Adm. direktør  Maskinentreprenørenes.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Bompenger som politisk virkemiddel
Bypakkane i Møre og Romsdal Status i prosessen og prosjektoversikt
NASJONAL RASSIKRINGRUPPE 14. AUGUST
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Nordhordlandspakken- orientering
Handlingsprogram
Utskrift av presentasjonen:

Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret Stortingets transport- og kommunikasjonskomité 21.1.14 Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret

Fokus E18 Oslo – Asker og E16 Sandvika - Skaret Et robust vegnett med god fremkommelighet spesielt for næringstransport Fremkommelighet for bussen Et godt tilbud til syklistene Stedsutvikling Skape gode lokalmiljø Trafikksikkerhet

E16 Sandvika- Wøyen E16 Sandvika - Skaret Den nye vegen erstatter en av landets mest trafikkerte tofeltsveger og åpner for utvikling av Sandvika Prosjektet omfatter: 2,3 km tunnel, og 1,2 km veg i dagen, gang- og sykkelforbindelser, kollektivfelt og nytt lokalvegsystem Sandvika /Hamang Prosjektering, grunnerverv og forberedelser til oppstart pågår. Planlegger å starte bygging årsskiftet 2014/15

E16 Bjørum - Skaret E16 Sandvika - Skaret Bjørum – Skaret er 8,5 km lang med 4,2 km fordelt på to tunneler Ny veg blir motorveg med fire felt og erstatter en tofeltsveg med til dels dårlig standard Gammel E16 blir parallell lokalveg og det etableres kollektivløsning med innfartsparkering Langs vegen blir det gjennomgående gang – og sykkelveg

Kostnader og finansiering E16 Sandvika - Skaret Kostnader og finansiering E16 Sandvika - Wøyen vil koste ca. 4 milliarder kroner Finansieres med Oslopakke 3 og statlige midler Venter på avklaring om finansiering og endelig klarsignal for byggestart E16 Bjørum – Skaret vil koste ca. 3,5 milliarder kroner Våren 2014 forventes lokalpolitisk vedtak om delfinansiering med bompenger Bompengeproposisjonen kan fremmes for Stortinget våren 2015