Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
>> Finding the job - choosing the people
Advertisements

Språkpraksis Hvor har du språkpraksis?
Grunnopplæring i arbeidsmiljø. Januar/februar 2011 Innledning
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
Nordnorske Suksesshistorier Kan suksess læres?
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
IT Fornebu Visjon / Forretningsidé "I et samspill mellom forskning, utdanning og næringsliv, på lang sikt å skape et mangfold i et fremtidsrettet kunnskapsmiljø¸
Om å få det til!.
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Inspirert, motivert og kompetent i jobben – hva er nøkkelen?
REKRUTTERING AV NY MEDARBEIDERE I FYLKESKOMMUNEN
RIO påvirker og utvikler prosessene som skal gi rusavhengige bedre tilbud Et samfunn hvor alle skal få tilrettelagt veien ut av rusrelaterte problemer.
Mål/hensikt Å skape verdi for eierne Ikke likegyldig hvordan Nye muligheter.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Innovasjonsledelse i idésamfunnet
Tone Marie Nybø Solheim, direktør helse og velferd KS
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Slik gjør vi det i Grenland
Rekruttering og omdømme
Fremtidsrettet kompetanseutvikling i Statens vegvesen Bidrag til BA – bransjen Bodø Torbjørn Naimak.
Midlertidige ansettelser i usikre tider
Stolt og unik Liv Overaae KS nfu konferanse 4. november 2008
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
1 Bedriftssamarbeid som middel for økt rekruttering Et case fra Høgskolen i Vestfold 24. Okt 2008 v/Marius Imset.
Bjørnholtmessa ’09 Bjørnholtmessa ’09 En elev- og ungdomsbedriftmesse Bjørnholt skole onsdag den 11. februar. En inspirerende møteplass for ungdom og næringsliv.
Strategiplan Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken 25.febr
Universitetet i Tromsø
Roller og synsvinkler Bente Erlien
De ansatte opplever å bli hørt og anerkjent, og føler dermed trygghet og lojalitet. Bedriften får utnyttet unik kompetanse. Økt bevissthet til HMS-arbeidet.
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Motivasjon Din motivasjon
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
Høgskolen i Nord-Trøndelag - en næringsrettet høgskole.
Strategidokument UNIKOM!
Miljøfyrtårnsertifisering Å være et Miljøfyrtårn gir økonomisk gevinst og positiv markedseffekt.
Med kikkerten for det blinde øyet? Innlegg på nHS’ prosjektledersamling Hallgeir Gammelsæter.
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Arbeid for alle Jeg er mer enn Psykisk syk, jeg har arbeidsevne!
Informasjonssaker til AMU – Arbeid med strategisk plan 2012 – 2015 ◦ Nåværende Strategisk plan og handlingsplan for HiL løper ut 2011 ◦ Oppstart.
-Et annerledes fond, som jobber aktivt for og med ungdom! MODERNE SAMFUNNSANSVAR/ SOSIALT ANSVAR.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Lønn Lønn er den betalingen du mottar fra arbeidsgiver for den jobben du utfører. Lønnen avhenger blant annet av alder, utdannelse, arbeidstid og arbeidsoppgaver.
Rekruttering i Skatteopplysningen Øst Rett kompetanse på rett plass Tonje Faraasen.
Program Ordfører sine tanker for Stor-Elvdal fram mot 2030 Rådmannen presenterer regional analyse for Stor-Elvdal 2015 – Telemarksforskning Partiene i.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere – del 2 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli Intervjue søkere Stille riktige spørsmål Kroppsspråk.
Tanker om ledelse i kommunal sektor.. Bestillingen 1 Adm.dir for den kommunale tjenesteyting med fokus på økonomistyring og kvalitet i tjenestene. Synlig.
COOP OPPDAL Ca medlemmer (eiere) 50 Butikker Ca 440 ansatte Ca 750 mill i brutto omsetning Ca kvm gulv Virksomhet i 9 kommuner/2 fylker.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Oslo, 2016.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Fagforeningens historie og Finansforbundet i samtiden
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Varslere – helter eller bråkmakere ?
Offentlige etaters betydning for næringslivet
Kurs for tillitsvalgte i Norges Husflidslag
SAMSPILL  SUKSESS.
>> Finding the job
Klok og Varm Råskap Roger Karlsen Kommersiell Direktør og 100% fra
Strategisk plan Meteorologisk institutt
HMS-modul 2 Onsdag
Utvikling av merkevaren Toftøy Barnehage
Inspirasjon og ledelse
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Arbeidsgiver: Dette kan du gjøre for å forebygge seksuell trakassering
Utskrift av presentasjonen:

Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø Nærmere 13 år i bemanningsbransjen Mer enn 20 års erfaring fra næringslivet i Nord-Norge

Omdømme Jobzone: Kompetanseformidler Sterk merkevare Sterk logo

Omdømme Basert på tillit Hva andre mener Ikke din egen mening eller hva du selv ønsker å formidle Tidkrevende å bygge opp Lett å rive ned Hvorfor er omdømme så viktig for oss? Godt omdømme er basert på opparbeidet tillit. Omdømme er hva andre mener om bedriften din uavhengig av hva du selv ønsker å profilere, hva du formidler eller mener er berettiget. Jobzone har behov for å tiltrekke seg attraktive kandidater for å kunne videreformidle disse til kundene. Vårt omdømme er av vesentlig betydning for å tiltrekke oss den beste arbeidskrafta. Vi arbeider også i et marked der vi driver med rekruttering til faste stillinger. Vårt omdømme er vesentlig for å få god kvalitet på søkere. I vår visjon heter det” Jobzone – bransjens beste arbeidsgiver”. Vi følger våre medarbeidere tett opp under oppdrag. Vi treffer personer i mange faser i livet og vi ønsker å ta hver eneste søker på alvor og gi dem god behandling. Riktig lønn er en selvfølge, men for de fleste er ønsket om å bli sett og trivsel viktigere. Dersom vi ikke etterlever dette, taper vi omdømme og det tar lengre tid før vi får bygget opp nødvendig tillit til de aktuelle kandidatene. Kanskje aldri. Hos oss er kandidater ferskvare og disse må behandles som nettopp det.

Omdømme Kontinuerlig bygging og vedlikehold av omdømme Godt omdømme vesentlig for å få oppdrag Behov for å tiltrekke attraktive kandidater Visjon: ”Bransjen beste arbeidsgiver” Leveranser i forhold til forventninger? Godt omdømme som leverandør av arbeidskraft er vesentlig for vår virksomhet. Et godt omdømme er viktig for å få oppdrag fra kunder, enten de har behov for temporær bemanningsassistanse eller benytte vår kompetanse og bistand i en større rekrutteringsprosess. Vi må kontinuerlig bygge og vedlikeholde vårt omdømme for å bli den foretrukne samarbeidspartner innen bemanning. Det gjelder både overfor kandidater og kunder. Hvis vi leverer det kunden forventer og litt til styrker vi vårt omdømme. Vi må være oppmerksomme på hvilke forventninger vi har skapt for å klare å levere i henhold til våre løfter. Leveranser i forhold til skapte forventninger avgjør omdømmet.

Omdømme Stramt arbeidsmarked Arbeidstakere oppmerksomme på egen betydning Dyktige vil ikke arbeide i bedrift med dårlig omdømme Identifisere seg med Være stolt av I dag er arbeidsmarkedet strammere enn noensinne. Vi har omtrent ikke arbeidsledighet og flere og flere arbeidstakere er blitt mer oppmerksomme på sin egen verdi og betydning for ulike aktører i samfunnet. Dyktige medarbeidere trenger ikke å jobbe i en bedrift eller organisasjon med dårlig omdømme. De fleste ønsker seg en arbeidsgiver man kan identifisere seg med og være stolt av og fortelle andre om på fritida hvor man har sitt daglige virke. Noen aksepterer til og med lavere lønn hos en slik arbeidsgiver enn hos en arbeidsgiver med et dårligere omdømme.

Omdømme Kamp om de beste hodene Bedrifter overbyr hverandre Arbeidstaker velger arbeidsgiver Stiller krav Omdømmet viktig konkurransefaktor Tiltrekke talenter Ivareta dyktige ansatte Kampen står om de beste hodene bedriftene seg imellom og mange overbyr hverandre i lønn og andre incentiver for å skaffe seg de beste. I dag er det slik at arbeidstakerne velger arbeidsgiver i større grad enn tidligere mens arbeidsgivere tradisjonelt har kunnet velge blant mange potensielle arbeidstakere. Nye talenter stiller større krav til sin arbeidsgiver og sin leder. Mange innhenter referanser før et jobbsøk. Hvordan blir ansatte ivaretatt? Bedriftens sosiale profil er av betydning. Slik blir omdømmet til en bedrift en stadig viktigere konkurransefaktor. Man skal ikke bare tiltrekke seg de beste talentene men også beholde de dyktige man allerede har i sin organisasjon. Slik er det også i vår bransje. Mange kandidater registrerer seg hos flere bemanningsbyrå. De gjør valg basert på hvor flinke vi er til å ivareta deres interesser som arbeidssøkere. Gjør vi en dårlig jobb mister vi medarbeidere som går til konkurrentene og vårt omdømme har fått en ripe i lakken.

Omdømme Virksomheter med godt omdømme: Får lettere gode medarbeidere Mer motiverte medarbeidere Flere kunder Økt lønnsomhet Vi ønsker å være bransjens beste arbeidsgiver. Det er en tøff og ambisiøs visjon. Vårt omdømme er helt avgjørende i en konkurranse som aldri har vært tøffere mht å tiltrekke seg den beste arbeidskrafta. Virksomheter med et godt omdømme får lettere gode medarbeidere, har ofte mer motiverte medarbeidere som yter mer, samt flere kunder noe som bidrar til økt lønnsomhet. Ved å levere dyktige og motiverte kandidater til samarbeidspartnere med godt omdømme økes vårt eget. Det betyr samtidig at fallhøyda blir tilsvarende større og dårlige leveranser kan skade den nødvendige tilliten

Omdømme Vi ønsker kompetente medarbeidere med realkompetanse Vi ønsker kompetente medarbeidere med formalkompetanse fra bla Høgskolen i Tromsø og andre undervisningsinstitusjoner med godt omdømme Vi ønsker å formidle kompetanse til bedrifter og organisasjoner med godt omdømme som for eksempel Troms Kraft Dette bidrar til å øke vårt omdømme og vår lønnsomhet

Takk for oppmerksom- heten!