Foreningen for Miljøtunnel Mosseveien ca. 500 betalende medlemmer registrert i Brønnøysund dekker flere Vel også ’talsmann’ for trafikantene fra syd.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innflytterkvinners fortellinger om ”De viktige kvinnfolkan”
Advertisements

Erfaringer med biogass i Østfold fylke
2 alternativer for utvidelse av Langhushallen
Ny bane på Fart •Plassering •Type dekke •Kostnader •Finansiering Klikk når du vil gå videre!
Verdidokument for Oslos kolonihager
Forum for stedsutvikling i lokalsamfunnet
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Hvordan lykkes i det lokale/kommunale trafikksikkerhetsarbeidet?
Husleie nivå  Husleien opp med ca 100% på 10 år.  Inntektene har hatt en lavere utvikling.  Det begynner å bli ”normalt” med over 40% bo.
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
Frognmarkas Venner. Ønsker vi en kommune med innbyggere?  Vi mener at reguleringsplanen ikke belyser de samfunnsmessige konsekvenser  Dette gjelder.
Kretsløpsbasert avfallssystem i Oslo
Energikrav i teori og praksis
- Hvordan bidra til helsefremmende samfunnsutvikling i kommunene?
v/adm.direktør Stig Morten Nilsen
 Presentasjon av forprosjekt – Odd Petter Grindahl COWI  Fremdrift  Status stiftelse og medlemmer  Eventuell utbygging av bredbånd  Utdeling av kartutsnitt.
Diabetes - utbredelse og utfordringer
Den ideelle kommunesammenslåing
FREMTIDENS AKVAKULTUR UTDANNING
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
St. Edmunds vei i Ullern bydel
Kan jeg eller kan jeg ikke?
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Trygge eldre, et prosjekt i regi av Eldresikkerhetsrådet
Økonomien i PSL Problematisk økonomi Overskuddet er redusert fra ca kr til ca kr på 4 år Akkurat det styret trenger ekstra som handlingsrom.
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Løyper, gleder og utfordringer
Nasjonalt råd for kvalitet og prioritering 4.Juni 2012
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
GRASROTANDELEN KRÅKERØY IL. 5 % AV DET DU SPILLER FOR (IKKE TATT NOE FRA PREMIEN DIN!) GÅR TIL KIL.
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Miljø Klima Regional utvikling Sysselsetting
Utnyttelse av et gassrør til Grenland
KS Bedrift Energi Vi forvalter landets mest kritiske infrastruktur
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
SEMINAR NDT NIVÅ 3 PERSONELL Påmelding gjøres på
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
9 Politikk – noe for meg?. Stemme ved valg Frie politiske valg er et av de viktigste kjennetegnene på et demokrati. Ved å delta ved valg stemmer vi på.
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
hoyre.no: Ett emnekart – 450 portaler
Sandefjord Kommune Velkommen til Sandefjord Sykkelbysamling Region vest mai.
Strategiplan
Ny skole i Nordre Bydel - et bydelsprosjekt, ikke bare en ny skole…
Grønn fordelsavtale Cort Adelers gate 30 Oslo. Med grønn fordelsavtale vil vi sammen med deg redusere energi- forbruket og miljøbelastningene, samtidig.
EU-støykartlegging og kommunal handlingsplan mot støy Oslo torsdag 6
VISTA UTREDNING AS Økonomisk gevinst ved universell utforming Fokus på enkle tiltak Finn Aslaksen.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Eldresenterforum 4 Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007 Rapport Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007.
Sogn- og fjordane Arbeiderparti Florø –
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Kommunale bygg sin betydning for byutvikling Stian Berger Røsland Byrådsleder Omsorgsbyggkonferansen 2014.
Pilotprosjekter – hva er lov og hvordan går man fram?
Konkurranse og samarbeid
DIPS og Erfaringer med OFU Rolf Dahl Seksjonssjef / Partneransvarlig.
Forslag til revidert Grøntplan for Oslo
Nye løsninger – hva skjer og hvordan går man fram?
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Hva har vi gjort i Mandal Ordfører og administrasjon + forankring i: BU Ungdomspartiene Skolene rektorkollegiet videregående med i samarbeid Bystyret stort.
* medlemmer * 580 lokalforeninger * Om lag 70 ansatte * Fylkessekretærer i alle fylkene * Jakt og fiske til alle – for alltid!
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Hva skal til – sett fra en helseregion Christel G. Meyer Spesialrådgiver Medisinsk og helsefaglig avdeling HELSE ØST.
Helseforetakene og kommunalt selvstyre i skjønn forening
Markedsføring av turOrientering Trond Cato Martinsen, Konnerud IL.
Cittaslowrådet Hvordan arbeide for å få energi og effekt ut av Levanger som Cittaslow? Levanger er en flott plass å bo – utrolig vakker også,
Anleggsseminar på Skei
Velarbeid gjennom 240 år - Arbeide i velforeningen
Utskrift av presentasjonen:

Foreningen for Miljøtunnel Mosseveien ca. 500 betalende medlemmer registrert i Brønnøysund dekker flere Vel også ’talsmann’ for trafikantene fra syd

Miljømessige forhold knyttet til fjerning av nitrøse gasser [CO2 og NO] samt svevestøv fra ÅDT Redusert trafikk over Nordstrandsplatået Åpne opp fjorden mot syd for byens befolkning for rekreasjon og friluftsliv Byutvikling og strandsoneutvikling Reduksjon av logistikk kostnader [4,5 milliarder over 5 år] Reduksjon av antall ulykker [1,5 milliarder over 5 år] Hvorfor Miljøtunnelen ?

Hvordan gikk vi fram:  Sikre forankring i lokalmiljøet (Vel etc.)  Sikre lokalpolitisk støtte (BU)  Sikre støtte hos kommunale politikere  Sikre støtte hos rikspolitikere  Være seriøs i alt vi foretar oss  ikke fremheve dette prosjektet på bekostning av andre prosjekt

Aksjoner for å få oppmerksomhet Folkemøte ifm valget 2003 Utredningsrapport om byutvikling for området utført som fagprøve ved universitet på Ås Mye lobbyvirksomhet Aktivt bruk av media Arbeidsform:

Status: Miljøtunnel Mosseveien er i Oslopakke 3 Bør fremskyndes i tid pga alle positive konsekvenser for nærmiljøet og byen Glad Oslo kommune tenker i samme bane – ref. strandsoneprosjektet i regi av Friluftsetaten