Brukerseminar 2007. NAV, 18.07.2014Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Keyforce SMS Mobile Link
Velkommen til å slutte å røyke for godt!
BraWeb Bestilling.
Abildsø skole - Eksamen 2014.
Brukerveiledning for gruppeledere
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Informasjonsbrosjyre om behandlingshjelpemidler - for pasienter
Bildetolking for døve/døvblitte i arbeid. 2 Bildetolking BAKGRUNN:  Et ønske om å utnytte eksisterende tolkeressurser bedre.  En stor del av tolkenes.
NMBU 2014 Praktisk informasjon
Velkommen til Vestre Nes Omsorgsbolig
Norgeslån på tvers Samsøk og samlinger og samarbeid -Noen betraktninger etter å ha testet funksjonalitet på tvers av systemene Innlegg på 72. bibliotekmøtet.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
TELEMARK FYLKESKOMMUNE ForsidenForsiden Registrer en sak Alle saker Kontakt Hjelp Logg innRegistrer en sakAlle sakerKontaktHjelpLogg inn Hvordan vil du.
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Informasjon om tolkeformidlingen. På formidlingen jobber:  2 formidlere i 100 % stilling  1 formidler i 80 % stilling  1 formidler i 50 % stilling.
Hvorfor nasjonal vervekamspanje av blodgivere?
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
AVDELINGENES ÅRSMØTER I Temaer •Region Øst sin tiltaksplan for 2014 •Region Øst planlagte møter i 2014 •Årshjulet.
TOLKING ved Språktjenester
Intelle SMS Mobile Link
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
Haugaland og Karmøy Distriktspsykiatriske Senter (DPS)
•Velkommen til Praha! •På neste side vil du finne den praktiske in- formasjonen som du trenger for å bli med. •Vi treffes i Praha for faglig.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Kapittel 14 Simulering.
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Informasjonsmøte for 10. trinn 10. mars 2009 kl:18.30 – 19.30
Velkommen til Aktivitetsskolen Rosenholm 2013
IBE110 Informasjonsteknologi Praktisk informasjon. Professor Kai A. Olsen, Høgskolen i Molde og Universitetet i Bergen.
VELKOMMEN Karrierveiledning på LAV Russetid Eksamen VITNEMÅL.
Arbeid med bistand Rapportering.
Landssamarbeid eksamen for lærlinger / praksiskandidater
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for responsgruppeprogram.
Muntlig eksamen realfag: Retningslinjene for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune: Realfag 7.april 2008.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Velkommen til Konferanse om verving av blodgivere i Bergen 3. – 4
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Program Karrieresenteret i Vesterålen Arbeidsmarkedet Nettsteder til bruk i karriereveiledninga Muligheter i ungdomsskole og vgo til helt eller delvis.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Merete Eskelund1 Sykdom i eksamensperioden Forberedelsestiden Varsle skolen med en gang Kan gjennomføre eksamen likevel. Prøvedagen (Både muntlig.
Medlemskap i folketrygden ved opphold i utlandet
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
SKOLEARENA Foreldremøte, den 24. september 2014 Kristin Holten.
VELKOMMEN TIL ROGNAN BARNEHAGE StorsiaSmåsia.  Blå:  Rød:  Gul:  Grønn:  Felles PERSONALET Gretha Lise Lisbeth Brit Oddrun Kristine Hilde Nina Si.
SPILLER- OG FORELDREMØTE
Oslo universitetssykehus eies av Helse Sør-Øst og består av blant annet Aker sykehus, Ullevål sykehus, Rikshospitalet og.
Velkommen til foreldremøte på SFO
Parkering Mål: AS FlyPark skal ha et program som ordner bestillinger på deres parkeringsplasser.
Camilla Haugland Seksjon opptak og tilrettelegging
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Medlemstjenester/Trekk 11 ansatte Administrativ Avdeling v/Pål K. Rønnevik Server medlemmer, alle tillitsvalgte, fylkeskontor, faggrupper og andre.
SLIK FUNGERER: TEKSTTELEFONENTJENESTEN 149 OG NØDTELEFONEN 1412
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Vi vil – og vi får det faktisk til!
Merkantilsamling Kristiansund
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Utskrift av presentasjonen:

Brukerseminar 2007

NAV, Side 2 Brukerseminar 25. oktober 2007  Informasjon fra NAV / Tolketjenesten  Tolk på arbeidsplass v/ tolkene på ASVO Bergen AS (pause?)  Tolkeformidling - hvordan behandles din bestilling?  Spørsmål og samtale

NAV, Side 3 Statistikk 1 halvår 2007 Antall bestilte oppdrag3 045 Antall avbestilte oppdrag419 Antall udekkete oppdrag292 Antall bestilte timer Antall avbestilte timer2 680 Antall udekkete timer1 093 Dekningsprosent oppdrag88,88 % Dekningsprosent timer91,63 %

NAV, Side 4 Døgnåpen akuttvakttjeneste  Gjort til fast ordning  Døgnbetjent telefon nr tar imot henvendelser på sms og som telefonsamtale  Tar bare imot henvendelser om akutt behov for tolkehjelp (eks. akutt sykdom, ulykker, dødsfall med mer)  Garanterer ikke tolkehjelp

NAV, Side 5 Bildetolktjeneste  Forsinket - håper oppstart januar 2008  Starter med ”pilotutprøving” – én bruker i hver region eller fylke første seks måneder  Koordineres av Møre og Romsdal  Knyttet til brukere på arbeidsplass

NAV, Side 6 Viktig ang personopplysninger  Husk å melde fra til Tolketjenesten om… - adresseendring - navneendring - nytt telefonnummer, e-postadresse  Husk å ta med ditt navn når du sender sms eller e-post

NAV, Side 7 Tilbakemelding på tolk Ønsker du å klage på en tolk? Ønsker du å rose en tolk? Gi beskjed til Tolketjenesten! f.eks på e-post eller i brev….

NAV, Side 8 Utlevering av tolket materiale  Har vært diskutert lenge  Avgjort vår 2007 at brukere skal ha rett til å få materiale utlevert  Må ha signert skriftlig avtale  Bruker har ansvar for tillatelse fra f.eks kursholder samt for praktisk tilrettelegging (opptaksutstyr etc)

NAV, Side 9 Kontaktinfo Tolketjenesten  Åpent man - fre : kl –  Vanlig telefon :  Teksttelefon : ( evt vanlig telefon via 149 )  Faks :  SMS mobiltelefon :26626 /  Akuttelefon:  E-post Utenom åpningstid kan man legge inn bestilling på tolkeoppdrag på autosvarer (telefon og teksttelefon), e-post, sms eller faks.

NAV, Side 10 Tolkebestilling på SMS  Send kodeord tolk Hordaland til mobilnummer Eksempel på tekstmelding: tolk hordaland trenger tolk til foreldremøte på Solhaug skole 24/9 kl tema: Matematikkopplæring.  Hvis melding er riktig satt opp vil du straks motta automatisk kvitteringsmelding Så snart meldingen mottas på Tolketjenesten vil de bekrefte at bestilling er mottatt  Gjelder ordinære tolkebestillinger, ikke akutthjelp