Rutejustering på Nord-Jæren - eksempel på bruk i Kolumbus

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Næringsarealprosjektet
Advertisements

 Avdekke forbrukernes meninger og holdninger når det gjelder miljøspørsmål relatert til print og papir  Finne ut mer om hvordan meninger og holdninger.
Elevene på folkehøgskole Noen tall som viser hvem elevene våre er.
KOSTRA KOmmune STat RApportering
Mer om arbeidstilbud Humankapital
Befolkningsutvikling og arbeidsmarked Innlandet
Hvorfor valgte Rogaland naturgass som drivstoff til busser
ATP-analyser for videreutvikling av Bybanen i Bergen
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Clarion Hotel Stavanger, 18. april 2013.
Oppsummering og diskusjon
UTVIKLINGSPROSJEKT LANGS KONGSVINGERBANEN Senterpartiene i Sørum, Nes, Fet og Aurskog-Høland kommune.
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
Karrieresenterets studietur til Nederland 6. – 12. april 2014.
Reisekjeden.no REDSKAP FOR UNIVERSELL UTFORMING AV OFFENTLIG TRANSPORT Rudolph Brynn
Bostedspreferanser og arbeidsreiser i norske storbyer
Informasjonsmøte Bussvei 2020
Hvordan måle fremgang? Utvikling av tilgjengelighetsindikatorer for kollektivreiser under handlingsprogrammet for BRA Inger Marie Lid, Sosial- og helsedirektoratet,
Kjønnsforskjell i sykefravær
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
NHOs Kommune NM, Arbeidsmarkedsanalyse og Eksportanalyse
Malmø mars Likheter Drammen – Malmø Befolkning og integrering: Høy befolkningsvekst Økende antall personer med innvandrerbakgrunn Konsentrasjon.
Stadig flere unge havner utenfor arbeidsmarkedet – kan NAV snu strømmen? VBA, 3. november 2011 Assisterende fylkesdirektør Tommy Johansen.
Norsk sentrumskonferanse 2010 Tilgjengelighet er nøkkelordet Gottfried Heinzerling.
Næringsarealer i Kristiansandsregionen
Grunnlagsdata til GIS-analyser for Areal- og transportplanlegging
ATP modellen Datakvalitet – enkle kontrollrutiner.
Sykkelanalyse Groruddalen Del 2: Veitvet – Sørøst for Haugenstua.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Telemarksforsking-Bø Figur 1: Utvikling av folketallet i Innherred. Data fra SSB.
TØI-rapport nr 761/2005 Nils Vibe, Øystein Engebretsen og Nils Fearnley: Persontransport i norske byområder Samferdselsdepartementets Program for overordnet.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Kompetanseøkonomisk kretsløp Barnehage og grunnskole Videregående skole Høgskole og universitet Økonomisk vekst gir økt BNP Befolkningsvekst.
Gjennomgående kollektivfelt i Trondheim
Utdannes det riktig kompetanse for fremtiden?
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
GRUNNLAGSDATA KOMMUNESTRUKTUR. FUNKSJONELLE REGIONER Funksjonelle regioner kan sees på som de minste geografiske enhetene som utgjør egne system innenfor.
Nyttekostnadsanalyse: Kollektivtilbudet i storbyer Av Steinar Strøm, Universitetet i Torino.
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Punktlighet på Jærbanen
Hvordan jobber Forbrukerrådet for kollektivreisende?
Oddmund Sylta | 21. juni Bybanereisen – en god opplevelse for brukeren Direktør Oddmund Sylta, Skyss 21. juni 2010.
Bygg og miljø DynamIT Dynamiske informasjonstjenester for transportsektoren Gardermoen, 29.april 2003 Ragnhild Wahl.
Genital chlamydiainfeksjon Nye strategier for bekjemping av sykdommen Hilde Kløvstad Nasjonalt folkehelseinstitutt
KULTURTILBUD OG KULTURINTERESSER PÅ NORD-JÆREN 2012 Interkommunalt kulturåd Randaberg, Sola, Sandnes og Stavanger.
Innspill til handlingsprogrammet november 2010
Nasjonal sykkelstrategi Tryggere og mer attraktivt å sykle Økt trafikksikkerhet for syklister Øke andel syklende med 50% i sykkelbyer (SFJ; fra 7% til.
KOLUMBUS AS Rogaland kollektivtrafikk FKF nedlagt pr
Hvordan sikre miljøgevinst av raske og effektive tog? Naturvernforbundet i Trøndelag, 9. desember 2015 Holger Schlaupitz, fagsjef i Naturvernforbundet.
KOLUMBUS AS Rogaland kollektivtrafikk FKF nedlagt pr
Etablererkontoret Hva kan Etablererkontoret gjøre for deg?
Utvikling av tverretatlige transportmodeller i regi av NTP-etatene
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Petter Christiansen Bisek 13. september
Legemeldt sykefravær 4. kvartal 2016 Akershus NAV Akershus.
Kommunemøter RPBA - om RTP
Sykehushenvisninger private rehabiliteringsinstitusjoner Presentasjonen viser bruk av private rehabiliteringsinstitusjoner med avtale med Helse Midt-Norge.
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Trafikdage Ålborg Universitet august 2007
Presis, ofte og behagelig
Trøndelags befolkning i tettsteder
Bilkø til evig tid? Debattmøte Naturvernforbundet 5. september 2011
Kommunemøter RPBA - om RTP
Sykehushenvisninger private rehabiliteringsinstitusjoner Presentasjonen viser bruk av private rehabiliteringsinstitusjoner med avtale med Helse Midt-Norge.
Kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
Bruk av GIS i Trondheimsregionen
Utskrift av presentasjonen:

Rutejustering på Nord-Jæren - eksempel på bruk i Kolumbus Anne Mette N. Thomassen Rogaland kollektivtrafikk FKF Hvordan vi bruker ATP modellen og GIS som verktøy i arbeidet med planlegging av bussruter Viser med noen eksempler fra et arbeid vi har gjort i vår/sommer i forbindelse med evaluering og justering av rutene på Nord-Jæren

Metodikk Trafikkgrunnlag - Befolkning Publikums bruk/preferanser - Reisemønster Publikums bruk/preferanser Optimal rutebetjening Infrastruktur - holdeplasslokalisering - fremkommelighet Vi ser på trafikkgrunnlaget, -Hvor bor folk, alderssammensetning -Reisemønster Bruken av dagens tilbud Hva synes folk er viktig, Hva er de fornøyd med og hva fungerer dårlig Ser også på forhold som holdeplasslokalisering/fremkommelighet som er av betydning for regulariteen 4. april 2017

Datagrunnlag Befolkningsdata, sentralregisteret (alder og kjønn) Bedriftsregister, SSB Ansattedata, SSB Studentadresser, Universitetet Markeds- og kundeundersøkelser Reisevanedata, RVU 2005 Billettstatistikk (elektronisk billettering, manuelle registreringer) 4. april 2017

Arbeidsreiser Arbeids-plassoner (27 stk) 4. april 2017

Tettstedssoner (92 stk) 4. april 2017

Ansatte i bedrifter på Bryne 4. april 2017

Arbeidsreiser til/fra Bryne 4. april 2017

Arbeidsreisematrise 27*92 (fra alle tettsteder til alle arbeidsplassområder) 4. april 2017

Arbeidsreiser fra Tjensvoll 4. april 2017

Reiser til/fra Universitetet 4. april 2017

Arbeidsreiser/kollektivtilgjengelighet 4. april 2017

Andel arbeidsreiser foretatt med buss Soneinndeling RVU Andel arbeidsreiser foretatt med buss 4. april 2017

Bussandel 2005 Endring 1998 - 2005 4. april 2017

Aldersfordeling 4. april 2017

Bosetting/alder Influensområde 4. april 2017

Valg av trasè/ Fiskebekk 4. april 2017

Reisetid Reisetid fra ett punkt Reisetid fra fra alle punkt 4. april 2017

Influensområde dagens holdeplasser 4. april 2017

Optimal holdeplasslokalisering Avslutning Vi mener selv at vi har et godt grunnlag for å evaluere rutene. Vi tror det er viktig å kunne dokumentere bakgrunnen for de endringer som gjøres slik at vi kan vise til dette dersom det kommer spørsmål i etterkant. Kommer til å legge litt arbeid i å dokumentere de analysene vi gjør slik at de både kan brukes som et slags oppslagsverk og kan deles ut til …. 4. april 2017

Billettstatistikk 4. april 2017