Finansregnskap med IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon om plan for SAMARBEID SKOLE – NÆRINGSLIV i Askøy kommune
Advertisements

Nettverksamling i matematikk
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Presentasjonsteknikk
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet.
Verifisering av utdanningsdokumenter fra Russland og 13 land i det tidligere Sovjetunionen NOKUT seksjon for utenlandsk utdanning høsten 2007 – våren 2008.
FYLKESMANNEN I HEDMARK Oppvekst- og utdanningsavdelingen
Litt mer om PRIMTALL.
En innføring i spillet: Lag En Setning
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
VEILEDNING FOR OPPMELDING TIL ORDINÆR EKSAMEN
Statistikk og sannsynlighetsregning
Finansregnskap med IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT
Finansregnskap m/IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Komplett avstandstabell. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Noen ganger er det behov for en komplett avstandstabell mellom alle nodene i et nettverk.
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
«Flervalgsprøver med 'krypterte' svarskjemaer for å begrense juks. Programvare, erfaringer og synspunkter» TROND ANDRESEN Institutt for teknisk kybernetikk.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 – Materiallære
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Felles hovedprosjekt for IR- og IT-studenter (?) Hovedprosjekt = Bachelorprosjekt IT : 20 stp IR: 20, 15 stp.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Lysbilder til samarbeidsmøtet
Kompleksitetsanalyse
Forside Motivasjon Analyse Forside Motivasjon Analyse  -notasjon O og  Relasjoner Klasser Fallgruver Spørsmål Kompleksitetsanalyse Åsmund Eldhuset asmunde.
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Eksamenstips.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali KVELD 4.  Siste rest kapittel 3  Kapittel 4  OPPGAVER  Neste gang Fletting Kai Hagali - Fredrikstad.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Henvisningsprosjekt ved Sykehuset i Buskerud Hensikten med prosjektet var å avdekke om det var mangler som var gjengangere på tvers av fagområder(barn,
”Nettvett - digital mobbing”
NORDSTRAND IF FOTBALL Niffen
Fronterinnleveringer på 1-7 og Hovedprinsipper Alle innleveringer 1. år skjer i innleveringsrommet – som følger kullet gjennom årene Hvorfor? For.
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Medlemsundersøkelse for NAFO
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Diskrete stokastiske variable
INF 4130 Eksamen 2008 Gjennomgang.
NY BACHELOR STRUKTUR: HVORDAN LØSE SAMFUNNS DEL AV LØPET FREDAG 26 SEPTEMBER, 2014 Frode Steen.
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
Digital Eksamen Integrasjoner Snorre Løvås, Seniorrådgiver, UNINETT Trondheim,
Opptelling av karakterer Mål: Vi skal sammenligne karakterer studentene får i to kurs.
Rapportering til Lånekassen Fagskoler 30. og 31. januar 2013
Informasjon til brukere av Sikret sone i P360
MENA1000 Deleksamen 2012 Endelig statistikk. Deleksamen-resultatet i prosent av oppnåelig (x-aksen er ikke kandidatnummer, bare et løpenummer)
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Slåtthaug ungdomsskole
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Funksjoner og GeoGebra Velkommen !
Statistikk 2 M1 årskurs HVE 31. august 2009.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Statistikk Forkurs Hva er statistikk? undersøke registrere lage oversikt→ Presentasjon av informasjon formidle Arbeidet med statistikk kan vi dele.
Kapittel 3 Diskontering Tillegg
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Skøyenåsen skole Eksamensinformasjon Vår 2018.
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
IN3030 – Effektiv parallellprogrammering Uke 1 2. del, våren 2019
Utskrift av presentasjonen:

Finansregnskap med IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT Koseprat om eksamen Finansregnskap med IKT Bedriftsøkonomi 1 m/IKT

Progresjon Klassisk fremdrift Vår fremdrift Ikke meningen at alle skal kunne alt halvveis Høstsemesteret er bare 3 måneder, viktig å ha tid til repetisjon I 2011 greide halve klassen 75% eller mer av oppgavene på eksamen Jørgen Brannstorph Økonomiutdanningen

Start tidlig! Uke 1-3 Uke 4-6 Uke 7-9 Uke 10+ Diagrammene viser mappekarakter for 2009-kullet, fordelt etter første gang de logget seg inn 1 av 3 studenter som første gang logget seg inn i løpet av de første 3 ukene fikk A eller B 1 av 5 studenter som første gang logget seg inn mellom 4. og 6. uke fikk A eller B Av studenter som er med fra starten, så får 20% E eller F; fra uke 4 til 6 har dette tallet doblet seg Blant studentene som første gang logget seg inn senere enn halvveis i kurset, var beste karakter C Jørgen Brannstorph Økonomiutdanningen

Innloggingsfrekvens Grafen til høyre viser hvor mange ganger i snitt en student logget seg inn i løpet av den høsten, fordelt etter mappekarakter A-studentene logget seg i snitt inn 42 ganger (median 43), hvilket tilsvarer drøye 3 ganger per uke Resten av studentene logget seg inn 23 ganger i snitt (median 21,5) Merk at disse tallene kun gjelder den aktuelle høsten, andre innlogginger er filtrert bort, for eksempel: De med dårligst karakter logget seg også inn en del på våren, særlig like før konte-eksamen var det stor aktivitet … Enkelte av de beste logget seg inn jevnt og trutt i flere år; A-studentene har i snitt logget seg inn 20 ganger etter kurset Jørgen Brannstorph Økonomiutdanningen

Sensur Sensurfilen Annet En tabell inneholder alle poenggivende momenter, med tilhørende poeng Totalt antall poeng er 1000 En tabell inneholder alle kandidater Kandidaten blir bedømt i hvert moment, fra helt feil (0) til helt riktig (1) Et moment som gir 10 poeng, men som bare ble mestret halvveis, gir 5 poeng I 2011 skulle 281 kandidater utføre 44 momenter hver, hvilket gir 12364 rader med sensurering Annet Ved ikke helt korrekt svar, så blir svaret lagret i "snillisme-tabellen", slik at neste kandidat med samme svar for tilsvarende poeng Det er ofte flere riktige løsninger, og ved brilliant løsning, så får man kryss i kolonnen for "Kryssede sved med eikeløv" Dette betyr i praksis ingen ting … Jørgen Brannstorph Økonomiutdanningen

Eksamensresultat 2011 Jørgen Brannstorph Økonomiutdanningen