eCall – hva er det og hva betyr det for nødmeldetjenesten eCall – hva er det og hva betyr det for nødmeldetjenesten . Egil Bovim KoKom
Pan-European eCall Bergen, 15.mars 2011
Pan-Europeisk eCall med tjenesteyter Nødmelde sentral Tjenesteyter Medisinsk informasjon Forsikring Pårørende Osv Bergen, 15.mars 2011
Tredjepartstjenester Nødmelde sentral Vurdering Kontakt nødmeldetjenesten Tilleggstjenester Tredjeparts leverandør Bergen, 15.mars 2011
Norges krav Nødmelde sentral Tredjeparts leverandør Vurdering Kontakt nødmeldetjenesten Tilleggstjenester Tredjeparts leverandør Bergen, 15.mars 2011
Fremdrift EU En del til felles med nødnettet Direktiv eller ikke Paneuropeisk eller tredjepart EU-prosjekt på gang Bergen, 15.mars 2011
Utfordringer Konfidensialitet Falske positive Internasjonal roaming Bergen, 15.mars 2011
Utestående temaer Hvem skal motta eCall Skal vi akseptere tredjeparts eCall? Hvordan håndteres andre nasjonaliteter i Norge? Hvordan nasjonaliseres nordmenn i andre land? Bergen, 15.mars 2011
eCall som katalysator Krever håndtering av operasjonelle data utover posisjon Krever teknologi for mottak av data In-band modem SMS Vil dermed åpne for andre løsninger Bergen, 15.mars 2011
Hva katalyseres? SMS og nødmeldetjeneste Watch this space Total Conversation Reach 112 Bergen, 15.mars 2011