Inkluderende fellesskap

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Advertisements

Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
22 tips for den faglitterære forfatteren
MUV i Asker menighet Årsmøtet 28. april MUV I Asker menighet • 4. september 2012 besluttet Asker menighetsråd at vi skulle delta i prosjektet Menighetsutvikling.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
…for deg som liker nye og spennende reisemål…
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
Dialogtorg i Kristiansand
Foreløpige resultater
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Samisk kultur i barnehagen
Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
Starten på en suksesshistorie om tilrettelegging for innvandrerbefolkningen Nina Skille, forbundsleder Bjørnar Allgot, generalsekretær.
Mangfold og Likeverd Barn og kommunikasjon
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Velkommen! Bonusfilmen laget av Tromsø vgs - medialinja.
¡A golpe de periódico! Svein Erik Svendsen Høgskolelektor © Lenguasol.
MAL MEMORYOPPGAVER Eksempel fra kurset! 1.Rød 2.Svart 3.Black 4.Grønn 5.Green 6.Gul 7.Yellow 8.Hvit 9.White 10.Rosa 11.Pink 12.Lilla 13.Purple 14.Blå 15.Blue.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Tekster til kapittel 1.
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
“Metonymi i orddannelse: russisk, tsjekkisk og norsk”
Velkommen til dåpskurs!
Farlig avfall - nasjonale og globale utfordringer Statssekretær Heidi Sørensen Farlig Avfall 2008,
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
Månedsbrev fra Sjøsprøyt April 2011
Månedsbrev fra Blåklokka
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
c. Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 1 oppgave b Sett inn adjektivene i riktig form
Kapittel 2 oppgave e) Sett inn preposisjoner eller adverb
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Tall og språksprell. Vi er jobber med tall og språksprell inne på gul. Dette er et verktøy for å jobbe bevisst med tall og språk i barnehagen. I Tall og.
INTERNASJONAL UKE AFRIKA.
Per 1. juni 2014 OSEAN Framdriftsrapport. Antall legekontor med OSEAN 2 Planlagt totaltResultatMåloppnåelse *77% *Sum av installerte og aktiverte.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
1 Murrayshall I 2002 gikk vårturen til Skottland og til Murrayshall, et golfanlegg med 2 baner og hotell like utenfor byen Perth. Vi var 18 deltakere.
1.Blir Gud æret gjennom det? 1Kor 10:31 2.Kommer jeg til å skamme meg over å gjøre dette når Herren kommer tilbake? 1Joh 2:28 3.Er det ”av verden”?Joh.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Åpne en luke hver dag og få en gave
Informasjonsmøte 17. januar 2014
Hvilket språk skal vi snakke til barnet vårt?
Litterære virkemidler
Konkurrenceevne og globalisering 10. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Saksliste Skolens mobbeplan Sosiale mål Trivselsundersøkelsen
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Presentasjon av familien til Johanne
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger Skinnvotten Enkel versjon av juleevangeliet til adventsamlingene Mus Rev Villsvin/gris Hare Frosk Bjørn Ride, ride.
PROGRESJONSPLANER FOR DE ULIKE FAGOMRÅDENE TIØRINGEN BARNEHAGE SAMMEN OM EN GOD BARNDOM!
Månedsplan for september Temaet for denne måneden: Meg selv Målet for denne perioden er å gi barna kjennskap kroppen 1 Gruppe 1: tema inne Gruppe 2 og.
Sandvika vgs Sandvika high school organazing the learning
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
Utskrift av presentasjonen:

Inkluderende fellesskap Bildepresentasjon av utstilling 9.5. – 28.6 2006

Duplo Ville dyr Ville dyr HiNT 2006

Duplo Mennesker fra hele verden Barn fra forskjellige kulturer HiNT 2006

Ville dyr pussel Trepusle jungelen HiNT 2006

Verdens dyr: Dyrene i Asia Barn fra hele verden HiNT 2006

Trefigurer, samefamilie Lettlesthefter på sørsamisk HiNT 2006

Dukke, asiatisk Kathie Mørk gutt med bleie HiNT 2006

Storycards: Lær adjektiv/Adjectives Color Cards: Følelser HiNT 2006

Lettleste bøker for ungdom og voksne Pyramiden Indianerne i Standing Rock Safari i Afrika Røde Løv fra Laoying i Kina HiNT 2006

Første ord på norsk Spil på flere sprog HiNT 2006

Godt sagt Bruk ordene HiNT 2006

Den lette hageboka Har det på tunga – og andre språklige bilder HiNT 2006

Se språket Helsenorsk HiNT 2006

Land i sikte! Midt-Norge Slik styres Norge Du og samfunnet Land i sikte! Midt-Norge HiNT 2006

Ganske enkelt norsk Snakk om det! HiNT 2006

Mumiens hemmelighet Måneferden Leseboka til Toril og Tomas HiNT 2006

Lesekassen – oppgaver i leseforståelse Bildekassen HiNT 2006

Trafikkskilt Vi lærer oss trafikkskiltene HiNT 2006

Spill med fargene. Språksprell i skolen Spill med fargene Språksprell i skolen Språksprell; metodiske språkleker for 4 – 6-åringer HiNT 2006

Snakkepakken HiNT 2006

Ansvarlige for utstillinga: Solveig Bergstrøm, høgskolelektor Ingvild Sørensen, førstekonsulent HiNT 2006