Å skrive for nettet Anne Bjørklund Leikny Øgrim. Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS Teacher In-service Traning Material Concerning.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vert bleu noir blanc rouge orange rose noir orange bleu rouge jaune vert rouge blanc rose bleu noir blanc vert rouge rose jaune noir rouge orange Say the.
Advertisements

HVORDAN LAGE GODE WORD-DOKUMENTER
Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER. Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Muntlig vurdering Inger Langseth Program for Lærerutdanning, NTNU.
Universell utforming Kirsten Ribu HiO Evaluering av datasystemer Analyse av systemegenskaper Kirsten Ribu
UU av powerpoint, pdf og nettsider
Hva ligger i begrepet om ansvarlig nanoteknologiutvikling? Roger Strand (Senter for vitenskapsteori, UiB)
Gitte Holten Ingerslev - DPU Tekst Forskerens og didaktikerens blik på mødet mellem tekst og læser.
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
FORMATIV VURDERING.
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Blogger. En personlig nettbasert publikasjon ment for offentligheten Oppdateres ofte Postinger i omvendt kronologisk orden Blogger har ofte et personlig.
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
MetaLib og SFX Demonstrasjon 16 oktober Program Utfordringer for bibliotek og brukere Hva er MetaLib og SFX? Live-demo Systemene i bruk Produkter.
Innhold på web Lærefil fra © 2004 Nina Furu.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
Inger Langseth Program for Lærerutdanning Knyttet til Ny bok om vurdering i alle fag, red. Dobson, Engh.
10 regler for å skrive for web
Se opp for halen!. Tenker vi på brukeren? Studie: Hvilke egenskaper (oppgaver) er viktigst? 93 valgmuligheter Uansett oppdeling «super task» – 12%
A D V E N T U R E S in C Y B E R S O U N D As We May Think by Vannevar Bush.
8. Writing for the Web Skrive for Web. Presentasjon av informasjon Tekst er viktig Da må den være lesbar Enkel, direkte, kompakt Vi ser overskrifter og.
Idrettspsykologi for fotballtrenere Geir Jordet Ullern, Januar 2003.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Kvinneklasser i IT- puter eller stillaser? Tonje Hilde Monica Johannesen Leikny Øgrim.
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Aktør-nettverk  Kort intro  Marc Berg (1997): On Distribution, Drift and the Electronic Medical Record  Margunn Aanestad (2003): The Camera as an Actor.
Misjon – å krysse grenser
Turbomaskiner TEP 4195 Kårstø Hydraulikk Termiske Strømningsmaskiner
Rosa parks  Mother of The Civil Rights Movement.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
Experiences with standards and criteria in Norway Sissel Skillinghaug/Kirsti Aandstad Hettasch Assessment Department.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Forelesning 1 Hva er historie?. Om historien som fag og historien som forestillingsverden.
Kalibrering av passbiter ved komparering:
Fortell Ham alt Mark Teksten 25Der var også en kvinne som hadde hatt blødninger i tolv år. 26Hun hadde lidd meget under mange leger. Alt det.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Find Fraud B4 it Finds You!
Oppfriskning av engelskferdigheter
Kapittel 8: Merkeevalueringer
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Penny: «Hvorfor fortalte du ikke sannheten
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
SmartSwap.
sporing av barn med klokke
Nanomaterialer.
Audio exercises – lytteøvelser Oppgave 1.
Systematisk Observasjon av Lesing.
Citations and citation databases
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Godt grep – presentasjon
Managing Money - presentation of the project and app
Misjon – å krysse grenser
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
What are the Chances CSCOPE Unit 08 Lesson 02.
Utskrift av presentasjonen:

Å skrive for nettet Anne Bjørklund Leikny Øgrim

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS Teacher In-service Traning Material Concerning Pupils with Serious and Chronical Illness in both Regular and Hospital attached Schools –Finland –Norge –Tsjekkia –Tyskland –Ungarn –(Russland)

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Å skrive for framtida Vannevar Bush: ”memex”

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS-grensesnitt Student-grensesnitt

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 To monologer gjør ingen dialog SOCRATES: You know, Phaedrus, that’s the strange thing about writing … they seem to talk to you as if they were intelligent, but if you ask them anything about what they say, from a desire to be instructed, they og on telling you just the same thing thing foreverer Gjestebok for barn Blogg for ungdom Gjestebok foreldre Forum for lærere

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Omvendt pyramide NETT Start med konklusjonen Fortsett med den viktigste informasjonen Avslutt med bakgrunn BOK Start med grunnlaget Problem State of the art Diskusjon Avslutt med konklusjonen

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Vellykka web-design? Lokke brukere til sida Holde dem der …. En annen side er bare ett tastetrykk unna Timis-klokka Student-klokka

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Lojale brukere finnes ikke Innbydende Selvinstruerende Enkel navigasjon Nyttig Alltid oppdatert og i endring

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Skjermtekster Korte tekster – folk leser 25 % langsommere på skjerm enn på papir – skriv 50 % kortere tekster Higlights og utheving Hypertekststruktur

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Prinsipper for design Kort responstid Enkel søkemekanisme Unngå scrolling Hold det enkelt Gi brukeren tilbakemelding CONTENT IS KING !! TIMSIS-eksempel Stundent-eksempel

Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 Kunden har alltid rett Ikke lag design etter hva du tror Lag design etter hva brukerne GJØR