Lokal-sentral USIT allmøte

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PhD on Track – testmetodikk når målgruppen involveres Andrea Gasparini, Universitetsbiblioteket i Oslo Ingrid Cutler, Universitetsbiblioteket i Bergen.
Advertisements

Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status •Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer hos SAPP, SUF og SINT.
Styring av IT ved NTNU Uninett-konferansen 2013.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Lars Oftedal, IT-direktør
Utvikling av rettslige beslutningssystemer - en oversikt Dag Wiese Schartum, AFIN.
Ny UiO-web og webarbeid ved fakultetssekretariatet.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Utvikle standardisert analyse og kunnskapsbase Et samarbeid mellom Fylkesmannen i Nord-Trøndelag, Helseforetaket i Nord-Trøndelag og Fylkeskommunen i Nord-Trøndelag.
1 Mobility Tool Bergen, Tore Kjærgård.
Hvor står vi nå? ”USIT 2.0” USITs allmøte 1. september 2011
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
Fordeling av lokaler i IFI1 Dette er et forslag til fordeling Innspill er fortsatt mulig! – Må være løsninger, ikke ”klager” – Innspill gjøres i linja.
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
IHR IT plangruppa USIT allmøte Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie,
Allmøtet USIT 5. desember 2013.
Usit.uio.no til Ny UiO-web. Hvorfor? For å se bedre ut –Tåle lenking fra resten av UiO –Rekruttering –Vårt gode navn og rykte Felles struktur og navigasjon.
Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.
Bruk av IKT i studier ved UV - en strategi for innovasjon i høyere utdanning? Andreas Lund Studiedekan, UV.
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer mellom SAPP og SINT.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Status USIT 3.0 Allmøte 27. november Arbeid med USIT 3.0 Om funksjons- og bemanningsplan –Lagt fram for universitetsdirektøren Organisering av USIT.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Ny Fronter-tjeneste: fronter.com/uio
Prosjektorganisasjonen Prosjekteier – Linda Therese Johnsen Prosjektgruppen – Svein Harald Kleivane – Emil Trygve Hasle – Jesper Havrevold – Bent Kure.
Walter M. Tveter, GT/SAPP/USIT/UIO Utlevering av hjemmeområder Walter M. Tveter USIT
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Oppsummering tiltaksseminar - I 1.Vurdering av forslag til modell –God beskrivelse av status i dag og utfordringer –Stor sett enighet om modellen –Forslaget.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
UTKAST Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier Hovedfokus: høst 2011.
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Møte m/SAB arbeidsgruppe september 2015 IT for et fremragende universitet Lars Oftedal.
Prosjekt vår 2016 Samlokalisering av allmennlegetjenester og kommunale helse- og omsorgstjenester Økt tjenestekvalitet?
Mandat og rammeverk for evalueringen
Senter for læring og utdanning
12. mai 2016 Allmøte USIT.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 6. september 2016
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
Top 10 IT Issues Strategisk retning IT-direktør Lars Oftedal
Forskning og innovasjon
Videre utrulling av eBilag høsten 2017
Evaluering av organisasjonsform samisk høgskole
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Internt handlingsrom (IHR)
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Prosjekt Digitalt pensum
Standardisering av IT-virksomheten
Fellesmøte lokal IT og USIT 29. november 2018
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Utskrift av presentasjonen:

Lokal-sentral USIT allmøte 29.09.2011 Deltakere. Morten Ariansen (Medisinsk fakultet), Silje Bjølseth Amundsen (MN, Astro), Knut Augedal (USIT/ DML), Ove Einar Brusegard (SAMIT), Håvard Hvassing (USIT, DML), Asgeir Nesøen (HF-IT), Christine Solbakken (USIT/IT-dir), Leif Uwe Vogelsang (USIT/Gruppe for lokal IT/Houston) Linda Therese Johnsen (USIT/SUF) Allmøte 17. februar – egentlig før vi var ordentlig i gang, ingen mandat eller klar forståelse av leveranse. Det har vi derimot nå, men jeg har fått råd fra prosjektgruppa og ikke snakke prosjektmetode og slikt, så jeg skal kun gi dere et innblikk i hva vi holder på med akkurat nå.

Fase 1: kartlegging ferdigstilt og godkjent Prosjektet skal levere en oversikt og analyse over styrker og svakheter ved basis IT-støtte, IT-støtte til forskning og IT-støtte til undervisning, samt en oversikt og analyse over styrker og svakheter ved dagens organisering av IT-ansatte ved UiO. Rapport fase 1: https://www.usit.uio.no/prosjekter/lokal-sentral/rapporter/analyserapporter/Rapport-fase1.pdf Datagrunnlag: Innspill fra SAMIT-møter Innspill fra fakultetsledelser Empiri fra brukerundersøkelse SUIT2010 Svarskjema fra IT-ledere om IT-organisasjon og IT-styring ved enheten Spørreundersøkelse til alle lokale IT-ansatte om stillingsinnhold, kompetanse og arbeidsomgivelser Individuelle innspill Må allikevel bar nevne dette

Hovedprosesser for samhandling mellom lokal og sentral IT (leveranse 2) IT-støtte til basis (pilot): IT-organisasjonens samhandling om behov for nye eller forbedrede tjenester. IT-støtte til forskning: IT-organisasjonens involvering i design, oppstart og gjennomføring forskningsprosjekter. IT-støtte til undervisning: IT-organisasjonens dialog med ansatte om utnyttelse av teknologi i undervisningssammenheng.

Piloten i gang IT-støtte til basis (pilot): IT-organisasjonens samhandling om behov for nye eller forbedrede tjenester. Mål: Fremarbeide modeller for forbedret samhandling mellom lokal og sentral IT. Kalles pilot fordi vi trenger å fintune metodikk og gjennomføring for de to andre prosessene Ressurseffektivt + redusere risikoen for å drite oss ut på alt.

Fokusgruppe - basis Audun Brekke Skrindo (SUF) Dagfinn Bergsaker (Web) Jasmina Hadzic (SAPP, GT) Helge Hauglin (SAPP, BSD) Rune Olsen (GLIT, Houston) Tarjei Tjønn (GLIT) Kjetil Frantzen (Juss) Torgeir Christiansen (UV) Arul Narendran (KHM) Andrea Gasparini (UB) Frank Silye (SV) Jørn Viljar Arnesen (Geo, MN) - Inklusiv prosjektgruppa I morgen skal vi ha første workshop av to: Vi skal ta utgangspunkt i 4 prosesser for å komme videre til løsninger knyttet til samhandlinger- Blir sannsyneligvis (skal diskuteres litt mer): Videreutvikling BOFH «Videreutvikling» OS (vista/windows7) Innføring kiosk.uio.no (utfasing terminalserver) Etablering av ny tjeneste «open journal»

Ellers sysler vi med Et skriv som skal peke på de store endringsmulighetene Planlegging av analyseløp for de to andre prosessene (forskning, utdanning) Leveranse 1: med bakgrunn i kartlegging målgruppe UiOs ledelse (første stopp Lars) Mål: dette var steike bra – dette skal vi jammen i meg gjøre! Fokusgrupper for utdanning og forskningsprosessene

Spørsmål? Vi har akkurat begynt en releativ bratt oppoverbakke, så det er hektisk og full fokus i prosjektet. Men veldig gøy – lett å gjøre seg motivert for et prosjekt som har så fine målsettinger.