Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Advertisements

Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status •Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer hos SAPP, SUF og SINT.
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Difi-strategien Erfaringer og resultater av strategiprosessen
Ny organisering av Sentraladministrasjonen
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Lars Oftedal, IT-direktør
Organisasjonsendring SA5 høsten 2013
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Sjefersamling og videre ledersamlinger/-opplæring
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
Lokal-sentral USIT allmøte
USIT 3.0 etter LUP. Ledersamling 25. og 26. november Avslutning av LUP –Opprettholde/videreutvikle kunnskap og ny kompetanse fra LUP Bruke kunnskap fra.
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
Allmøtet USIT 5. desember 2013.
FS/SUN/SO Informasjonsmøte 7. mai 2014 Ass. universitetsdirektør Tove Kristin Karlsen.
Ledelse og Struktur Problemstilling: Det er åpenbart at med institutter av den størrelsen som i dag er på MNF, vil instituttleder ha behov for å delegere.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
SA5 Forslag til ny organisering Basert på innspill fra fakulteter, fagdirektører og medarbeidere i de respektive fagavdelinger.
Status USIT 3.0 Allmøte 27. november Arbeid med USIT 3.0 Om funksjons- og bemanningsplan –Lagt fram for universitetsdirektøren Organisering av USIT.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Felles studieadministrativt tjenestesenter
Digitalt læringsmiljø
STYRKET KONTAKT MELLOM FUP OG FAKULTETENE Kort orientering vedrørende utvidet universitetspedagogisk konsultasjon Møte i studiekomiteen 8. desember.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Veikart lønn, økonomi og HR-system
(atg-nettverk nov-2011) –Årsmøte i Utdanningsforbundet Bergen mars Det deltar 111 delegater. –Årsmøtet er den viktigste arenaen for å være.
GPO-arbeidet. Arbeidet så langt Opprydding startet i våres ifm ny klientstruktur. («TaskForce» m/ Einar og Ståle) Gikk fra over 2500 GPOs til under 1000.
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Anbefalinger fra sekretariatet
Lederutvikling hos USIT
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
1 Prosjekt ”DRIFTSAVDELINGEN - ORGANISERING 2009” Møte
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Oppsummering tiltaksseminar - I 1.Vurdering av forslag til modell –God beskrivelse av status i dag og utfordringer –Stor sett enighet om modellen –Forslaget.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Prosjekt Bedre forskerstøtte Status og framdrift.
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Allmøtet på USIT 17. februar Agenda SUIT Oppsummering av funnene i brukerundersøkelsen UiO-IT - Saker og aktiviteter knyttet til strategi,
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Felles LOSAM-møte Fellesadministasjonen Løypemelding – mulige modeller intern organisering
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-investeringer i et femårsperspektiv
Oppdatering om status av initiativet: Felles Master program SFE-TIK
Målbildet Stab/støtte
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 6. april 2017
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
IT-ledernettverket 18. april 2018
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Internt handlingsrom (IHR)
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Standardisering av IT-virksomheten
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Utskrift av presentasjonen:

Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0

Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse i alle deler av organisasjonen Organisering av sikkerhetsarbeidet med mer Organisering av kommunikasjonsarbeidet Plassering av kundeansvarlige (KAM-er) Håndtering av grupper som er blitt store eller har fått et bredt ansvars- og oppgaveområde Organisering av Seksjon for interne støttetjenester Lederlønninger Disponeringen av lokaler, lokaler til Seksjon for administrative IT-systemer med flere Flytting av SPLO SUN-samhandling med ‘resten av USIT’, møter, rapportering til IT-dir Daglig ledere og rapportering Kursvirksomheten, organisering, administrasjon og etablering av kurs Organisering av Houston

Status 3/130827/#toc19https:// 3/130827/#toc19

Endring av saker Håndtering av grupper som er blitt store eller har fått et bredt ansvars- og oppgaveområde –Tatt under andre saker Disponeringen av lokaler, lokaler til Seksjon for administrative IT-systemer med flere –Flyttinger Flytting av SPLO –SA5, SAF og ADMIT SUN-samhandling med ‘resten av USIT’ –FS/SO sammenslåing VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem –VoIP, SIP og AV organisering

Ferdigbehandlet Plassering av BOT og SAPUiO –Gruppe for applikasjonsplattformer Organisering av sikkerhetsarbeidet med mer –Stab, EG faglig leder, LRM administrativ leder –Juss, samme organisering, MF faglig leder Daglig ledere og rapportering –Ikke daglig leder BOT

VoIP, SIP og AV organisering Diskusjon med EA Forslag fra IT-drift –Egen gruppe –Seksjon for grunndrift Diskuteres med virksomhetstjenester Diskusjon om gruppeleder

Flyttinger Intet nytt

SA5, SAF og ADMIT USIT 3.0 –ADMIT etter IHR prosess SA5 organisering –Administrativ støtte, seksjon for applikasjonsforvaltning –«BOT organisering» Flytte ressurser fra USIT –Status

FS/SO sammenslåing Notat fra UiO ca 1.12 Behandling i KD Samhandling FS/SO, UiO og USIT etter det

Organisasjonssaker Organisering av kommunikasjonsarbeidet Plassering av kundeansvarlige (KAM-er) Håndtering av grupper som er blitt store eller har fått et bredt ansvars- og oppgaveområde Organisering av Seksjon for interne støttetjenester Organisering av Houston

Lederlønninger seksjonsleder gruppeledere gruppeledere og seksjonsledere –Beslutning ca 1.12 Andre gruppeledere og seksjonsledere –Individuell behandling

Andre saker Kursvirksomheten, organisering, administrasjon og etablering av kurs Windows-kompetanse i alle deler av organisasjonen

Organisasjonsutvikling 2014 USIT 3.0 prosjekt ferdig –Liste saker tas med videre Bakgrunn –Liste saker (ref over) –USIT 3.0 –Effektive ledergrupper (LUP) –LOS utvikling Prioriteringer - Refsnes

USIT 3.0 Jobbe på tvers, prosjekter, tjeneste-grupper og fag Beslutninger på lavest mulig nivå Kompetanseutvikling Policy personal Roller Organisering av oppdragsvirksomheten

Plan for videre leder- og organisasjonsutvikling Prioritere arbeid med effektive ledergrupper –Metodisk grunnlag Henning Bangs doktorgradsarbeid og bok –Oppstart hos universitetsdirektørens ledergruppe –USIT følger opp med arbeid med Bang på nyåret Overføringsverdi til effektive team/grupper Prioritering og valg ift videre organisasjonsutvikling

LOS utvikling Kick off 27. januar for ny organisasjon Ledersamling 12. desember –09:00 – 13:30 OSLO TECH forskningsparken Nærhetsmodellen –IHR organisering og standardisering –Konkretisere hva denne innebærer for de ulike avdelingene –Seminar 20. november Brukerorientering Nettverk Prosjektverktøy Gevinstrealisering