Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra Arbeidsprogram til Årsmelding
Advertisements

- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n - på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k.
Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten Konserninnkjøp
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
Utarbeidet i tilknytting til deltagelse i Kompetanseprogrammet
Pårørendetilbud ved lett traumatisk hjerneskade
Eierskapskontroll NKRFs kontrollutvalgskonferanse 2009
Innleggelse på tvang – En videreføring av en pilotstudie om beslutningsprosessen før spesialistvedtaket) Raumergården okt 2013 Seksjonsoverlege Tore Buer.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
:58 Brukerundersøkelse Haug barnehage Filter på tid : :00 Filter: Utsikten SpørsmålAlternativ.
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Lotte-sykehjem – gammel vin i ny flaske?
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Levanger kommune Driftskomiteen Medarbeiderundersøkelsa 2009 – Øystein Lunnan DK Orientering DK Medarbeiderundersøkelsa 2009.
Norsk Sykepleierforbund Fagdag 11. Mai 2012 Lungesykepleier Anne H. Dovland.
Overgrep mot eldre som bor på sykehjem
Prosedyre for å utarbeide oppfølgingsplan (innen 3 uker) på nav.no
Prosedyre for å utarbeide rapport (innen 9 uker sykmelding) på nav.no
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Sunnaas sykehus HF – en vei videre - også for pasientens pårørende
Helse og trivsel U-skole Psykisk helse, subjektiv livskvalitet og helseatferd.
Veilederkorpset - Eide kommune Trondheim
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Drammen kommunes arbeid for å forebygge kjønnslemlestelse hos jenter
Bakgrunn for KOLS/O2-prosjekt:
NTL Forskningsinstitutter Nettverkssamling Holmen Fjordhotell mai 2011 Informasjon fra landsforeningen.
Medlemsundersøkelsen 2012 Hebe Gunnes Seniorrådgiver NIFU/styremedlem NTL forskningsinstitutter
Medarbeiderundersøkelsen 2011 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. foretakene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre.
Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Endringsprosess som har ført til arbeidsglede
VELKOMMEN TIL ZEVS TUR TIL KØBENHAVN Oslo-København-Oslo mai 2013 Oslo kommune Sykehjemsetaten.
Mandat og årsplan for ZEVS 2013
1 Denne undersøkelsen Har økonomiske innstramninger på din arbeidsplass, påvirket pasientene/brukerne?
Fredrik Rønning Iversen Prosjektleder
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Barn som pårørende – satsning og lovendring Bergen 3.desember Siri Gjesdahl.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Virtuell avdeling et nødvendig bindeledd i oppfølging av den utskrevne multisyke eldre pasienten?
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Utskrivningsklare pasienter fra SØ til Sarpsborg kommune
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
Orientering etter tilsyn - Kommunikasjon i helseforetak - kirurgiske enheter Styremøte
Pasientreiser Status og tiltak for å bedre kvaliteten på reiser med rekvisisjon Regionalt brukerutvalg 12. desember 2016.
SHOT 2018.
Foreldreundersøkelsen 2018
Foreldreundersøkelsen 2018
Foreldreundersøkelsen 2018
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Når ansatte i velferdstjenestene blir slått, hetsa og tråkka på – hvem tar ansvaret? Inger Marie Hagen.
Utskrift av presentasjonen:

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Kvalitetsmålinger Byrådssak 272/03 stadfester at følgende kvalitetsmålinger skal gjennomføres i Sykehjemsetaten: Objektive kvalitetsindikatorer Beboerundersøkelser Pårørendeundersøkelser Kvalitetsrevisjoner (annethvert år) Fra 2010 kom medarbeiderundersøkelsen med

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Pårørendeundersøkelsen Helseetaten ”eier” undersøkelsen  Ansvar for gjennomføring  Informasjonsbrev  Utarbeider, distribuerer og publiserer rapport  Pårørende kan svare enten på papir eller på nett  Mulighet for å legge inn kommentarer

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Sykehjemmets ansvar Bistå med adresselister Motivere for deltakelse Bør resultat tas opp med pårørende? Brukes kommentarene aktivt?

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Pårørendeundersøkelsen 2012 Svarprosent 50 (47 % i 2011) –Varierer mellom 32 og 82 % –70 % pårørende til pasienter i somatisk avdeling 88 % av de spurte var fornøyd –Mest fornøyd med ”trygghet, privatliv og miljø” –Minst fornøyd med ”Medvirkning og medbestemmelse” 83 % av respondentene besøker ukentlig 66% av respondentene var søsken av pasient, 13 % ektefelle, 6% barn

Oslo kommune Sykehjemsetaten En del funn fra undersøkelsen I hvor stor grad opplever du å bli kontaktet når endringer skjer.. –69 % var fornøyd med dette … mulighet til å snakke med lege/avd.spl når du ber om det? –66 % var fornøyd med dette..får god helsefaglig oppfølging? –79 % var fornøyd med dette Zevs, København 06.mai 2013

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Funn fra pårørendeundersøkelsen …mulighet til å uttale deg om tilbud til din nærstående –66 % var fornøyd med dette …fornøyd med kost og ernæringstilbud til din nærstående 74 % var fornøyd med dette

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Svarprosenten Svarprosent Varierer fra 32 til 82 Hva kan gjøres for å øke svarprosenten?

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 Gir retning for hvordan alle kvalitetsmålinger skal følges opp Skal opp i lokal ledergruppe Sikres at alle avdelinger blir informert Utarbeides handlingsplan Utnevnes kontaktperson for gjennomføring Prosedyre ”Oppfølging av kvalitetsmålinger og tilsyn

Oslo kommune Sykehjemsetaten Lokal handlingsplan Skal vurderes utarbeidet der resultat er under en satt grense Kan utarbeides der sykehjemmet ser det hensiktsmessig Skal behandles i Lokalt kvalitetsutvalg Zevs, København 06.mai 2013

Oslo kommune Sykehjemsetaten Hvordan behandles resultatene på overordnet plan? Funn presenteres og behandles i –Områdemøter –Sentralt kvalitetsutvalg Bekjentgjøres på inter- og intranett Zevs, København 06.mai 2013

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013

Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013