HiO HiAk Prosessen. Litt historikk September 2008: Styrene ved begge institusjoner vedtar å ”utrede og klargjøre ulike sider ved at HiO og HiAk går sammen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Suksessfaktorer og utfordringer i fusjonsarbeidet mellom HiO og HiAk
Advertisements

Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Rekruttering av rektor og ledelse
Hva er Fretex ?.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
UH-nett Vest og Profesjonalisering gjennom internasjonalisering Det 72. norske bibliotekmøte på Hamar Lene Bakke.
Plan og rammer for ØLP Oppfølgningsmøter 2., 3. og 4. mars Hanne Gaaserød.
Universell utforming av IKT- løsninger ved NTNU Fra teori til praksis Carl-Fredrik Sørensen Seniorrådgiver NTNU IT.
Biblioteket som støtte for forskning og utdanning Randi E. Taxt Bibliotekmøtet på Hamar
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Kompetansekartlegging
Den ideelle kommunesammenslåing
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Private høyskolers rapportering til departementet
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
Status og framdriftsplan for gjennomgangen - Hovedprosjektet
Regionalt kompetansesenter odontologi M-N Presentasjon Fylkesutvalget
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Strategidokument NMBU - prosess
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
Vi skal bygge videre på det vi har!
Fra Høgskolen i Oslo og Høgskolen i Akershus til Høgskolen i Oslo og Akershus Felles OU-kurs for de fagpolitiske foreningene.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Det umulige ble mulig Felles IT-løsning for HiST og NTNU i Bibliotek for medisin og helse (BMH) Karen J. Buset, BMH NTNU Astrid Kilvik, BMH HiST Brynjulf.
Krumspring - demokrati Saksbehandling (historikk) Vurderingsdel Juridiske forhold 1.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
Folkehelseplan (kommunedelplan) for Aurskog-Høland kommune
HELHETLIG OPPLÆRINGSLØP- bedre gjennomføring i videregående skole
K10 samarbeid IKT Møte med programkomiteen for ASSS 10. juni 2010.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Erfaringsutveksling – hvordan kan man ivareta medlemmene under omstilling? Fusjon mellom UiT og HiTø Hovedtillitsvalgt Siri Johnsen Akademikerne.
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
Framdriftsplan for fusjonsprosjektet Budsjett 2016: summen av 4 vedtatte budsjetter Fakultetsstruktur vedtas Dekan-
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
Fusjon HiG, HiÅ, HiST, NTNU Gjennomføring: de første månedene.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Orientering om status for spesialistutdanningen for leger
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Interkommunal eierstrategi
Senter for læring og utdanning
Det integrerte universitetssykehuset
Endringsprosesser ved UiT
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Faglige arbeidsgrupper
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Årshjul 2018 – styremøter Helgelandssykehuset HF
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Spillemiddelsøknad 2019 Prioriterte områder.
Tematiske inngangsveier
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Informasjonsmøter for ansatte
Administrativ organisering -
Orientering/Status kommunesammenslåing, 237 dager igjen
Navn og dato slik: Navn Navnesen, 2. mars 2011
Utskrift av presentasjonen:

HiO HiAk Prosessen

Litt historikk September 2008: Styrene ved begge institusjoner vedtar å ”utrede og klargjøre ulike sider ved at HiO og HiAk går sammen til en institusjon” –Styringsgruppe nedsettes Intensjonsavtale vedtas i styrene i oktober 2008 –Likeverdige parter –Eksisterende campus videreføres og videreutvikles

April 2009: Innstilling fra prosjektgruppe (12 medl) nedsatt av styringsgruppe September: Høringsfrist for innstilling Oktober 2009: Vedtak i begge styrer om videre arbeid mot fusjon 1. august 2011 –Foreløpig søknad til KD –Ny styringsgruppe for prosjektet nedsettes

Utredningsarbeidet Styringsgruppe følger prosjektet på vegne av styrene –Prosjektsekretariat med tilsatt prosjektleder Prosjektgruppe bestående av lederne for utredningsgruppene – ledes av prosjektleder Referansegruppe – bidra til helhet og forankring av prosessen

Utredningsgrupper 6 utredningsgrupper –Strategi og universitetssatsing Høringsfrist 27.mai –Styring og ledelse på institusjonsnivå vedtatt mai 2010 – valgt rektor under institusjonsnivå: høringsfrist 31. oktober – tilsatte dekaner –Faglig organisering. Høringsfrist 31. oktober – 4 fakultet –Administrativ organisering. 17. des. Høringsfrist – Etterutdanning og oppdragsvirksomhet. Høringsfrist 31. oktober –IKT. Høringsfrist

Administrativ organisering UADM +10 arbeidsgrupper + undergruppe 2 utviklingsprosjekter –Felles kommunikasjonsstrategi –Felles vev-løsning 3 grupper berører oss: –Bibliotek og læringssenter –Forskningsadministrasjon –Vev-gruppe. IKT – blitt egen utredningsgruppe 3 faser: 1.Driftskritiske tjenester – hva må være på plass ? 2.Prosessbeskrivelser – sterke/svake ledd 3.Forslag til ny organisering

Gruppa består av 3 bibl fra hver inst. + 2 arbeidstakerrep. (bibliotekarer) + 1 studentrepresentant + Lars Egeland (fra høst 2010) 2 undergrupper (til nå) –Kartlegge digitale abonnement/tilganger –Kartlegge reglement ift brukerne Bibliotek og læringssenter

Biblioteket på HiAk Bibliotek og forskningsadministrasjon 13,5 ansatte 10 bibliotek + 2 studentvakter 1 (50% + 30%+ 20%) skriftserieredaksjon 50% jurist Bibsys + Forskdok + Brage Swets som tidsskriftsleverandør

Læringssenteret HiO 3 læringssentre 40 tilsatte Læringsdirektør med stab –Prosjekter: LatinaLab, Skriveverksted Av-tjeneste Bibsys + Frida + Oda (eget system basert på DSpace) Ebsco som tidsskriftsleverandør

Driftskritiske forhold –Må være på plass Felles base i Bibsys –Felles låntakerregister og lånekort/adgangskort Navn på institusjonen/enhetene –Bør være på plass Felles Web-sider (avhengig av overordnet web) –Utsettes til Felles tilgang til e-ressurser (avhengig av budsjett)

Videre arbeid Bidrag til rapport om administrativ organisering –Ut på høring 17. des. Frist 17. feb.2012 –Styrebehandles april 2012 Felles personalseminar bibliotek/læringssenter i november 2010

Stemning på HiAk Mange muligheter for å bli bedre, dekker hele ”oslo- regionen” Men: Uungåelig fusjon Har det egentlig bra som vi har det Redde for å bli spist av HiO –Mer byråkrati –Stor og tung organisasjon

Høringsuttalelsen, LSB Direkte under høgskoledirektør –Fakultetsuavhengig –Gir service til kjernevirksomheten forskning og undervisning –Inkludere alle tjenestene vi har i dag (AV, LATINA, 1. bibl.prog –Ha ansvar for rapportering og kvalitetssikring i CRISTIN/NS –Videreutvikle forskningsstøtte, universitetsbibliotekarer på PhD –Campusledelse

Nåsituasjon Nytt navn: Læringssenter og bibliotek, LSB Felles ledermøter 2 undergrupper: Bibsys og anbud på digitale ressurser

Desember 2010: Endelig vedtak om fusjon og 4 fakultet: –Helsefag, Lærerutdanning, Samfunnsfag, Teknologi, kunst og design 21 institutter

Videre Antall administrative direktører? Styremøte 17. mars Innplassering av stillinger starter –Kartleggingssamtaler –Rettskrav på stillinger –Nærmeste leder innplasserer –Omstillingssamtaler

Videre Ingen endring i arbeidsforhold i høst Foreslått stillingsstopp fra Virksomheten skal gå som normalt

HIO HiAk Omstillingsservice