Digitaliserer papirflyt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Advertisements

 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Utlandsprosessen Studiestøtteonferansen i Stockholm 1. – 3. juni 2014.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Nordiske logistikkløsninger
Programvare for nisje SMS
Utvikling Design Integrasjon Forvaltning System Teknikk Produktinformation i flere kanaler.
BankID i Vital Forsikring ASA
Implementerings- prosessen i Nets
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Elektroniske gavekort
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Prosjektet ”Aktiv Hverdag” i Narvik Kommune
Egiro innbetaling/CREMUL
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
e20 - Det papirløse energiselskap
Digitalisering av tekniske arkiver
Sikkerhet - bakgrunn og introduksjon til kryptosystemer
Mobilitet Fordeler / ulemper Maximo Høstmøte - Oslo 5-7 oktober 2010
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Strategiske tiltak til gode for norske banker
Integrasjon med fagsystem i sikra sone sett fra leverandørståstad
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Fagsystemer – oppgradering og nyanskaffelser
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Tips og triks Strukturering av større applikasjoner Automatiserte tester. Kristian Johannessen
Resultater Kundesenter
Personlig planlegging
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
Norm for informasjonssikkerhet Helse-, omsorgs- og sosialsektoren.
Bruk og bevaring i kommunal saksbehandling
Elektronisk saksbehandling – løsninger og erfaringer.
Beredskap influensapandemi Logistikk – mottak og utsending av vaksine til kommunene Kjersti Rydland, Avdeling for vaksinasjon og immunitet Smitteverndagene.
NORDISKE LOGISTIKKLØSNINGER
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.

Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Elektroniske dokumenter for tinglysing i fast eiendom
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ePhorte
Trust Solutions Hvordan illustrere bruk av elektronisk ID?
Prosjektavslutning og sluttrapport
Fredrikstad kommune ønsker eFaktura i formatet EHF
Informasjon til brukere av Sikret sone i P360
SIPOK - SINTEFs kunnskapsforvaltning
Synkron overføring - Digitalt skapt materiale fra kommunene
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
ByggSøk – fra papirmølle til tastetrykk
Valutaomregning Mål: Lage et program som regner om fra en valuta til en annen.
- utvikling skaper verdier Digitale rekvisisjoner Standardiseringskonferansen 24. januar 2008.
Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder.
Nxc.no Documaster Byggesak - digitalisering av byggesaksarkivet.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Dokumenthåndtering i fylkeskommunen Oppstartsmøte
RIS-metoden for prosessforbedring
Hvem er partnerne våre? Hvilke leverandører har vi?
Den spektrale skogen …og byen
Digipost signering Virksomhets logo
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Utskrift av presentasjonen:

Digitaliserer papirflyt Datafangst / Skanning Digitaliserer papirflyt

Datafangst/Skanning Om Nets Korte fakta Ansatte: 2.200 (i Norge, Danmark, Sverige, Finland og Estland) Omsetning: 5 milliard DKK Kunder i 24 land Forretningsområder Payment- and Information Services Cards eSecurity Merchant Solutions Financial Acquiring

Datafangst/Skanning Om <Kunden> List opp de 3 viktigste pains du antar at denne kunden har Kan være ulike kanaler inn, mye ressursbruk i mottak/sporing av dokumenter, lang saksbehandling, dårlig kvalitet, dårlig kontroll

Datafangst/skanning Verdiforslag Kvalitetsøkning i form av sporing, kontroll og validering av data Økt effektiv saksbehandling med enhetlig datastrøm Besparende arbeidsflyt med stordriftsfordeler Økt medarbeidertilfredshet Økt kundetilfredshet Enklere gjenfinning av dokumenter

Datafangst og skanning MOTTAK filmottak postboks budlevert Skanning/datafangst DISTRIBUSJON arkiv portal arkiv saksbehandler kunde kunde

Datafangst og skanning Fra tegning på forrige slide er det forsøkt vist hvilke tjenester Datafangst kan avlevere til. Bankdokumenter til depot/annet arkiv – sendes Nets for datafangst og arkiveres i Nets E-arkiv Andre dokumenter – sendes Nets for datafangst og arkiveres i Bedriftens eget arkiv på datafangede felter Sakspapirer skannes og avleses på felter som skal benyttes i videre saksbehandling hos kunde Dokumentene arkiveres etter datafangst og kan gjenfinnes i Nets portal På felter avlest I tillegg kan det være muligheter for å håndtere deler av forsendelse som i utgangspunktet er printet hos Nets, da gjerne med tilpasset layout, For å lese av de verdier som ikke blir avlevert elektroniske (typisk målekortavlesning )

Kvalitetsøkning Det originale dokument hadde Datafangst / Skanning Kvalitetsøkning Det originale dokument hadde lite kontraster og var vanskelig å lese. Skanning og tuning av gråtone ga et bedre resultat som i tillegg kan leses på skjerm. Hvert dokument blir påført et unikt referansenummer som angir dato for skanning, hvem og hvor det er skannet. Avtalte felter som skal datafanges blir validert mot logikk og/eller oppslag i databaser for å sikre at informasjonen er korrekt

Økt effektiv saksbehandling Datafangst/Skanning Økt effektiv saksbehandling Ved uthenting av metadata kan bedriften klassifisere dokumentene digitalt og enklere gjenfinne relevant data. I forkant av skanning kan man avtale å klassifisere dokumentene i henhold til avtalte grupperinger slik at gjenfinning og kryssbruk forenkles

Besparende arbeidsflyt med stordrift Datafangst/Skanning Besparende arbeidsflyt med stordrift Nets produksjonslokale skanner i dag ca 250 000 dokumenter daglig for bank, privat og offentlig sektor Vi er stolte av å levere en tjeneste som håndterer varierende volum og høye krav til sikkerhet på en effektiv og nøyaktig metode Nets har fordelen av å samle stor volum for å få best mulig utnyttelse av de ressurser som er nødvendig for å levere et kvalitetsstemplet resultat på innkommende papirhåndtering.

Hvor mye kan din bedrift spare årlig? Datafangst/Skanning Hvor mye kan din bedrift spare årlig? Et eksempel : Postmottak; sortering og distribusjon bedrift 1 kostnad bedrift 1 besparelse Fakturaskanning; mottak og datafangst bedrift 2 kostnad bedrift 2 besparelse Dokumentskanning; til arkiv bedrift 3 kostnad bedrift 3 besparelse

Datafangst / skanning oppsummert Legg det samme som i foil nr 3

Hva skal til for å komme i gang? Datafangst/Skanning Hva skal til for å komme i gang? Signering implementering igangsetting Innenfor en uke etter signering vil vi avholde en workshop der vi avklarer gjennomgår foreslått løsning og avklarer detaljerte behov. På bakgrunn av dette møtet utarbeides en spesifikasjon som legges til grunn for det videre implementeringsarbeid. Her vil vi også avtale en fremdriftsplan med evt milepæler som gjør det forutsigbart for begge parter når test/akseptanse og pilotkjøring forventes gjennomført.