Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Det store bildet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Brukermedvirkning og pasientmakt
samhandlingsforum Brukererfaringer med samhandlingsreformen
Det gode Det rette Det rettferdige
Rammeplan for Aktivitetsskolen (AKS)
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
SBL Helse og Omsorg, Tønsberg 19.april 2007 Hvordan og hvorfor konkurranseutsette?
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
Tjenestekonsesjon for Brukerstyrt Personlig Assistanse - BPA
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Service i ordnede former Servicebedriftenes Landsforening Innledning ved leder av SBL Helse og Omsorg Nina Torp Høisæter Dokkhuset, Dokkparken 4 Trondheim.
1 Er næringspolitikk god kommunepolitikk? Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Småtinget, Kongsberg 28. august 2003.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 HOUSTON Planene fremover.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Nytt luftrom på Østlandet i Oslo og Farris TMA ASAP * Roger Holm * Advanced Sectorization and Automation Project.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
1 Roger Iversen, statssekretær KRD BE-dagene 30.mars 2005, Storefjell Nu går alt meget bedre Men fortsatt mye igjen å gjøre.
”Omsorg med varme hender for alle” Konferanse SBL Helse og Omsorg og NHO Oslo og Akershus 14. Juni 2007 Oslo Kongressenter.
Fritt Brukervalg Torsdag 31. mai 2007
Kvinne på Topp 2008 Samling 2 Sørmarka september 2008.
M. Haanæs Slik kan det gjøres Eksempler og resultater fra ulike prosjekt i PRO tjenesten i Holtålen kommune.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Kjønnsnøytral ledelse – er det ønskelig? Politiske strategier for ledelse Hvordan vektlegges kjønnsperspektivet? Kjell Erik Øie Statssekretær i Barne og.
Evaluering av brukervalg i Oslo kommune September Evaluering av prøveprosjekt med brukervalgsmodellen i hjemmehjelpstjenester i Oslo kommune I.Status.
Hva er god kvalitet i eldreomsorgen? Faglig Forum for helse og sosialtjenesten, Oslo juni 2003 Politisk rådgiver Roger Iversen, KRD.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Omdømmebygging Hans Antonsen.
FoU-dag 4.juni 2014 Copyrights prosjektleder Gunnbjørg Furuset 2013.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Kommunale reformer – virkninger og bivirkninger
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
LANDSORGANISASJONEN I NORGE Seminar om effektivisering 14. november 2002 Det tekniske beregningsutvalg for kommunal og fylkeskommunal økonomi Hva mener.
Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
1 Statsråd Erna Solberg, Utfordringer for kommunesektoren: Strukturreform, regionalisering og moderniseringsbehov.
Kommunal- og regionalminister Erna Solberg ”Norsk velferd på ny måte
Etiske dilemmaer i en leders hverdag
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
OMSORG 2020 Omsorg 2020 er regjeringens plan for omsorgsfeltet – Prioritere områder i omsorgsfeltet – Styrke kvaliteten og kompetansen.
 Fra 1. august starter vi innskolering av de nye barna på SFO.  Alle vil få mail om oppstart på SFO.  Der er to valg av SFO plass.  Dersom barnet.
Fritt brukervalg av praktisk bistand i Bergen Tilbyderkonferanse
Konkurranseeksponering og brukeren i fokus
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Erfaringer med bruk av NS 8435
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Hei 
Utskrift av presentasjonen:

Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste

Trondheim 23.august 2007 Mette Gro Iversen, adm.dir. Carema Omsorg AS

Trondheim 23.august 2007 Hvordan kan private leverandører bidra slik at flere får bo lengst mulig hjemme – hva er vår strategi? Kvalitet på tjenesten m. varme hender - vi må ha fornøyde brukere! Brukertid. Rekruttering. Utvikler nye tilbud – et større mangfold Kjøp av tilleggstjenester.

Trondheim 23.august 2007 Hvordan kan private leverandører bidra slik at flere får bo lengst mulig hjemme – hva er vår strategi? Matomsorg. Konkurranse om god kvalitet og fornøyde brukere = positivt for alle – bidrar til kreativitet og utvikling av nye tilbud/løsninger. Endringsagent og samarbeidspartner.

Trondheim 23.august 2007 Jeg har vært heldig. Samme menneske kommer til avtalt tid hver gang. Det er positivt å slippe spørsmål om hvor støvsugeren er hver gang det kommer et nytt menneske. Alfhild Viul ”Å velge å kunne velge og velge bort dersom jeg ikke er fornøyd er en viktig og sentral verdi for meg” bruker i hjemmesykepleien

Trondheim 23.august 2007 Brukervalg er en ordning kommunen er stolt av. Jeg er oppgitt over at dette er en så politisk betent sak. For meg har brukerens behov og ønsker vært motivasjonsfaktoren. Jeg håper ikke politiske vinder skal ha betydning for om prosjektet får fortsette etter valgkampen til høsten. Leder for hjemmetjenester Eide kommune

Trondheim 23.august 2007 Hva sier våre brukere – hva er forskjellen! -får fast hjemmehjelper / primærkontakt -lettere å nå frem -gir alltid beskjed hvis det er forsinkelser eller det kommer annen hjemmehjelper enn avtalt -enkelt å få kjøpt tilleggstjenester -tar tilbakemeldingene på alvor

Trondheim 23.august 2007 Målsettingen med fritt brukervalg var å øke valgfriheten og bedre tjenestekvaliteten( fra bruker til forbruker )‏ Fornøyde brukere er vårt mål! ” Jeg har vært heldig. Samme menneske kommer til avtalt tid hver gang. Det er positivt å slippe spørsmål om hvor støvsugeren er hver gang det kommer et nytt menneske.”

Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg har bidratt til en høyere brukertilfredshet. 80% av brukerne gjør aktive valg ( 1/3 velger privat og 2/3 velger kommunalt )‏ brukerne kan fungere som reelle kunder – enten på egenhånd eller gjennom pårørende de med private hjemmehjelpere var klart mer fornøyde enn de med kommunal hjemmehjelp 70 % av brukerne var positive til brukervalg direkte brukertid har økt ( ikke nådd 65% )‏

Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg hjemmehjelp status for Oslo pr.juli ulike leverandører i tillegg til kommunen Andelen som har valgt privat har økt fra 8% i januar til 13,4%i juli av totalt brukere.

Trondheim 23.august 2007 Fritt brukervalg hjemmesykepleie – et pilotprosjekt 3 ulike leverandører i tillegg til kommunen Andelen som har valgt privat 8,4% av totalt 643 brukere. ” det er positivt for den kommunale utføreren å vite at vi må gjøre en god jobb for at brukerne ikke skal velge oss bort”