TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Jobbsøking.
Advertisements

Agenda ( ?) Generelt om konsernstrukturer Nyttig å vite
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Keyforce SMS Mobile Link
Risløkka kompetansesenter
Uni Eiendom FDV Status for produktet og «veien videre» Rune Synnevåg Utviklingssjef.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Asbjørn Følstad SINTEF IKT 10. september, 2007
Praktisk info til prosjektkunder
Prosesstyring som styringsverktøy
NYTT!!!! Presentasjon Vedlikeholdsmodul (skisse) + Litt info ang prosjektstyring TQM Enterprise Vinterseminar mars 2010.
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
ISO 9000:2000 Prosessorientering v/Per L. Berge Excellence Norway
12. Oppsummering.
Standardisert arbeid.
Diplomat Norge AS.
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
ISO 9000:2000 Endringer v/Per L. Berge Excellence Norway
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
TEKMAR Teknologi for marin biomasseproduksjon; krav, behov og løsninger Trondheim 2-3. oktober 2003.
Forbedringsprosjektet
Intelle SMS Mobile Link
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Kvalitetsindikatorer (KPI’er, måleparametre)
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Policydokument.
Observasjon ?.
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
”Klubbens indre liv og vekst”
Kostnadsfordeling Begreper Trinn i kostnadsfordelingen
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Prognose av framtidig etterspørsel
Prosjektstyringssystemer i universitets- og høgskolesektoren
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Kittil Skogen - Prosjektkontoret i Telenor Nordic
Uni Eiendom Næring veien videre
Malverk intern produktopplæring
Forretningssiden må med! Hvordan vi innfører Scrum i BBS Smidig Oktober 2009.
Forelesningsnotat nr. 3 Kapittel 6
Sikkerhet, helse og arbeidsmiljø BIR Nett
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Norges branntekniske laboratorium as 1. 2 AKTØRENE I BYGGEMARKEDET PRODUSENTER PROSJEKTERENDE KOMMUNALE MYNDIGHETER SENTRALE MYNDIGHETER EIENDOMSBESITTERE.
Introduksjon til Lean EFD Induction AS
Kapping av plater Mål: Vi skal lage komponenter for en møbelfabrikk ut fra standardiserte plater på 12 x 24 dm. Komponentene har lengde og bredde oppgitt.
Introduksjon til Lean og Lean ledelse
Prosjektavslutning og sluttrapport
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Detta er en automatisk lønnsforhandling. Vær vennlig å svare på de neste spørsmålene. Dine svar vil danne grunnlag for til neste lønnsjustering. Neste>>
Øving 1 - Forretningsideen
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Kapittel 3.3 Modul I Kvalitetsledelse.
Valgforums valgkonferanse 2014 Har du tenkt på hva som kan gå galt?
Introduksjon til del IV strategiledelse - hoshin
Veiledning Beslutningsprosess
Kalkulering Formål med kalkyle Kostnadsstruktur Kalkulasjonsmetode.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Årets norske Leanvirksomhet Lean Forum Norge ønsker å kåre Årets norske Leanvirksomhet. Målet er å sette et fokus på virksomheter som kan være forbilder.
Oppstartshjelp for prosjekter Eksempel hentet fra Statoil.
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
I den prosessorienterte organisasjon spør man
RIS-metoden for prosessforbedring
Prosesskartlegging - Tegne flytskjema
Oktober 2018 Ole Henrik Fjeld, Innkjøpskontoret AS
Endelig kartlegging av nåsituasjon
Utskrift av presentasjonen:

TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess

Hvorfor fastlegge verdikjeden 1.Standardiserer arbeidet i hvert trinn for å skape forutsigbarhet og aksept for hvordan verdikjeden skal være i organisasjonen 2.Identifisere kontrollpunkt og dokumenter 3.Identifisere og beslutte forbedringsoppgaver TQM Center Norway AS 2010

Toyotas ”DNA” for produksjon Regel 1 Alle arbeidsoperasjoner skal være standardisert med hensyn til hva (innhold), hvorfor (resultat), hvordan (sekvenser), hvem, hvor og når (timing) Regel 2 Enhver kunde/leverandørforbindelse må være direkte, og det må være en entydig ja/nei veg til å sende spørsmål og svar Regel 3 Veien for ethvert produkt eller tjeneste må være enkel og direkte Regel 4 Enhver forbedring gjennomføres etter vitenskapelige metoder etter veiledning fra en veileder på et lavest mulig nivå i organisasjonen

Hvordan fastlegge verdikjeden 1.Definere mål og agenda for dagen og for verdikjeden 2.Definere stopp og start for verdikjeden 3.Brainstorming aktiviteter i henhold til funksjon 4.Bestem start og stopp for hver delprosess 5.Bestem kontrollpunkt (QCD) for hver delprosess 6.Overføre til gule lapper og henge opp lapper i riktig rekkefølge 7.Finn frem og heng opp riktige dokumenter og registreringer fra kontrollpunktene 8.Identifiser forbedringspunkter TQM Center Norway AS 2010

TQM Center Norway AS 2009