Ny terminal ved Rådhusbrygge 4

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet Norsk mal: Startside Tips språkmal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – ønsket språk. Eller velg.
Advertisements

Harstad Havn KF Utfordringer og planer
M3 Management Veien til et optimalt prosjekt.
Fra tilgjengelighet for alle til universell utforming
Bildetolking for døve/døvblitte i arbeid. 2 Bildetolking BAKGRUNN:  Et ønske om å utnytte eksisterende tolkeressurser bedre.  En stor del av tolkenes.
Forelesning mars 2008 LAA 234 Landskapsanalysemetoder 2008
Markedsinfo fra Bergen kommune – vann- og avløpsetaten
Velkommen som spiller i aksjespillet.
PLANFORUM SØR-ODAL KOMMUNE
«Bedriftsutvikling tradisjonelt landbruk»
UNIVERSELL UTFORMING I KOMMUNAL PLANLEGGING
Clarion Hotel Stavanger, 18. april 2013.
Heidi Arnesen Austlid IKT-Norge
1. x Posisjon: x Fødselsdato: x Høyde; x Vekt: x
Jernbaneverket Utbygging Regionale Prosjekter Vest (URV)
Reisekjeden.no REDSKAP FOR UNIVERSELL UTFORMING AV OFFENTLIG TRANSPORT Rudolph Brynn
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Informasjonsmøte Fyrstikkalléen skole
Krav til Universell utforming i ny plan- og bygningslov og byggteknisk forskrift Marita Grande.
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
Hh Hamar i Vekst Ny E6 2 sporet jernbane 5 mrd initierte byggeprosjekt Økning boligbygging Ekspansjon arbeidsplasser 6000 arbeidsplasser.
Felles kravspesifikasjon for Oslo kommune 2012 Miljøboka
Nordseter barnskole, Presentasjon fra informasjonsmøtet 7. juni 2012
Utdanningsetaten, avdeling for skoleanlegg
Universell utforming i Mandal kommune.
Bygg og funksjon – å bestille et bygg – roller i en byggeprosess
Friidretthallforum Inger-Marie Nygård Prosjektansvarlig
Økt tilgjengelighet – Ny diskriminerings- og tilgjengelighetslov PresentasjonPresentasjon Soria MoriaSoria Moria StatssekretærutvalgetStatssekretærutvalget.
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og servicenæringen i Drammen sentrum.
DSD / Norled Innlegg ifm Dialogkonferanse 7 januar 2013 om øyfergesambandet i Oslo havnebaseng. .
Planbestemmelser.
pedagogisk bruk av IKT i Osloskolen
Bydelsseminar 2012 Plan- og bygningsloven
Forside.
HUSBANKENS VIRKEMIDLER
Bydelens strategiske plan
Justering av priser Mål: Lage et system som justerer priser ut fra en offisiell prisindeks.
Maridalen – gang-sykkelveg
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Universell utforming i offentlige anskaffelser
Akvakultur og ny teknologi Florø 24 og
Informasjonsmøte LSU 19. juni 2013
Transportnyheter Jernbaneverket v/Helle Toft. Status Tilgjengelige stasjoner 2012: : 102 Universelt utformede stasjoner 2012: 2 (Heggedal, Spikkestad)
E-16 Filefjell– den sikreste vintervegen mellom øst og vest
Bertetur august 2013 Selma Lagerløf Hotel Sunne i Sverige Arr. Marte Oftedal og Wenche Ekeli Bertetur 2013 W.Ekeli.
Presentasjon av tiltakshaver og forslagsstiller
Universell utforming Fagsjef Toril Laberg Fagpolitisk konferanse
Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli
Langtidsserie utarbeidet av Landbruksdirektoratet Alta
B O L I G P R O D U S E N T E N E S F O R E N I N G 1 NEK400:2010 Utgitt av Norsk Elektroteknisk Komite (NEK) Inneholder 41 enkelt-normer (delnormer),
Saksnr. 57/11, arkivsaksnr Gnr. 93, Bnr. 231, Klungerviksneset Flytebryggen må anses som nødvendig for tilrettelegging av atkomst til lovlig.
Taksikring for både galv- og langvegg !
Sykefravær PSU 3.februar kvartal
EU Roaming regulering Nye priser gjeldende fra 1. juli 2013.
Høydemeter Mål: Lage et program som regner ut stigning, største høyde, minste høyde m.m.
Politikk for åpne standarder og fri programvare Linuxdagen - Oslo, 1. juni 2006 Jørund Leknes, politisk rådgiver.
Planlegging. I kommunene er målene formulert på ulike måter, men de fleste har mål som er knyttet til følgende tema: Levekår og livskvalitet Boliger.
Tilbudskonferanse Fjølstad ny del. Dagsorden Velkommen Orientering om prosjektet Litt om konkurransegrunnlaget og bestemmelser Befaring ute.
Ny ungdomsskole og flerbrukshall på Landøya Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne,
Fv. 409 Marisberg, rundkjøring og atkomstvei til nytt boligfelt.
Informasjonsmøte Ytre perimeter Ørland flystasjon
Forslag til ny tekniske forskrift (TEK17)
UNIVERSELL UTFORMING I KOMMUNAL PLANLEGGING
Aktivitet 1 Energi i hver dråpe
Lover og forskrifter Kort introduksjon til modulen.
Denne slide fungerer sånn:
Lover og forskrifter Kort introduksjon til modulen.
Lover og forskrifter Kort introduksjon til modulen.
Fjord Pontoon Norway AS
Utskrift av presentasjonen:

Ny terminal ved Rådhusbrygge 4

Ny terminal ved Rådhusbrygge 4 Vedtak Bystyret vedtok 13.06.2012 ny reguleringsplan som åpner for ny øybåtterminal ved Rådhusbrygge 4 Prosjektet omfatter Ny flytebrygge med ramper utenfor Rådhusbrygge 4 som skal fungere i helårsdrift Demonterbare køordnersystem og fundamenter til billettautomater på Rådhusbryggen Nytt dekke på Rådhusbryggen med møblement og belysning Skilt og skiltgalger til fergeterminalen Tilrettelegging av landstrøm til Nesoddfergene, samt tilrettelegging av strøm til flytekai

- Foreløpig tegning, ny flytebrygge og køordnere Ny terminal ved Rådhusbrygge 4 - Foreløpig tegning, ny flytebrygge og køordnere

Ny terminal ved Rådhusbrygge 4 Flytebryggen skal ligge stabilt ved forskjellige designvannstander og designbelastning Normal vannstand: Middelvann år 2000 (MW2000, -0,29 HAV) Øvre design vannstand: høyeste astronomiske vannstand (HAT, +0,11 HAV) Nedre designvann. Laveste astronomiske vannstand (LAT-0,61 HAV). Midlere brukslast: 100 kg/m2 Øvre brukslast: 200 kg/m2 Nedre brukslast: 0 kg/m2 Flytebryggen skal ha en fribords høyde på 1,72 ved normal belastning. Flytebryggen skal kunne brukes til eksisterende kai med to stk. landganger som må ha maks stigning 1:20 innenfor normalvannstand og normalbelastning. Landganger og flytebrygge utformes slik at landganger også kan benyttes ved ekstremvannstand, men da med brattere stigningsforhold enn krav for universell utforming.

Ny terminal ved Rådhusbrygge 4 Fremdriftsplan Rammesøknad (byggeplan) sommer (2013) Ferdigstillelse vår 2014 Usikkerhetsmoment: Dispensasjon fra regulering grunnet universell utforming + tilgang til entreprenører Prosjektorganisering Samarbeid Oslo Havn (byggherre) og Ruter (initiativtaker) Utfordring Sykkelparkering innenfor 200 meter Bevaringsverdige områder + 25 meter fri kaifront

Ny terminal ved Rådhusbrygge 4 - skissetegning skiltgalge