Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Advertisements

Innhold - denne dagen. Presentasjon av samarbeidsprosjektet.
IT-Ledelse , 4.februar Dagens: forts. “Dagens Situasjon” i Y-modellen
Magnet En reise til pasientsikkerhet og gullstandard for sykepleie Tillitsvalgkonferanse NSF Oslo 15. juni 2011.
En stor og viktig del av helseforetakenes internkontrollsystem
Alt om kvalitetssystemet
ISO 9000:2000 Prosessorientering v/Per L. Berge Excellence Norway
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
ATTFØRINGSBEDRIFTENES FAGKONFERANSE
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
ISO 9000:2000 Endringer v/Per L. Berge Excellence Norway
Serviceerklæringer i Oslo kommune
Forbedringsprosjektet
ISO-sertifisering av Dagkirurgisk enhet - etablering og praksis
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Kvalitetsindikatorer (KPI’er, måleparametre)
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Plikt til internkontroll Per Gammelsæther Ikks AS / RO
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Medarbeiderskap HMS grunnkurs Lise Reierskog
Planlegging og styring
Skarv – hva er viktig for å bli leverandør 5. juni Sandnessjøen.
Klare mål for kvalitets- og miljøarbeidet Nye utfordringer krever nye tanker: Skal vi sertifisere oss? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar.
Torhild Rio Finvik og Torstein Rønningen
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
viQew Norge AS | Kjøita 25 | 4630 Kristiansand.
Helse Sør Kvalitetsstrategi Ingrid Risland Helse Sør RHF
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
TQM Center Norway AS 2010 EFD – Grå papir prosess.
IK – Akvakulturforskriftens krav og innhold
Organisering av IKT området
KVALITET I HØYERE UTDANNING
KNUTEPUNKT SØRLANDET: FORSTUDIE SAMARBEID INNEN OMSORG, HELSE OG SOSIAL Styret KnS
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
KVALITET I INNKJØPSPROSESSEN
Sosialt entreprenørskap: Hvordan tilrettelegge for mennesker som faller utenfor vanlig arbeidsliv? Bluegardendagene 24. oktober 2012 Daglig leder Christian.
OM KVALITETSPROSJEKTET
Kvalitetsarbeid i Brubakken
Hvordan holde orden i eget hus? Internkontrollforskriften
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Introduksjon til Lean og Lean ledelse
Prosjektavslutning og sluttrapport
Roller og synsvinkler Bente Erlien
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Hvordan arbeide for å heve kvaliteten i det kommunale barnevernet?
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Organisatorisk innovasjon
Planlegge og prioritere tiltak
Mandat og engasjement Utforming av rammeverket Implementering av risikoledelse Kontinuerlig forbedring av rammeverket Overvåking og gjennomgang av rammeverket.
Modellkommunene Hva er unikt?
Helsefremmende arbeidsplasser i Orkla
…………….. klinikk, Dato og årstall.
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Arbeidsgiverpolitikk gir gode resultater Strategikonferansen i Akershus Spesialrådgiver Hanne Børrestuen.
Lederdialog 8. – 10. juni. Samlingens innhold Status: Hvor er vi? Hvor langt er vi kommet? Hva er særlig viktige utfordringer fremover? Refleksjon: Hvordan.
Fra uønsket deltid til heltidskultur Jostein Bø/HR-sjef i Asker kommune.
SPF, lokale og regionale, som ledd i overordnet strategi for pasientbehandling og kvalitet i HMN Kl 09:00 – 09:45 Fagdirektør K.Å. Salvesen.
Trivsel på jobb - Utfordringer - Trygghet -
I den prosessorienterte organisasjon spør man
RIS-metoden for prosessforbedring
Tema: Bedriftsutvikling 1.3. Organisasjonsutvikling
Nytt i ny utgave av standarden for ledelsessystem for miljø: NS EN ISO 14001;2015 Resertifisering i 2017 av Kiwa TI AS Møte klinikkenes miljøkoordinatorer.
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 4, 1. samling Våren 2016.
Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse
Asker - mulighetenes kommune
Fagdager 2013 Quality Hotel Olavsgaard, Skjetten juni 2013
12. Organisasjonsutvikling
12. Organisasjonsutvikling
Prosjekt «Styrket Medarbeiderskap»
Utskrift av presentasjonen:

Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert ISO 9001 8 ledelsesprinsipp

Ledelsesprinsippene Kundefokusert organisasjon Prosessorientering Systemledelse Lederskap Faktabaserte beslutninger Involvering av medarbeiderne Gjensidig fordelaktig leverandørsamarbeid Kontinuerlig forbedring

Prinsipp nr 1 Kundefokusert organisasjon Møte kundens behov og forventninger Proaktiv i å måle graden av brukertilfredshet

Prinsipp nr 2 Prosessorientering Systematisk identifisere og styre de prosessene som benyttes til å sikre tjenestekvalitet

Prinsipp nr 3 Systemledelse Etablere og vedlikeholde et kvalitetssystem som en kjede av sammenhengende prosesser Bestemme kvalitetsmål for hver prosess og iverksette metoder for overvåking av prosessenes effektivitet

Prosess nr 4 Lederskap Etablere kvalitetspolitikk Forplikte til kontinuerlig forbeding av kvalitetssystemet Beslutte organisasjonsstruktur Identifisere og fremskaffe ressurser

Prinsipp nr 5 Faktabaserte beslutninger Ledelsesbeslutninger basert på fakta hentet fra resultatrapportering, medarbeiderundersøkelser, brukerundersøkelser, revisjonsrapporter, og avviksregistreringer

Prinsipp nr 6 Involvering av medarbeiderne Fokusere på kompetanse Identifisere og styre de menneskelige faktorer på arbeidsplassen som er nødvendige for tjenestekvaliteten

Prinsipp nr 7 Gjensidig fordelaktig leverandørsamarbeid Definere og dokumentere krav som skal oppfylles av leverandører Evaluere deres utførelse for å ha styring med leveransene

Prinsipp nr 8 Kontinuerlig forbedring Positivt søke kontinuerlig forbedring av systemet Etablere målbare kvalitetsindikatorer og mål på funksjonelle områder