Lederkurs - Studentliv1 Lederstil - situasjonen avgjør.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Kurs for kulturvertene
15 Notater og markeringer i teksten
Omvisning på HO Helse og oppvekst. Mål med besøket • Få kunnskap om utdanningsmulighetene • Få kunnskap om helsefagene og yrkene • Øve på å finne, samle.
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Kryss-kulturell kommunikasjon
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Gjenfinningssystemer og verktøy II
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Prosjektrettet systemarbeid Tema: arbeide i grupper
DOMMEREN KRAV OG FORVENTNINGER I TOPPFOTBALL. Ryddig og “representativ”
SØT-modellen Situasjonen nå Ønsket situasjonen Tiltak
Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!
TILSAMMANS I EN GRUPP Med Stein og Helene Hva gjør en gruppe bra?
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Opprett et nytt dokument. I mottakerfeltet skriver du navnet på kontaktpersonen brevet er adressert til. Dersom kontaktpersonen i virksomheten ikke er.
GRUPPEARBEID FORVENTNINGER.
Hva er Fronter.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Mange regler Ingen regler Ingen oppfølging Streng oppfølging Stagnasjon Tyranni Terror Anarki De lojale bryter sammen Tyvenes paradis 
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Markedsføring og pressearbeid
Lederkurs - Studentliv1 Temaer i dag Kommunikasjon Ledelse Samarbeid Konflikter Lederutvikling.
Lederkurs - Studentliv1 Konsekvenser Hva er konsekvensene av at vi er frivillige?
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
9 Skanning.
Velkommen til Rotaryskolen i Distrikt 2260 Mentoring Kurset er utarbeidet og tilrettelagt av Hans Martin Larssen, Langhus Rotaryklubb Endringer i dokumentet.
Dynamiske nettsider PHP Del 2 – Kontrollstrukturer.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
God intern kommunikasjon vær trygg
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Fiks dine egne tilgangsgrupper Gyda Kjekshus Seksjon for interne støttetjenester, USIT.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Cake Q3 Storulykke 1.
Eksamen 2005, oppgave 2 Eksamen 2006, oppgave 2 Stein Krogdahl INF5110 – V2007.
Idrett og ledelse Ønsker du å bli en bedre leder, trener eller dommer? Ønsker du å utvikle klubben din? Ønsker du en formell, nyttig.
Arbeidsformer til bruk i dialogen med medlemmene
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Usikkerheter og sannsynligheter Petter Mostad
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Øving 2 – Markedsplanen I
Arbeid i valgkomite og nominasjonskomite på fylkesplan i Sp
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Norsk mal:Tekst med kulepunkter Tips bunntekst: For å sidenummer, dato, og tittel på presentasjon: Klikk på ”Sett.
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Kompetanseplaner - hva har det med oss å gjøre? - hva er det?
Verktøykasse Lokalvalg 2015 Norsk Revmatikerforbund.
Matematikk - utvidet form. Mål for timen Du skal kunne kjenne igjen plassverdien til et siffer og skrive et tall på utvidet form.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Samarbeid og konflikt.
Multiplikasjon og divisjon
Legg elektrisk anlegg i et modellrom
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Sett inn bilde av produkt her
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Utskrift av presentasjonen:

Lederkurs - Studentliv1 Lederstil - situasjonen avgjør

Lederkurs - Studentliv2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?

Lederkurs - Studentliv3 Ansvar Hvilket ansvar har jeg som leder av en studentforening?

Lederkurs - Studentliv4 Uformelle krav til lederen Lederen tar styringen Lederen ordner opp Lederen stiller opp Lederen løser konflikter Lederen informerer Lederen vet alt Lederen kan alt

Lederkurs - Studentliv5 Hvordan forebygge urimelige krav? Klargjøre ansvarsområdene Skape gode rutiner Informere om forskjellige kontaktpersoner

Lederkurs - Studentliv6 Hva er en rollekonflikt? Ulike forventninger og uforenelige roller

Lederkurs - Studentliv7 Skriv et brev Skriv noe om hvordan du har det på kurset så langt Skriv adresse på konvolutten og lim igjen

Lederkurs - Studentliv8 Lønsj

Lederkurs - Studentliv9 Øvelse

Lederkurs - Studentliv10 Øvelse om samarbeid Det står en modell av klosser i et rom Modellen har tall og symboler Hver gruppe får utdelt et sett av klosser og to blanke skisser Hver gruppe skal bygge opp en tilsvarende modell som den som er inne i rommet på kortest mulig byggetid

Lederkurs - Studentliv11 Øvelse om samarbeid Oppgaven skal til sammen ta 20 minutter Byggetiden er fra gruppen bestemmer seg for å starte å bygge For hver gang en av gruppens medlemmer er inne og ser på modellen går 30 sekunder av byggetiden