Coachingsamtale © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Demens - Test.
Advertisements

- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Line Finstad, research manager Capus Executvie
Håndtering av problematferd - bruk av konsekvenser
Atferdsanalytisk arbeid med atferdsvansker
Seilflyging – klubben min! Del 1 Seilflykonferansen 2006 Hotel Central, Elverum oktober.
Det gode Det rette Det rettferdige
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Mikrotesting Laura Arlov, Brukskvalitet, Skatteetaten
”Å lære å leve på jobben – å lære å jobbe med livet”
STRETCHING FOR STIVE KROPPER Jan-Erik Carlsen Smidig
GROW modellen.
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Mobbing i barnehagen?.
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
Kristiansands Skruefabrikk & Mek. Verksted AS Bedriften har arbeidere fra 15 ulike nasjoner. 105 ansatte. Raushet og inkludering er grunnstenen i kulturen.
En Utradisjonell Forretnings Modell En fantastisk mulighet for den ”lille mann i gata” til å sikre seg en meget god økonomi og unngå tidsklemma!
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
- Verdsettende ledelse
Min Problemløsningsbok Navn: ____________________________________ Slik ser jeg ut (tegn eller lim inn bilde):
Se Verden – Se Livet.
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
AD SIGNALER Innkast Ad markerer når ballen er ute av spill.
PRONOMEN.

Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
SATS PÅ DE ANSATTE! LA DEM FÅ BRUKE SINE FERDIGHETER!
Den vanskelige samtalen
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Sett inn synes eller tro.
d. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
O PPGAVE 19 Side 139. O PPGAVE 19 NYTTE ( M ) – NYTTE ( V ) – BENYTTE SEG AV – NYTTIG – NYTE ( V ) – GJØRE NYTTE AV – UTNYTTE ( V ) 1. Han liker å nyte.
Pressekonferanse 6. mars 2009 Holdning til psykisk helsevern og tvangsbehandling Landsomfattende undersøkelse 5. – 16. februar 2009.
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
Mestring og forebygging av depresjon
2. Samling Pedagogisk ledelse i barnehagen RSK Vest-Finnmark 2011
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
Ett skritt foran 3 © Irène Johansson 1 Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2 Samtalen Kursmøte 2.
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
1.Blir Gud æret gjennom det? 1Kor 10:31 2.Kommer jeg til å skamme meg over å gjøre dette når Herren kommer tilbake? 1Joh 2:28 3.Er det ”av verden”?Joh.
Piano og Klarinett Ragnar Freyr Olsen.
1 Innhold Prosjektet ”Bygg ned barrierene !” - formål - hovedfunn Hva betyr dette ?
Samtale 2.
Akerselvaprosjektet Maktesløse maktutøvere - Private vekteres erfaringer med å arbeide i det offentlige rom.
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Hvilken del av “vær stille” forstod du ikke??
Coaching Mal Coaching.
Prosjekt Samhandling kommune, lege og NAV sykefravær
KAPITTEL 5 OPPGAVE C Sett inn preposisjoner eller adverb som passer 1. Å være enig i en sak. (Man tenker likt i en sak på forhånd, uten at man diskutert.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Målvalg Mål for hvem? …etiske og faglige vurderinger
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SNAKKER VI OM………..? Fortid eller Framtid Tradisjon Det vi skal skape Historie Begrensninger eller Resultater Pengemangel Mål Ressursknapphet.
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Livsstilsending - uke 5 -
Om et øyeblikk kommer du inn i en magisk verden...
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Veien videre - Dialogkonferanse fossilfrie byggeplasser.
RIS-metoden for prosessforbedring
Målsetninger som fungerer
Utskrift av presentasjonen:

Coachingsamtale © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Intensjoner, forventninger og mål med samtalen… Intensjoner med samtalen: Forventninger til samtalen: Målet med samtalen: © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Situasjonsbeskrivelse: Ut fra målsetningene med samtalen vil jeg oppsummere min nåsituasjon på følgende måte: © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Hindringer: Hvilke hindringer ser jeg pr. i dag som gjør at jeg ikke oppnår det jeg ønsker: Hva må jeg gjøre for å fjerne, komme forbi eller redusere denne hindringen? © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Muligheter: Hvilke muligheter ser ut fra min nåværende situasjon? Hvordan kan jeg jeg helt konkret utnytte disse mulighetene? © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Hvilke muligheter finnes som jeg enda ikke har sett…??? Hvilke muligheter kan jeg finne hvis jeg benytter fantasien og tenker på utradisjonelle løsninger på mine utfordringer? Hvordan kan jeg jeg helt konkret utnytte disse mulighetene? © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Mål: Mitt overordnede mål: Understøttes av følgende delmål: © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Min egen gameplan: Hva skal jeg konkret gjøre? Frist: Tilstand når jeg har lyktes: © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale

Hva vil jeg gi til meg selv når jeg oppnår mine mål: Hva skal ”straffen” være når jeg unnlater å gjøre det jeg har bestemt meg for? JUST DO IT!!! © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale