Orerønningen ungdomsskole.. Hva sier så L97s generelle de, om DET MENINGSSØKENDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HVA ER UTESKOLE? UTESKOLE ER:
Advertisements

Skulebiblioteket – Staden for å lære meir ?
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Viking hus Hva slags hus hadde de ? Hvem bodde i dem ? Hadde de do ?
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
1 To viktige fag: • Næringslivsøkonomi (NØ) • Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
Læreplan i fremmedspråk. Generelle trekk ved det digitale i læreplanen  Personvern  Opphavsrett  Kildekritikk.
Tverrfaglige utfordringer til naturfag, matematikk og kunst og håndverk, når teknologi og design innarbeides i relevante lærerplaner. Pål J. Kirkeby.
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Cabri II Lukas Radziej - Hans Martin Faane Tom K. Markeng.
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Vitensenteret i Trondheim
Fagopplæring i en akademisk verden 18. oktober 2012 Jørgen Leegaard direktør kompetansepolitikk, utdanning og rekruttering Byggenæringens Landsforening.
Om skolens lov, nasjonale læreplaner og Kunnskapsløftet (LK06)
LÆREPLANVERKET FORMÅL OG STRUKTUR Ved Ola Ivar Eikebø
Kunnskapsløftet i Kunst og handverk
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
L97 kunst og håndverk tradisjon og fornyelse
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
Bygg en ”Påskeby” Av Kristin & Silje.
En vurdering av prosjekt som opplæringsform Med utgangspunkt i Illeris’ teorier Av Marthe, Kristin, May og Espen.
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
F ORELDREMØTE 5A/B A RBEIDSPLANEN
Studiespesialisering med formgivingsfag
Mestringsmodell Breidablikk
Kunst og håndverk, 4.trinn
Ny læreplan, nye utfordringer
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Karriereveiledning for 8. klasse på Holtan ungdomsskole aase
Studiespesialisering med formgivingsfag
Kan ikke alle bare være venner da?
Videregående opplæring. Hva er videregående opplæring? Inngangsporten til videre studier og til yrkeslivet:  Studieforberedende opplæring legger vekt.
Studentambassadører 2015 Fakultetet for kunstfag.
Den entusiastiske lærer
1 SAMMENLIKNING: Plan for KRL-faget 2002 og Plan for KRL-faget 2005 Utarbeidet av Foreldreutvalget for grunnskolen.
Delta i dialogen om TEORETISERING I SKOLEN. TEORETISERING I SKOLEN! Pisasjokket ”Lekeskolen” Tiltak: –K06 –Teoretisering av alle fag i skolen Fokus på.
Velkommen til foreldremøte!
OM LÆREPLANER Hva er en læreplan Læreplaner og virkeligheten
Pedagogikkprosjekt Cato, Doris, Randi, Nils og Ingebjørg.
Kunsten å overrumple seg selv Improvisasjonens overskridende natur.
Lindhøy Skole Tjøme Matematikk i L97 Matematikk Matematikk er vitenskap, kunst, håndverk, språk og verktøy Arbeidet med matematikk i grunnskolen skal.
Skolens oppgave og funksjon i samfunnet
av Rune Thodesen rektor Elihu Kristne Grunnskole
27.August 2015 Foreldremøte 8.trinn. Agenda Generell info/RESPEKT ved rektor Ungdomstrinn i utvikling ved inspektør Vurdering for læring ved Inspektør.
Velkommen til Spydeberg ungdomsskole. Lov om grunnskolen Opplæringa i skole.. skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida…
Velkommen til alle foreldre i 7A, 7B og 7C. Innhold  Oppstarten  Fag  Lekser  Overgangen fra 7. til ungdomsskolen.
”Når jeg ser han får jeg sånn stikk i hjertet” Hverdagen for barn og ungdom når foreldre strever med rusmiddelproblemer En kvalitativ studie utført på.
FORELDREMØTE 10. TRINN Rådgiver Marianne Stray Aas.
Norge treng dyktige fagfolk med praktisk kompetanse.
Hvordan lage passepartout
Rektors rolle i Den kulturelle skolesekken Mosjøen 4. juni 2008.
Teknologi og design Høgs 3. – 6. september 2007 Runar Baune Fra til.
FORELDREMØTE 9. TRINN Rådgiver Marianne Stray Aas.
Ny læreplan for grunnskolen Kunnskapsløftet  Bygger på L97  Generell del lik  Læringsplakaten.
Velkommen til Åmot ungdomsskole. Hvem er vi? 167 elever 29 ansatte 3 team.
Informasjon fra rådgiver 8. trinn
Norsk skole.
Lundehaugen ungdomsskole Skoleåret
Påmelding til vinterferien senest 2.feb
SFO-PLAN NOVEMBER 2016 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Inntaket til skoleåret
Påmelding til påskeferien senest torsdag 16.3
SFO-PLAN APRIL 2017 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Rådgiver Marianne Stray Aas
Inntaket til skoleåret
Notat til Formannskap - fellesmøte i Vågsøy
Valgfaget design og redesign
Inntaket til skoleåret
Liv Oddrun Voll.
Utskrift av presentasjonen:

Orerønningen ungdomsskole.

Hva sier så L97s generelle de, om DET MENINGSSØKENDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET SKAPENDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET ARBEIDENE MENNESKE, i forhold til fagplanene i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET ALLMENNDANNEDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET SAMARBEIDENDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET MILJØBEVISSTE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?

Hva sier så L97s generelle del, om DET INTERGRERTE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?