Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT 24.03.11.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
HVA ER ?.
Studier i Tyskland.
Vestas nyhetsbrev Gulltaggen 2006 Navn • Arrangement.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2011.
Smarttelefonen - et verktøy for en enklere og smartere hverdag.
Guide til Facebook - sider og arrangementer
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
HVORDAN SLETTER DU DIN FACEBOOKKONTO ?
Intranett: Hvordan komme i gang
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Salgsteknikker & Sosial media
Aktivitet fra LOfavør Mobilt bredbånd 3. april 2017.
UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen. Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen.
Sosiale medier Mona Stokke, pedagogisk leder SeLL
Det Blomst- rende Norge 2009 I år: For 7gang 20 deltakende byer Samarbeidspartner: • NORSK SENTRUMSFORUM.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Hva er blogg? Blogg, eller weblogg (vevlogg), er en internettside der en eller flere personer legger ut informasjon som andre kan kommentere Ofte brukt.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon.
FORBEDRINGSPROSESSEN Oppstartseminar Lasse Lønnum Universitetsdirektør.
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Fusjon HiF - UiT Fusjonserfaringer og refleksjoner
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
Opprette Gmail-konto Lage iGoogle-side
  © Steria Hvordan bli en bedre utvikler? Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Cicero 23. juni, 2010.
  © Steria Å Lytte til koden Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Statkraft 16. april, 2010 Du kan lytte til koden.
  © Steria Å Lytte til koden Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Iterate 21. mai, 2010.
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
” Sosiale medier – å dele og delta med ny teknologi” Høyskolelektor Cecilie Staude, Institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI.
  Den perfekte julegaven til Javakoden din Johannes Brodwall Steria.
Hva bør brukerne få på nett – Ole P. Pedersen 26. mai 2004 Kommunale nettsider – hva bør brukerne få på nettet?...og hvorfor har utviklingen av kommunale.
Funksjoner og Innstillinger i
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Personalforum 4. mai 2012 Tema: Mottak av nyansatte   Program:   Kaffe og vafler   :25 Presentasjon av deg selv som person: Turid Pedersen,
Mediene er den viktigste kanal for å skape debatt og nå ut med budskapet vårt. (eks. Sykepleierforbundets politikk eller Arbeiderpartiets politikk). Hvis.
Kva går Delicious ut på? Delicious er et bokmerkenettsted. Det vil si at påloggende brukere kan lagre, dele og utforske andre brukeres bokmerker til nettsider.
Ny Fronter-tjeneste: fronter.com/uio
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Tema Programmer som vil lure deg Personer som vil lure deg Statistikker Hva du bør tenke på Det er hjelp å få!
Å bruke VOFO Oslo-bloggen Ingvar B.. Hvorfor blogg? En blogg er først og fremst et sosialt medium. Innleggene er gjerne lengre og mer forseggjorte.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Innholdsmodell Salgstrakt Bevisstgjøring Vurdering Anskaffelse
Facebook for frivillige
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Utskrift av presentasjonen:

acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT

acebook som strategisk verktøy Hvorfor er det relevant? Hvordan kan det brukes?  Mine erfaringer Facebook som kommunikasjonskanal Tekniske muligheter Ting å være oppmerksom på når en begir seg ut på facebook.

acebook styrer trafikk til uit.no Vi må styre facebook

Eksempel – Karrieresenteret acebook.com/UiTKarriere Opprettet 6. desember følgere eller likes per 25. mars 2011 Formålet: gjøre Karrieresenteret mer kjent, og dets tilbud mer tilgjengelig for studentene. Resultat hittil:  Trafikken til uit.no/karrieresenteret har doblet seg.  Markant økning i antall henvendelser fra studenter til Karrieresenteret. Strategien bak  flytte trafikk

Kommunikasjonskanal Formålet med en facebookside bør være: ”Spre et budskap gjennom dialog med brukere” Lenke + spørsmål = trafikk og dialog Kommentere egne innlegg Kommentere / henvise til andre sider Bruke siden for å lede brukeren til spesifikke sider på uit.no

Styr trafikken Målet er å få trafikken inn på uit.no Øker sannsynligheten for at brukere klikker seg videre Gjør eksterne lenker til interne ”Manipuler ” uit.no  f.eks kan et arrangement fra tavla settes inn i deres kontekst ved å trikse litt med adresselinjen

Tekniske muligheter Spesialsider (tabs) Velkomstside Manipulere bilderekken Statistikk for å optimalisere bruken av siden

Spesialsider / Tabs Facebook lar deg lage egne faner på siden. Kan fylles med lenker, informasjon, bilder eller video. Eksempel:

Velkomstside Overbevis brukerne om å like siden din Er en spesialside der man presenterer siden/organisasjonen/formålet. Brukes for å lokke brukere til å trykke ”like” på siden din – og dermed abonnere på informasjon.

Manipulere bilderekken

Statistikk / ”innsikter” Har siden de rette følgerne? Når ”treffer” oppdateringene best?

Ting å være oppmerksom på Facebook følger ikke en arbeidsdag Tidspunkt for poster – når treffer man? Respons på henvendelser – uten dialog, ingen effekt. Besvar henvendelser Forvalt ”tillitten” – ikke spam brukerne Opprett en unik URL – og legg den i signaturfeltet!  facebook.com/UiTromso  facebook.com/UiTLarer  facebook.com/UiTkarriere Vær nøye!  Navn på side kan ikke endres etter 100 ”like”

Takk or oppmerksomheten!