Brukerundersøkelse Hjemmetjenesten Oslo kommune – Helseetaten, november 2012 Grafikkrapport – Hjemmetjenesten totalt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Brukerundersøkelse. Spørreskjema utarbeidet ved UNN Utlevert til pasient ved 6 mnd. eller 12. mnd. ktr. Anonymt besvart i vedlagt returkonvolutt Så langt.
Advertisements

Abildsø skole - Eksamen 2014.
Sommervikar i Blend.
KAFFEKURS Tips til behandling av e-post Mars, 2014 Mars 2014.
Trivselsleder AS © 2011 Brukerundersøkelse aV Trivselsprogrammet mars 2011 (utdrag)
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Muntlige presentasjoner
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN NAV NAV Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel Grafikkrapport.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Verdighet og livskvalitet hos pasienter med urinlatingsplager
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Brukerundersøkelsen 2010 Bergen. NAV, Side 2 Brukerundersøkelse Bergen uke Respondenter (fjoråret i parentes) Totalt antall besvarelser:
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Rapport Komité for helse og omsorg 22. mars 2017 Ingvild Becke
Personbrukerundersøkelse 2017
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Utskrift av presentasjonen:

Brukerundersøkelse Hjemmetjenesten Oslo kommune – Helseetaten, november 2012 Grafikkrapport – Hjemmetjenesten totalt

FAKTA OM UNDERSØKELSEN  Målgruppe: Brukere av hjemmesykepleie og/eller praktisk bistand Første del består av spørsmål som kun gjelder hjemmesykepleie og andre del består av spørsmål som kun berører praktisk bistand. Siste del består av generelle spørsmål om hjemmetjenesten. Dersom noen av brukerne mottar både praktisk bistand og hjemmesykepleie vil de ha vurdert begge tjenestene samlet på spørsmålene som er merket med “til alle“.  Hjemmetjenesten totalt 2012  Metode: Postalt spørreskjema  Listegrunnlag: Alle registrerte brukere hentet fra GERICA 1.september 2012  Feltperiode: 18. september – 18. oktober 2012  Totalt antall svar: 5162  Merk at antall svar varierer fra spørsmål til spørsmål. Det er bare de som har tatt stilling til spørsmålene som er tatt med i grafikken. De som ikke har besvart spørsmålet, og de som svarer „vet ikke“ eller „mottar ikke denne tjenesten“, er ikke tatt med.  Tallene for hjemmetjenesten totalt er vektet for å justere for skjevheter med utgangspunkt i kjente forhold ved de som mottar hjemmetjenester i Oslo kommune samlet sett. 2

Generelt om hjemmesykepleien - besvart av alle mottakere av hjemmesykepleie 3

n= Alt i alt, i hvor stor grad er du fornøyd med hjemmesykepleien?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til personlig stell?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til å ta medisiner?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til matlaging?

n= Dersom du har fått noen tekniske hjelpemidler, hvor fornøyd er du med disse hjelpemidlene?

n= Vet du hva personalet skal gjøre hos deg?

n= Har personalet tid til de oppgavene de skal gjøre hos deg?

n= Kan du være med på å bestemme hvordan du vil at hjelpen skal utføres?

n= Får du være med på å bestemme når hjelpen skal utføres?

n= Opplever du at personalet er omsorgsfulle?

n= Opplever du at personalet som hjelper deg kan jobben sin?

n= Snakker personalet klart og tydelig, slik at du forstår dem?

n= Behandler personalet deg med høflighet og respekt?

n= Kommer personalet til avtalt tid?

n= Gir personalet beskjed dersom de blir forsinket?

n= Er det enkelt å komme i kontakt med hjemmesykepleien på telefon?

Generelt om praktisk bistand - besvart av alle mottakere av praktisk bistand 20

n= Alt i alt, i hvor stor grad er du fornøyd med den praktiske bistanden du mottar?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til personlig stell?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til matlaging?

n= Hvor fornøyd er du med den hjelpen du får til rengjøring av boligen din?

n= Dersom du har fått noen tekniske hjelpemidler, hvor fornøyd er du med disse hjelpemidlene?

n= Vet du hva personalet skal gjøre hos deg?

n= Har personalet tid til de oppgavene de skal gjøre hos deg?

n= Kan du være med på å bestemme hvordan du vil at hjelpen skal utføres?

n= Får du være med på å bestemme når hjelpen skal utføres?

n= Opplever du at personalet er omsorgsfulle?

n= Opplever du at personalet som hjelper deg kan jobben sin?

n= Snakker personalet klart og tydelig, slik at du forstår dem?

n= Behandler personalet deg med høflighet og respekt?

n= Kommer personalet til avtalt tid?

n= Gir personalet beskjed dersom de blir forsinket?

n= Er det enkelt å komme i kontakt med de som gir deg praktisk bistand på telefon?

Generelt om hjemmetjenesten - besvart av alle mottakere av hjemmetjenester 37

n= Hvor ofte får du besøk av hjemmetjenesten, det vil si hjemmesykepleien eller leverandør/utfører av praktisk bistand?

n= Hvor mange ulike hjelpere har du hatt besøk av den siste måneden?

n= Hvor fornøyd er du med antall ulike hjelpere som kommer hjem til deg?

n= Har du søkt om mer/mindre eller annen hjelp det siste året (praktisk bistand eller hjemmesykepleie)?

n= Dersom du har søkt om mer/mindre eller annen hjelp det siste året, synes du at behandlingstiden for søknaden din var lengre enn forventet, som forventet, eller kortere enn forventet?

n= Dersom du er misfornøyd med noe, har du klaget på dette (enten muntlig eller skriftlig)?

n= Dersom du har klaget på noe, ble det en bedring på situasjonen etter at du klaget?

n= Kjenner du til at du kan bytte utfører/leverandør av hjemmesykepleie dersom du ønsker det?

n= Kjenner du til at du kan bytte utfører/leverandør av praktisk bistand dersom du ønsker det?

n= Hvis du vil bytte utfører/leverandør av hjemmesykepleie eller praktisk bistand, vet du hvordan du går fram for å gjøre det?

n= Hvor fornøyd er du med muligheten for å velge leverandør av hjemmesykepleie/praktisk bistand?

n= Dersom du har trygghetsalarm, hvor fornøyd er du med trygghetsalarmen?