IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse
Oversikt — Verktøyoversikt — Emneoversikt — Hvordan arbeider vi
Pensum Didiktikk
Hva kan vi forvente? — Vurderingsrapport 1. studieår — Har prøvd ut ulike arbeidsmåter og læremidler — Har arbeidet med de grunnleggende ferdighetene i undervisningen — Har brukt digitale læremidler i undervisningen
TPCK: Technological Pedagogical Content Knowledge * (Mishra & Koehler 2006)
Hvordan vi jobber — Kompetansemålene i fagene — Digitale verktøy i arbeid med de fire øvrige grunnleggende ferdighetene — muntlige ferdigheter — å kunne lese — å kunne regne — å kunne uttrykke seg skriftlig
Verktøyoversikt — LMS (Fronter) — Geogebra — Tekstbehandling — Prosessorientert skriving — Interaktive tavler — Presentasjonsverktøy (prezi) — Photostory — Lydredigering (eng) — Skriving på nett (wiki – eng/no) Kommer — Regneark — Moviemaker/iMovie — “Flipped classroom”
Emneoversikt — Grunnleggende ferdigheter (digitale ferdigheter) — Digital kompetanse