Samferdselskomiteén Oppland

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Pleie- og omsorgsmeldinger i Helse Sør-Øst i 2011 Evalueringskonferanse ELIN-k Gardermoen 15. februar 2011 Kjell Arne Grøtting.
Advertisements

1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
Høyere livskvalitet -færre bekymringer. Ny teknologi – nye muligheter Eiere: Konseptutviklingen startet våren Tryggere Hjem AS ble stiftet:
>> Finding the job - choosing the people
Utvikling.org Teambuilding – Lederutvikling - HMS
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
SB konsernet: Det naturlige førstevalg i Nord-Norge på buss, gods og miljø.
Salgsteknikker & Sosial media
Bring videre Bring videre er ett hovedprosjekt om mulighetenes marked for Bring Express Østfold. Vi har kartlagt interessante næringer og personlig intervju.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Norges Bilbransjeforbund ”Samhandling mellom forsikrings- og bilbransjen for samfunnsansvar” Skade- og lakk konferanse Gardermoen 22. mars 2011.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær.
Innkjøpsseksjonen Marianne B. Svendsen Åse Barsnes Skattum
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
Lørenskog Idrettsforening
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
- vi vil mer SPAREBANKEN PLUSS Hvorfor velge alliansefrihet? Fordeler og ulemper ved dette valg. Adm.dir Stein Hannevik.
Logisitikk- og transportindustriens landsforening Regionskonferanse Bergen.
-En artig og attraktiv skole hvor alle er unike spiller på lag VELKOMMEN Foresatte ved studiespesialisering vg 1 Byåsen videregående skole 2009/2010.
Tiltak for å øke antall kollektivreisende Samferdselskomitéen Stine Fredriksen
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Forbedringsprosjekt for økning i reiser og inntekter.
Agenda: Innledning – overordnet organisering
IKEA for de mange mennesker
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
E.C. Dahls Eiendom AS ble etablert i 1986, og eier helt eller delvis et 50-talls eiendommer i Trondheim sentrum. Selskapet er en langsiktig eiendomsaktør.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
Hva skal til for at mer gods i dagligvarebransjen
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
Veien videre med Ung:leder prosjektet? Hva Hva skjer i 2012 sentralt? - Søknad inne hos Gjensidigestiftelsen om 3 nye år med støtte - Vi ønsker å starte.
Unibusskonsernet Januar 2014 Unibuss.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Ny PORTAL for fylkeskommunene Agenda
ASVL Høstkonferansen - Knus mytene! - Bygg tillit! - Slik jobber vi for å være synlige og tilstede i samfunnet! ASVL høstkonferanse oktober 2011.
En del av kretsløpet 1.
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
BPA | Borgerstyrt Personlig Assistanse. » Hvor finner jeg BPA? » Under fanen tjenester ligger BPA.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Lillehammer 26. januar 2009 Annette Kollungstad. Rotaract i dag  Verden: medlemmer fordelt på klubber i 150 land  Norge: ca.140 medlemmer.
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
Verdiskapning i en logistikkjede
Utforming av stasjoner
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.
Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.
Kjære forelder/ foresatt
Birger Førre, Førre Trevarefabrikk Hvordan sikre god kvalitet på opplæring i bedrift?
Miljøsatsningen i Ahlsell Norge Ambisjon og prioritering.
Skolens visjon 1. Ambisjon Vi skal ha en positiv karakterutvikling Vi skal ligge i toppen i Akershus når det gjelder andelen elever med fullført og bestått.
STY – SL - Strategiplan - Ambisjon - hovedmål side 1 Bakgrunnen for møtet Miljømål Miljørapport 2005 MILJØ I KOLLEKTIVTRAFIKKEN.
Ove Guttormsen| NHO Anskaffelseskonferanse | Oslo 11.mai 2016 – EN LANDSFORENING I NHO Innovative offentlige anskaffelsers betydning for omstillingsarbeidet.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
Fra ”helvete” til himmelen - eksempel på oppstart og prosess Arbeidsgiverstrategi Grue kommune v/ Anne Berit Gullikstad Kommunalsjef oppvekst (tidligere.
(0) Sammen redder vi liv.
Agenda Kollektivtrafikk i Nord-Trøndelag Kollektivtrafikk i Stjørdal og Meråker kommune Konkurranse kollektivtrafikk på veg i Stjørdal og Meråker kommune.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
” Medarbeiderskap” - en krevende utfordring for hvem?
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Dialogkonfernse Ruter
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
>> Finding the job
VERDENS BESTE VERTSKAP
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

Samferdselskomiteén Oppland Presentasjon av Nettbuss – tanker rundt kollektivtrafikk Kjell Arne Engeskaug 30.8.2012

Hvem er vi – hvordan tenker vi og hva vil vi? Nettbuss AS Nettbuss Øst AS Visjon, verdier, ansatt – og kundeløfte Anbud Gjøvik

Selskaper i konsernet Nettbuss AS NORGE SVERIGE DANMARK Birger Nettbuss Drammen AS Nettbuss Travel Drammen AS Nettbuss Øst AS Nettbuss Møre AS Nettbuss Sør AS Nettbuss Ekspress AS Nettbuss Trøndelag AS Nettbuss Østfold AS Borg Buss AS (50%) Nettbuss Travel AS Team Verksted AS SVERIGE Nettbuss AB Team Verkstadscenter AB Nettbuss Transfer AB Nettbuss Express AB Stadsbussarna Sverige AB DANMARK Nettbuss A/S Birger

Adm. dir Øivind Leet Regionsjef Oppland Kjell Arne Engeskaug Gjøvik Jaren Pål Arne Sangnæs Regionsjef Hedmark Arild Nylend Elverum Johs Meljordshagen Kongsvinger Arild Nylend’ Regionsjef Oslo og Akershus Per Nilsen Lommedalen Hans Petter Lommerud Tur Torbjørn Sundby Nittedal Bjørn Erik Berntsberg Årnes Henning Berg Eidsvoll Hans-Kristian Arntsen Bjørkelangen Trond Synvis Gardermoen Wiktor Lensebakken Driftssentral Akershus Kjell Arne Martinsen Teknisk sjef Dagfinn Bernhus Verksted Bjørkelangen Ingvar Lund Verksted Kongsvinger Jan Korsmo Verksted Eidsvoll Anker Bunes Verksted Elverum Terje Storsveen Karosseri verksted Jaren Rolf Gjefsen Mekanisk verksted Jaren Ole Johan Nybakke Verksted Lommedalen Geir Tilje Gardermoen OSL Tom Berge Økonomisjef Lars Løfaldli Kvalitets og personalsjef Birger Ljunggren Opplæringsleder Arne Kristian Smith Opplæring og rekruttering Eli Grindeland Markedssjef Nina Nitteberg Trafikksjef Tor Brenna Nettbuss Øst AS Vi jobber i Nettbuss Øst (tidligere Nettbuss Lillestrøm) 1000 ansatte, 470 busser, avdelinger i fylkene Akershus, Hedmark og Oppland. Administrasjon i Storgata 16 i Lillestrøm I sjåførhåndboken kan du lese mer om avdelingene våre og om Nettbuss Øst m organisering og de enkelte avdelingene.

Vår visjon Nettbuss skal være det ledende og mest nyskapende busselskapet i Norden Birger Å være ”ledende i Norden på buss” er noe å strekke seg etter og som vi håper bidrar til å motivere deg som medarbeider. Med ledende mener vi at Nettbuss skal ha den høyeste kundetilfredsheten i bransjen. Videre skal Nettbuss anses å være den beste arbeidsplassen i bransjen og ha lønnsomhet som gir tilfredse eiere. Birger: Å være nyskapende er viktig for å få flere mennesker til å velge kollektive transportmidler. Å være nyskapende slik at flere velger kollektive transportmidler, er også viktig i forhold til myndigheter og offentlige oppdragsgivere. Nyskapende handler også om å finne nye måter å drive effektivt på. Er vi ledende og nyskapende vil vi også kunne tiltrekke oss flere dyktige mennesker.

Våre verdier Respekt og tillit I Nettbuss vil vi hverandre vel Modig I Nettbuss skal vi ha åpenhet og mot til å si ifra Ansvarlig I Nettbuss skal vi være til å stole på Markedsorientert I Nettbuss skal vi tenke butikk Birger: Det er definert verdier for hele konsernet som skal prege atferden og relasjonene våre; Respekt og tillit - I Nettbuss vil vi hverandre vel Vi ønsker et arbeidsmiljø med respekt og tillit til hver enkelt medarbeider. Vi ønsker å ha et arbeidsmiljø som bygger opp om den enkeltes tillit til seg selv. Vi vil ha et arbeidsmiljø der vi vil hverandre vel. Med respekt mener vi også at man forholder seg lojalt til beslutninger som vedtas. Modig - I Nettbuss skal vi ha åpenhet og mot til å si ifra Med modig mener vi at vi er åpne og sier hva vi mener. Vi skal ikke være redd for å få frem ubehagelige fakta. Med modig mener vi at vi tar upopulære beslutninger når det er nødvendig. Vi ønsker samtidig et arbeidsmiljø som gjør at medarbeidere og kollegaer ikke mister motet. Å være modig går aldri på bekostning av sikkerhet. Ansvarlig - I Nettbuss skal vi være til å stole på Vi ønsker medarbeidere som føler og tar ansvar. Vi ønsker medarbeidere som er ansvarlige og disiplinerte i sin adferd og som tenker sikkerhet. Vi tror at medarbeidere som får ansvar, vokser med det. Ansvarlighet handler også om å stille krav til medarbeidere og kolleger. Å være ansvarlig innebærer også å holde hva vi lover.   Markedsorientert - I Nettbuss skal vi ”tenke butikk” Vi lever av kundene. Vi må kjenne kundenes behov og lage produkter og tjenester som kunden foretrekker. Vi vil vise vilje til endring og nytenkning. Med markedsorientering mener vi at vi også må ”tenke butikk”. Det er lønnsomheten vår som avgjør om vi overlever på sikt.

Vårt kundeløfte Ditt møte med Nettbuss skal være en positiv opplevelse – både før, under og etter reisen. Vi strekker oss langt for å innfri dine ønsker om en effektiv og god reise. Derfor skal vi være blant de beste på trafikksikkerhet, brukervennlighet og miljø. Du møter dyktige, i møte-kommende og hjelpsomme medarbeidere som har som motto: ”Ditt behov – vårt oppdrag” Birger Vi har to kundeløfter. Ett for våre reisende og ett for våre oppdragsgivere. Disse kommer vi tilbake til senere i kurset. Dette er vårt kundeløfte til våre reisende

Vårt kundeløfte For våre offentlige oppdragsgivere betyr dette at vi, med vår brede erfaring fra alle sider ved bussdrift, sørger for en problemfri, trygg og miljøvennlig leveranse - uansett hvilke ruter vi kjører. Våre oppdragsgivere kan være trygge på at vi leverer som forventet av en profesjonell og engasjert leverandør, hele tiden med våre oppdragsgiveres og reisendes beste for øye Birger: Og dette er vårt kundeløfte til våre oppdragsgivere

Vårt ansatteløfte En jobb hos oss er en trygg, meningsfull og ansvarsfull jobb. Vi tilbyr ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser. Du jobber i et av Nordens største busselskap som har påtatt seg et betydelig miljø- og samfunnsansvar. Hos oss møter du folk som vet at det er kundene vi lever av, og som motiveres av og trives med kundekontakt. Du har en selvstendig jobb – og et stort ansvar. Birger Dette er vårt ansattløfte – fra bedriften til våre ansatte. Bytte ut bilde!!!

ANBUD GJØVIK Omfang av anbud   Omfang av anbud Pakke 1: Skoleruter, bybuss, servicebuss og ringrute 1 944 903 km, 46 busser og 64 årsverk Pakke 1 Opsjon: (bybuss + styrket Ringruta Gjøvik – Raufoss) 150000 km, 5 busser og 5 årsverk Pakke 2: Langrute Lillehammer – Gjøvik 698000 km, 10 busser og 13 årsverk Pakke 3: Langrute Lillehammer – Hønefoss 172000 km, 2 busser og 4 årsverk Totalt: 2966.000 km, 68 busser og 86 årsverk.

Viktig for Nettbuss Kunde Sjåfør: Viktigste brikken i Nettbuss! Først og fremst holde det vi lover i ”kundeløftet” Service & kundebehandling, ta kunden på alvor – vise respekt – skape tillitt Informasjon om produkter, rutetider, korrespondanser, destinasjoner osv. Presisjon, opptreden, imøtekommenhet. Skape et godt førsteinntrykk. Materiell Vedlikehold Renhold Flåtestyring Rutetilbud / produkt Infrastruktur som trasé, holdeplasser (Kallerud – E6 Biri) og antall avganger Ambisjoner og tiltak egnet til passasjervekst – kontra rutekutt Sjåfør: Viktigste brikken i Nettbuss!

Viktig for Nettbuss Miljø ISO – sertifisert 14001 (Aktiv miljøpolitikk og tydelige miljømål) Miljøriktige busser og drivstoff Hver avdeling har egne miljømål og lokal fokus Samarbeid med oppdragsgiver og kundegrupper Felles forståelse for utfordringer gir bedre løsninger og resultater for alle Bedre infrastruktur gir flere reiser Bedre produkter gir flere reiser Gjøre markedet kjent med eksisterende og nye produkter gir flere reiser Insitamentavtaler – Motivasjon til økt innsats - kan skape rom for økt innsats. Dialog og samarbeid skaper flere reiser og bedre resultater – grunnlag for satsning til glede for kunder, oppdragsgiver, busselskapene og samfunnet = offensiv samferdselspolitikk!