SIDE NR.: 1 av 16
Mal for anbud. Endres ikke for prosjektet. Tilbudsforespørsel - entrepriser (konkurransegrunnlagets del I) DOK.NR.: Ab5-3.68 Mal for anbud. Endres ikke for prosjektet. TKL. Total kvalitetsledelse. SIDE NR.: 4 av 15
| | Ikke alltid laveste pris. Tilbudsforespørsel - entrepriser (konkurransegrunnlagets del I) DOK.NR.: Ab5-3.68 SIDE NR.: 13av 15 | Ikke alltid laveste pris. |
Konkurransegrunnlag del 2 Prosjekt 211 340 Blåsen Oppdragsbeskrivelse – Anleggsprosjekter (konkurransegrunnlagets del II) DOK.NR.: Ab5-3.58 TKL mal Oppdragsbeskrivelse Konkurransegrunnlag del 2 Prosjekt 211 340 Blåsen
Konkurransegrunnlag del 2 kobles mot NS 3420 generelle bestemmelser. Oppdragsbeskrivelse – Anleggsprosjekter (konkurransegrunnlagets del II) DOK.NR.: Ab5-3.58 Konkurransegrunnlag del 2 kobles mot NS 3420 generelle bestemmelser.
Prosjektlederens lidelseshistorie! Prosjektspesifikt NB! NB! Prosjektlederens lidelseshistorie!
Eksempel. Koblet til post i masseoppstillingen.
Eksempel.Våre tekniske krav. Hvorfor? VA Miljøblad har 2000/5000.
Hvorfor?
Konklusjon Vi stiller spesifikke krav til rørkvaliteten. Er levetiden 100år? 50år? 5år? Vi har hatt lite fokus på rutiner og dokumentasjon i forbindelse med installasjonsarbeidene. Rutiner? Stikkprøver og kontroll av ringstivhet? Prosjektspesifikke krav i forbindelse med ytre forhold, feks. grunnvannstand. Godt nok?
Trafikkbelastning 1960-åra
Trafikkbelastning 1960-åra
Trafikkbelastning 1960-åra
Trafikkbelastning i dag ÅDT 90 000
Bakgrunnsinformasjon Tidligere lå kummene utenfor vei. Asfaltert over ved utvidelse av E18. Gamle planer ble tegnet ut fra hukommelse.
Gamle planer 650 meter 13 kummer
Forarbeider Kun tilgang til 3 av 13 kummer Lokalisering av nedasfalterte kummer Fremgraving av 1 kum
Utførelsen Fjerne 2 bend. Koble sammen med rett stykke PE-rør. Skifte til PE-bend
Kostnader Kontrakt SVATEK 2 600 000,- Trafikkavvikling 250 000,- Prosjektering og prosjektledelse 200 000,- Diverse 150 000,- Budsjettkostnad 3 200 000,-