Ansvarliggjøring og tydeliggjøring – voksne som rollemodeller og forebyggere ”TENK TID” Oslo Kongressenter, fredag 3. desember 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Advertisements

Stressmestring & Mindfulness i skolen
Nåværende programmer - avsluttes 2005 Mental helse (26 mill kr) Helse og samfunn (22 mill kr) Helsetjeneste og -økonomi (17 mill kr) Pasientnær klinisk.
Mindreårige mulige ofre for menneskehandel
Fra barnehage til Vgs: RELASJONER GODE BYGGE Å Motsatt av mobbing…..
Björk Thorarinsdóttir
Samspill og Samhandling
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
Bruk av velferdsteknologi – Hvor trykker skoen?
Omstilling uten nedbemanning
Nasjonal strategi for diabetesområdet
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Diabetes - utbredelse og utfordringer
Hva mer enn e-valg? – Om forholdet til e-demokrati og e-forvaltning Dag Wiese Schartum.
Rolighetsmoen barnehage
Meld. St. 18 (2010–2011) Læring og fellesskap Tidlig innsats og gode læringsmiljøer for barn, unge og voksne med særlige behov.
Kristin Karlbom Sveaas Barnesykepleier/Helsesøster
Rotary Distrikt 2260 Samfunnsprosjekter Samarbeid om internasjonale prosjekter Henry Kjell Johansen Skedsmokorset RK.
1 KravprosessenKravprosessen Noen sentral punkter.
TROSOPPLÆRINGSPLAN FOR RØNVIK MENIGHET
Aktivitet mot frafall Aktivitet mot frafall Caroline Stensø – tidligere prosjektleder Aleksander Stabbforsmo – deltaker i prosjektet Fysisk aktivitet mot.
Pårørendes rettigheter og muligheter Møte med pårørende i klinisk arbeid. Molde 16. mars 2010.
Skal vi bry oss om Mycoplasma genitalium-infeksjoner? Preben Aavitsland Smitteverndagene 2008 Oslo, 5. juni 2008.
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
FRA IDE TIL VIRKELIGHET.
1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.
SMIL – styrket mestring i livet Oslo,
Foreldremøte på Nabeita.
ZIPPYS VENNER Du står fritt til å gjøre denne presentasjonen mest mulig til din egen. Legg gjerne til konkrete bilder og tekst du ønsker å ha med, og du.
Samtale 1.
Basis IT Hva nå? Arne Fjerdrumsmoen, prosjektleder
Relasjoner – en beskyttelsesfaktor for sårbare barn og unge
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
Uteseksjonen De åpne rusarenaene i Oslo sentrum
Recovery i praksis - muligheter og utfordringer
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
Tverrfaglig samarbeide
Fritid med Bistand.
Foto: Helén Eliassen oppfølging og opplæring på praksisplass Gode erfaringer fra Havstein og Rica INN og CHOICE.
ForVei Konferansen MEG Informasjon om.
Rådhuset 05. og 07.mai ”Tverrfaglig spesialisert rusbehandling” - et nytt tjenesteområde i spesialisthelsetjenesten - et nytt tjenesteområde i spesialisthelsetjenesten.
«It’s in the face of a mother / As she takes the force of a blow / And it’s in the hands of the father / As he works his fingers to the bone». This = Love.
Unge utforskere La ungdom ta grep i eget liv
Drop-In metoden på sykehusskole / rehabiliteringsinstitusjon
Institutt for medier og kommunikasjon (IMK) Påvirkningstenkning om medier og kommunikasjon Forelesning 14/9-07, Espen Ytreberg.
Målvalg Mål for hvem? …etiske og faglige vurderinger
1 Statsråd Erna Solberg, Viten og verdi, Oslo Utfordringer til Oslo-regionen.
UTVIKLINGSTREKK I DET MODERNE BARNEVERNET MED UTGANGSPUNKT I BARNEVERNTJENESTEN I KRISTIANSAND.
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
Hva er viktig for elevers læring?
Habilitering av barn og unge – gode aldersoverganger og mestrende familier Oslo, 10. juni 2008 av Ingrid Bjørnstad og Grete Müller.
Erfaringer fra et prosjekt ved sykehjem i Bergen Rune Eidset FYSISK TRENING OG DEMENS.
Prosjekt hverdagsrehabilitering høst 2015 – vår 2017 Verdighet og deltakelse.
Psykososial intervensjon Bruk av psykoedukativ metode i pårørendegrupper innen demensomsorgen Aud Johannessen Nasjonalt kompetansesenter for aldersdemens.
® MonikaKorra.org Copyright © All rights reserved. ® DET HANDLER OM Å BESTEMME SEG Monika Kørra.
– Sammen om mestring Brukeren, viktigste aktør Psykisk helse og rus i sammenheng Kunnskapsbaserte tjenester Samhandling Hjelp der folk bor Pårørende.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
Byrådet har følgende overordnede mål for det psykiske helsearbeidet ( ) i Oslo kommune:
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Oppfriskning av engelskferdigheter
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Handlekraft Handlekraft: Implementering av traumesensitiv praksis – erfaringer og resultater i Bufetat region Vest Fredrik Melander Prosjektleder Bufetat.
Vennskap for 1. og 2. klasse.
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Oppdal kommune har 6975 Innbyggere 1620 av disse er barn og unge
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Oppdal kommune har 6975 Innbyggere 1620 av disse er barn og unge
Utskrift av presentasjonen:

Ansvarliggjøring og tydeliggjøring – voksne som rollemodeller og forebyggere ”TENK TID” Oslo Kongressenter, fredag 3. desember 2010

Prosjekthuset -et alternativ

• Mestring • Motivasjon • Utvikling

Ung i Enebakk

Tidlig intervensjon Tidlig intervensjon har som mål å svekke risikofaktorene og styrke beskyttelsesfaktorene rundt dem det gjelder

Et støttende miljø preget av tid og oppmerksomhet.

Is i magen

”We should never look down on somebody unless we are helping them up”

Uten gode voksenpersoner som er tilstede i de unges liv og som står for noe, er det ikke noe forskning eller forebyggingsprogram i hele verden som vil ha noen effekt.