Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sidespor din personlige forteller på toget • Vi kommer fra prosjektet Kultur- og naturreise et tverrfaglig innovasjonsprosjekt med Kartverket, Kulturrådet,
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Design, arkitektur og kommunikasjon. Emne Design og innovasjon
Grafisk design Visuell kommunikasjon
1 Foredragstittel Tittel på foredraget Navn på foredragsholder.
Brukerveiledning til NHOs PowerPoint-mal
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Det norske øko-markedet
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Salgsteknikker & Sosial media
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
Kildesortering Foto: Grønt Punkt Norge.
Av Karen Christine Biørn-Lian
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Konsept: Pierre Robert ØKO
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent
Arbeidskrav 3 •konsept, forpakning, identitet, patent • Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
DAK Design og innovasjon
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
3 Jeg og mitt.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Mandag 8. November Powerpoint..
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
PowerPoint-mal FLT. –mer en et fagforbund Forbundet for Ledelse og Teknikk.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Resirkulering av flasker.
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Kort om | Tekstilmaterial til MC. Tekstilmaterialer for MC-bruk er i hovedsak Polyamid (Nylon) eller Polyester. Minste bestanden er filamentet som spinnes.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Tittel på foredraget Navn på foredragsholder. 2 Sted og tid Heading Tekst og innhold skal stå her Første underpunkt Andre underpunkt Med mulighet for.
Kunnsign TBH Produktifisering av Kunnsign-kunnskap  Definisjoner  Hvorfor produkt?  Hvorfor ikke bare timer?  Fordeler for kunden  Fordeler.
Slik lager du sjablonger med Gimp!
Øving 2 – Markedsplanen I
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Velg digital postkasse på Norge.no
Profileringsmuligheter på Oslo Design Fair
Hvorfor skal vi ha en egen dress for TRY Alpin?
Sett inn bilde av produktet her
Bruk av IKT i husholdningene
Sett inn bilde av produktet her
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Sett inn bilde av produkt her
Utskrift av presentasjonen:

Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO

Konsept • Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO • Målgruppe: menn, år • Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig • Design: stilrent, maskulint og QR kode • Kvalitet: bomull/ elastan • Farger: nøytralt, maskulint. Grått og hvitt. • Pris: Kr. 169,- (to i en pakke)

Forarbeid

Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde • Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare • Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) • Ligger i prismessig i midtsjiktet • Er miljøbevisste Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt • Har fokus på etisk handel

Pierre Robert Om Pierre Robert Group • Pierre Robert Group designer, utvikler, markedsfører og selger strømpebukser, sokker og undertøy under merkene La Mote og Pierre Robert for kvinner, barn og menn. • Kundene er nordisk dagligvarehandel. • Selskapet har ca. 150 ansatte i Norge og Sverige, og driftsinntektene var i 2010 på 495 millioner NOK.

Pierre Roberts to kolleksjoner

MEN‘S COLLECTION Cotton Contrast Pierre Robert boxer sitter perfekt - uansett. Boxeren er designet med 2 way stretch for optimal passform. Strategiske plasserte sømmer og ingen irriterende detaljer sikrer max comfort. Materialer / Vaskeanvisning 95 % Cotton 5 % Elastane/Lycra® SPORT COLLECTION Sport Boxers - behagelig for din hud. Boxeren er produsert med flate sømmer og en myk, behagelig strikk som sikrer god passform. Den har egne felter med mesh for å sikre lufting der man svetter mest, samtidig som materialet har blitt behandlet med Cool Comfort for god fukttransport. Materialer / Vaskeanvisning 95 % Polyamid med Cool Comfort 5 % Lycra

Collager/ moodboards

Brukerundersøkelse og resultat • Hva ønsker målgruppen? • Hvor, hva, hvordan? • Farger, form, merker og pris? • Resultat: målgruppen kjøper sjelden boksere, vil ha nøytralt utseende, de ønsker et billig alternativ med to produkter i hver pakning. Målgruppen ønsker en bokser med klassisk form.

Målgruppen vil ikke ha....

Grafisk framstilling av markedet

Konkurrenter - pris Pierre Robert er den største, og i mange tilfeller den eneste, leverandøren på herreundertøy i dagligvarehandelen. Det blir derfor naturlig å sammenligne seg med konkurrenter i samme prisklasse som tilbys i butikk-kjeder og gjennom netthandel. Eksempler på konkurrenter i denne prisklassen: Bjørn Borg (249,-) Jack & Jones (199,-) Dressmann (149,-) H&M (129,-) Konkurrentenes modeller er som regel fargerike. De aller fleste har bred strikk, gjerne med produsentens navn eller logo tydelig plassert. H&M har også den nye kolleksjonen David Beckham Bodywear, som er en mer nøytral linje. Disse produktene finnes kun i H&M-butikker.

Konkurrenter - design Mange undertøysprodusenter har modeller i god passform og kvalitet og med det stilrene, maskuline og nøytrale uttrykket vi ønsker: Calvin Klein Sloggi Calida Hugo Boss Fordeler med Pierre Robert ØKO vs. andre produsenter: • Finnes i dagligvarehandelen – lettere tilgjengelig • Lavere prisklasse enn konkurrentene • Miljøperspektivet – Grønt punkt, støtteprosjektet, emballasjegjennvining • QR-koden • Etisk handel

QR- kode • QR-kode = Quick Response code • Er et varemerke for en type matrise strekkode (eller to-dimensjonale kode). • Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelser osv. • Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL-koblinger, geografiske koordinater og tekst • Koden består av sorte moduler ordnet i en firkantet mønster på en hvit bakgrunn. Informasjonen kodet kan bestå av fire standardiserte typer ("moduser") av data (numerisk, alfanumerisk, byte / binær, Kanji). • Skannes via app til mobiltelefon

QR- Inspirasjonsbilder

QR- koder i tiden

QR-kode i ØKO • Festet foran på strikken: gir informasjon om produktet og oppfordrer til miljøvennlig vask • Festet på emballasjen: lenke til Grønt punkt, Etisk handel og støtteprosjektet ODISSAs hjemmeside

Støtteprosjekt • • ODISSA = organic Agriculture Development in Sub- Saharan Africa • Miljø- og helsevennlig utvikling av landbruket i det sørlige Afrika • Kurs og oppfølging i økologisk bomullsproduksjon • Produksjon – høyere utdanning – forskning •

Emballasje Hvordan redusere forurensings- og søppelproblemet -To boksere i en pakning -Gjenbruk: emballasjen kan brukes til toalettmappe (forlenget levetid) -Gjenbruk: emballasjen kan brukes som vannflaske og pantes i vanlig flaskeautomat -Oppfordre til emballasjesortering

Emballasjedesign

Elementer til vårt emballasjedesign ØKO

Emballasje - prosess

Ferdig produkt

Marked • Plassering, undersøkelser • Belysning • Reklame

Oppsummering • Bokser: hvite/ mørkegrå, med QR- kode • Emballasje: to-pakning og toalettmappe (flystørrelse 16x20 cm) • Miljøprosjekt, videreutvikling av Pierre Roberts eksisterende støtteprosjekt • Produktet er lett tilgjengelig, undertøyet er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig

To do: • Skisser til emballasje (ok – har prøvd å illustrere flaskeideen. Men legg inn toalettmappen med tekst og grønt bilde og evnt. den grønne resirkulerbare posen) • Fordeling, hvem sier hva under presentasjonen?Hva vil dere? Kom med ønsker! ”Jeg tar lysbilde nr…..” • Birthe: nr 1 - 9?