Kjøreplan og oppgaver 2.januar 2013

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Velkommen til å slutte å røyke for godt!
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
En innføring i spillet: Lag En Setning
Forsering av fag på høyere nivå - forseringsprosjektet
Spillere Postenligaen 2012/2013
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Styrket fellesskap Første samling 8. september 2009 Melhus bedehus 19:30 Kaffe 20:00 Vi starter presis 22:00 Avslutter.
Månedsbrev fra Blåklokka
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Kapittel 48 Elina møter en mann på fjellet.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Velkommen!. Program tirsdag 0900 Frammøte og registrering 1115 Velkommen v/Øystein Falch 1130 Nye trusler på Internett v/ Tom Heine Nätt 1215 Lunsj 1315.
Velkommen!. Program tirsdag 0900 Frammøte og registrering 1115 Velkommen v/Øystein Falch 1130 Hvordan jobber programmerere/utviklere i 2007 og hvilke.
13. januar 2010 Krisestøtteverktøy et prosjekt i regi av Det Digitale Trøndelag Pilot i implementeringen av DSB’s anskaffelse av krisestøtteverktøy.
Samordning av kriminalitetsforebyggende tiltak SLT
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Personalseminar IOKS Kjøreplan 18.desember 2012 Inderøy kulturhus
UTVIKLINGSPLAN FOR HØGSKOLEN I TELEMARK Kjølnes, Porsgrunn
Presentasjonsteknikk Kursledere: Ram Gupta og Gro Elin Hansen
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Kompetente barn og unge
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Velkommen! Til Konferanse Tema: Kommunesektoren:Barne og ungdomsarbeiderfaget, barnehagelærer og lærerutdanninga.
Månedsbrev fra Blåklokka
VELKOMMEN TIL BRAGERNES SKOLE VI VIL TRIVES VI VIL LÆRE
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Velkommen til helgesamling På Thon Hotel Kristiansund mai 2011.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Gullfakslandsbyen2009.
Foreldremøte 7.Trinns foreldre vår 2012 Rektor Merete Eskelund
ART-prosjektene Rogaland Tormod/Heidi/Gry Sandnes Skole – alternativ – 2 grupper (a 4 elever) Randomisering mulig Tidsdesign mulig ART, kanskje.
Kull 5 - Prosjekter 5. November 2010.
Ped-6324 Utdannings- og yrkesveiledning. 18. april 2013 Det indre læringsdrivet Det indre læringsdrivet Universitetet i Tromsø, Rådgiverforum Troms.
Gjensynsfest 2009 Av Hanne, Gry og Vegar.
8-11. mai 2007 SARKOM SEMINAR SKANDINAVISK I BERGEN PROGRAM.
Workshop – Felles målbilde
VELKOMMEN TIL ROGNAN BARNEHAGE StorsiaSmåsia.  Blå:  Rød:  Gul:  Grønn:  Felles PERSONALET Gretha Lise Lisbeth Brit Oddrun Kristine Hilde Nina Si.
Cafédialog – elevmedvirkning
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Månedsbrev for Froskene – Mars 2015
Side 156 – 158 Hvilke pronomen mangler?
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Nittedal og Hakadal janitsjar
Aktiv Bedrift SEAS BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 2 Fakta kampanjeperiode nr av 33 har sanket poeng, fra 92 til 8 poeng. 19 klarte 35 poeng.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Velkommen til Samling om nytt kommunalområde Helse, Sosial og Omsorg 29. Mars.
Velkommen til Lokalt fagnettverk om psykiske lidelser og utfordrende atferd hos personer med utviklingshemning v Kjersti Eide, Rådgiver med koordinerende.
Byteknikk Drift og Produksjon
Program tirsdag 0900 Registrering 1115 Velkommen v/Øystein Falch
Nettverkssamling matematikk, digitale verktøy
Organisasjonskart Per 5. september 2017 Adm. dir. IT
TEAMBUILDING.
Velkommen til Lokalt fagnettverk om psykiske lidelser og utfordrende atferd hos personer med utviklingshemning v Kjersti Eide, Rådgiver med koordinerende.
Organisasjonskart Oppdatert Rådmann Bernhard Caspari
RÅDMANN TORLEIF LINDAHL
Velkommen til skoleåret 2016/17
Velkommen til skoleåret 2016/17
Buvassbrenna Hytteforening Grunneiere 2018
RÅDMANN GRY SJØDIN NEANDER
Som medlem i UiT BIL kan du: - være med på mange ulike treninger hver uke - du kan få dekket deltakeravgift til forskjellige konkurranser (ski, sykkel,
RÅDMANN Torleif Lindahl
Utskrift av presentasjonen:

Kjøreplan og oppgaver 2.januar 2013 Personalseminar IOKS Kjøreplan 18.desember 2012 Inderøy kulturhus Kjøreplan og oppgaver 2.januar 2013 Versjon 5.desember

Kjøreplan onsdag 2.januar 0800 Musikkintro (Petter følger opp) 0815 Velkommen til idédugnad (Harald Einar) 0830 Staben presenterer resultatet fra gruppearbeidene 18.desember.  5 oppgaver, til sammen 20 minutter 0850 Oppgave 1 Kulturprofil Kort presentasjon av oppgavene Diskusjon ved bordene 0920 Alle fargene går til sitt grupperom. Presentasjon av det viktigste utsagn per gruppe Flytting innad grupperommet mellom de ulike besvarelsene 0950 Pause med kaffe 1010 Oppgave 2 Overganger og samhandling Presenter oppgavene Diskusjon ved bordet. 1050 Flytting til grupperom 1130 Lunsj (Forsyn dere og spis ved gruppebordet) 1230 Vi lager kor (Roger) 1330 Oppgave 3 Prioritering og omdømmebygging Intro omdømmebygging Diskusjon ved bordet 1345 Hvert lag går til sitt rom Prioriterer med ”Likes” 1410 Pause 1430 Konkurranse om navn og slagord 1450 Presentasjon fra vært bord – farge for farge 1510 Vinner kåres 1520 Avrunding ved styringsgruppen: Veien videre 1525 Avslutningssang 1530 Slutt

Jans intro til gruppeoppgavene Nå er dere trente oppgaveløsere! Så nå kan dere ta arbeidet ett hakk videre. Minner om isfjellet – vær på jakt etter det som er spesielt for IOKS Prøv å tenke adferd; ”hvordan gjør vi det” IOKS er et oppvekst- og kultursenter Da er det naturlig at lærere og kulturarbeidere blir de tydeligste Men, som alle helt sikkert er enige i, men kanskje ikke tenker så mye over i det daglige: De som har andre roller er også med og preger senteret. Og de er med å gir det identitet og de er viktige i å gjøre senteret til suksess Mange kunne nevnes, men for eksempel kan det være en i kantina som ser en elev som trenger støtte, eller en renholder – i tillegg til den viktige funksjonen som er jobben deres Siste jeg var her fikk jeg være med Baard på en tur rundt i kulturhuset. Jeg har selv vært aktiv i skolekorps og idrettsalg. Her har dere allerede mye godt samarbeid på tvers. Og det som foregår i Bibliotek og kulturhus utenfor skoletida er selvfølgelig viktig for IOKS suksess slik visjonen er tenkt. Derfor: oppgavene oppfattes lett som skoleoppgaver. Løft blikket og forsøk å ivareta hele virksomheten, alle medarbeidere –og hele dagen – fra morgen til kveld!

Oppgave 1: Hvordan skal IOKS’ kulturprofil prege virksomheten Hvordan skal kulturprofilen til IOKS oppleves av personale? Hvordan skal kulturprofilen til IOKS oppleves av elevene? Hvordan skal kulturprofilen til IOKS oppleves av foresatte? Hvordan skal kulturprofilen til IOKS oppleves av samarbeidspartnerne? (Høgskole, næringsliv,…) Hvordan skal kulturprofilen til IOKS oppleves av nærmiljøet? (Gi konkrete eksempler!) Innenfor hver farge har ett bord oppgave 1, ett bord oppgave 2 osv. Etter en stund går hele laget (fargen) til sitt rom, henger opp besvarelsene, presenterer for de andre og supplerer de andre besvarelsene på flipoveren.

Oppgave 2: Overganger og samhandling Overgang mellom skoleslagene Hvordan best ivareta spenningen ved overgangen mellom skoleslagene Hvordan ivareta muligheten for ”rolleskifte” når du går til neste skole Hvordan (og hvor mye) overføre individuell elevkunnskap til neste skoleslag God samhandling med foresatte Hva kan skoleslagene i IOKS lære av hverandre i mottak av nye elever (på neste trinn) Hva kan skoleslagene i IOKS lære av hverandre i kommunikasjonen med foresatte Innenfor hver farge har ett bord oppgave 1, ett bord oppgave 2 osv. Etter en stund går hele laget (fargen) til sitt rom, henger opp besvarelsene, presenterer for de andre og supplerer de andre besvarelsene på flipoveren.

Oppgave 3: Prioritering og Omdømme Hva er bordets 3 viktigste innspill til styringskomiteen som styringskomiteen må ivareta for at IOKS skal bli vellykket Som støtte til tanken kan dere se det fra ulike perspektiver: Ansatteperspektiv Elevperspektiv Lokalsamfunnsperspektiv Regionalt perspektiv: Sett fra Steinkjer – for at de skal si ”Look to Inderøy” Nasjonalt perspektiv: Sett fra Oslo – for at de skal si ”Look to Inderøy” Omdømmebygging Heistest: Du kommer inn i heisen sammen med en du ikke kjenner og skal fortelle om IOKS. Du rekker tre setninger mellom 1. og 8.etasjej: Hva forteller du om IOKS? Alle bord besvarer begge oppgavene Alle bord besvarer begge oppgavene. Etter en stund går hele laget (fargen) til sitt rom, henger opp besvarelsene, presenterer for de andre. Hvert lag prioriterer med ”Likes”.

Konkurranse Hva skal barnet hete? Konkurranse om å lage det beste navnet på IOKS Det kåres en dagsvinnner Hva skal vi være kjent for? Hvilket slagord, kjennetegn, ”Merke” for IOKS, hva er visjonen, … Ett ”utsagn” Besvares på Flipover med gruppenummer Når alle har skrevet nummer og svaret på de to oppgavene på en flipover reiser en fra vært bord og holder opp flipoveren først de fem i rødt lag Lagleder leser besvarelsene så setter de seg og neste farge viser fram sine besvarelser, og lagleder leser…osv Styringskomiteen er jury, gjør sine valg og kårer en ”dagsvinner” i hver kategori.

Huskeliste Tusjer, ark, frysetape…vgs Klistermerker: Merete Alle sender Merete oppsummering 18.desember ett til to ppt-ark med kopi til Jan Jan instruerer Jægtvolden om rominnredning En felles redigeringsdag for data fra Jægtvolden –etter skolebesøk. Mellom 9. og 21. Uke 3. 16. 17,. 18.??? Premier – 2 bord á maks 6 deltakere betyr 12 premier: Torunn og Sigrid ordner Åpningsspill: Petter ordner Kopieres av deltakerlister for hver farge som siste. Legges på bordene som sist Den komplette listen med inndelingen henges opp ved inngangen. Kopieres. (Jan kan kopiere i A3.) Nå trenger alle fargene samme oppgaver, så de kan kopieres på hvite ark. Strengt tatt trenger kanskje ikke oppgavene deles opp med ett spørsmål per ark, bare si at bord nr.1, nr.6, osv løser oppgave 1, …bord 2, 7, .. har spørsmål 2, osv I så fall trenger vi 160 eksemplarer av alle 3 oppgaver og konkurranseteksten. Hvis dere ønsker det kan jeg splitte opp oppgavene slik at hvert bord bare har ett spørsmål

Rom Et stort rom med 26 småbord + et bord til stab og ett til styringsgruppa På samme etasje er peisestua med god veggplass I 2.etasje er det ett stort rom og ett tilstrekkelig stort rom Så trenger vi helst to rom i kjelleren Vi veksler mellom plenumssalen og ett rom for hvert lag. Innenfor sitt rom sirkulerer deltakerne etter anvisning fra lagleder. Dette rommet er merket med gruppens farge og er det samme hele dagen. (Ingen forflytning for øvrig mellom rommene.) Åpner med flygel i plenumsrom Vi spiser i plenumsrommet. Buffetlunsj og spiser ved småbordene Etter lunsj (1330) går vi opp i 2.etasje for korøvelse mens personalet fjerner tallerkener med mer.

Gruppeinndeling vanlig font: vgs, bold: ungdomsskolen, kursiv: barneskolen, understreket: Biblioteket *kulturskolen, **Kulturhuset Bord 1: Bjørn Håvard Bakken*, Erik Kvam, Torunn Zeiner, Roger Hvidsten, Hanne Hollås Aas Bord 2: Bjørn Bratsberg, Bodil Kolset, Ellen Ingunn Norum, Gerd Sissel Selseth, Anne Siri Wester Bord 3: Mette F. Brattgjerd, Jannicke Lindstrøm*, Tove Sundfær, Christina Tuset, Hallfrid Solberg** Bord 4: Gerd Iren Bruås, Lars Lothe, Anne Lena Underland, Sveinung Gravås, Gretha Solberg, Anna Rennemo** Bord 5: Hilde Brørs, Paal Frode Pettersen, Nils Erik Ystgård, Linda Brandsås Berg, Knut Barli, Kjellrun Kleven* Bord 6: Annette Dahlø, Johannes Lyngstad, Ann Turid Gangstad, Tor Yngve Nyborg, Kari Fjerstad Bord 7: Quanlon Dehng , Roger Moen, Trond Brage Kosberg, Anne Karen Hårberg, Olaug Denstadli Bord 8: Alfa E.N. Diaz, Kari Øyen, Ulf Håkan Lundquist, Brit Elin Aas, Laila Råen, Marit Franssen** Bord 9: Kim Aleksander Eriksen, Gunvor Ostad, Hild Anne Aas, Gjertrud Strand, Magne Vestrum Bord 10: Elin K. Evenstad, Inger Johanne Grønnesby, Tor Arild Holthe, Frode Voll Bord 11: Jon Arild Ferstad, Henning Røe, Ragne Gjemble, Janne Vang; Roger Amund Olsen* Bord 12: Tone Finsaas, Jostein Råen, Hanne Lenvik, Wigdis Huseth, Hilde Dretvik Bord 13: Siv Furunes, Heidi Skjerve, Marius Lie, Mildrid Næss, Ole Anton Vist** Bord 14: Ronni Garli, Lena Sandsaunet, Anne Lise Hofstad Hojem, Elisabeth Kjøsnes, Britt Oddny Helgerud Bord 15: Aleksander L. Gifstad, Anne Grete Sand, Liv Knudsen, Hanne Volan Agle, Egil Kvam Bord 16: Ingri A.P.Grønnesby (Ikke 18/12), Maria Stattin, Arne Hegglund, Ann Katrin Ansnes, Laila Marklund, Marit Tronstad Bord 17: Bendik L. Haanshus, Edgar Størseth, Eva Heggdal, Paul Sagen, Annfrid Uddu Bord 18: Jørn T. Haanshus, Bente Steensgaard, Liv Signe Saxhaug Munkeby, Solfrid Reitan Bord 19: Tove W. Haug, Anders Sødermark, Tove Irene Haugbotn, Renate Roel Bord 20: Gunnar Haugseth, Gunvor Winge, Anders Skarland, May-Liss Gundersen, Halvor Dahl** Bord 21: Anna C.N. Hegdahl, Merethe Ystad, Ivar Bjerkan, Kari Norum, Liv Kristin Høyem Bord 22: Marthe N. Hofstad*, Solveig Welde, Rannveig Klepp, Bente Bromstad Bord 23: Jo L. Jacobsen*, Astrid E.Tvete, Kristin Johnsen, Kristofer Aune, Rune Dyrstad** Bord 24: Odny Kjelbergnes, Camilla Wolan, Tormod Daling, Janne Kjelvik, Anne Grete K. Petersen Bord 25: Eva Kjesbu, Unni C. Våge, Ingar Rosø, Kari S Nyborg, Gry Gullbrekken Bord 26: Keth Ingunn Kleiberg, Trygve Wold, Anne Mette Ness Gausen, Inger Anne Kjelvik; Susann Ulndersaaker** Rødt lag: gruppe 1-5:Grønt lag: gruppe 6-10, Gult lag: gruppe 11-15, Blått lag: gruppe 16-20, Rosa lag: gruppe 21-26

Organisering av arbeidet Styringsgruppe (og arbeidsgruppe): Aase Bergene (Inderøy videregående skole) Ingrid Stai Skjesol (Sakshaug skole) Harald Einar Erichsen (Inderøy ungdomsskole) Sigrid Bjerkan (Inderøy kulturskole) Baard Aarnes (Kulturhus) Torunn Sandstad Næss (Bibliotek) Stab: Rødt lag: gruppe 1-5: Lagleder: Leif Morten Heggli, Allan Lønnvik Grønt lag: gruppe 6-10 Lagleder: Merete Røvik Gult lag: gruppe 11-15 Lagleder: Bjørn Åge Henriksen Blått lag: gruppe 16-20 Lagleder: Petter Skjervold, Eva Salvesen Rosa lag: gruppe 21-26 Lagleder: Gerd Elisabeth Mandelid og Sigrun Moen Ferstad