SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
Advertisements

I.
I undervisningsrom viser jeg…
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Harald Kaasa Hammer Knattholmen Guds kjærlighet og vår.
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Barnet som gave og oppgave
VERDIGHETSPRINSIPPER
Gudstjeneste med Skattejakt.
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
«Er vi på nett? – Trosopplæring ut til konfirmantfamiliene » Stiftelsen Kirkens Familievern1.
Generelt ved medarbeidersamtaler
Veiledning av elever / lærlinger
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
De 10 bud 10 måter å elske på.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
- Hovedrolle eller birolle
SAMARBEID I PRAKSIS Samling 4 Stabsutvikling.
Det gode Det rette Det rettferdige
Dommerrollen Stil & profil - vi som dommere
HISTORIEN OM DE 4 LYSENE.
Aggression Replacement Training
SIN BOK Barnehageåret Bilder av de som bor hjemme hos meg :
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
Velkommen til stabbegudstjeneste. Velkommen til stabbegudstjeneste.
Synger du sammen med meg
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
- Verdsettende ledelse
Vurdering Na /4-09. Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen.
Velkommen til ettårssamling
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Coachingsamtale © Stein Tore Nybrodahl 2003 Coachingsamtale.
Mobiltelefon er kult Sjekk nå!
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Den vanskelige samtalen
Kapittel 10 På treningssenteret.
Sett inn synes eller tro.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”
DÅP - hvem? - hva? - hvorfor?.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. Forandring fryder Ap.gj. 9,1-20 Saulus fnyste ennå av trusler og mord mot Herrens disipler. Han gikk til ypperstepresten.
Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol - for foreldre med tenåringer
Fra ord til liv April 2010.
© Norsk senter for studier av problematferd og innovativ praksis
Hjelp, jeg har blitt / er klubbleder !
Prestasjonsutvikling
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Ungdoms slang Fillip Leth.
Vurdering for læring.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
Lederstil og Motivasjon.
Hvilken del av “vær stille” forstod du ikke??
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Hva skal måles? Drivere eller resultatindikatorer…. ? Resultatindikatorer (for eks. regnskap) sier noe om hva resultatet ble Driverne (ENGIN)
Drop-In metoden i skolen
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Stabsutvikling i Nidaros en stab – ett oppdrag – ett arbeidsmiljø.
Birger Førre, Førre Trevarefabrikk Hvordan sikre god kvalitet på opplæring i bedrift?
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
KLASSELEDELSE.
SNAKKER VI OM………..? Fortid eller Framtid Tradisjon Det vi skal skape Historie Begrensninger eller Resultater Pengemangel Mål Ressursknapphet.
Et godt tre bærer god frukt, et dårlig tre bærer dårlig frukt. Matt. 7,17 Hva tenker vi om Molde menighet?
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Utskrift av presentasjonen:

SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling

Stabsutvikling - Nidaros Hvorfor jobber du i kirken? Hva synes du er bra – eventuelt ikke så bra – med å jobbe i kirken? Hvordan omtaler du jobben din når du snakker om den til andre? Stabsutvikling - Nidaros

Hva er «omdømmet» om vår kirke/menighet? Hvordan oppfattes kirken hos oss av folk flest? Hvor viktig er det for oss å ha et godt «omdømme»? Stabsutvikling - Nidaros

OMDØMME OG ARBEIDSFELLESSKAP Ryktet starter hos fornøyde «kunder» Tjenesten ble ordentlig utført De ble møtt på en god måte, tatt på alvor ikke «samlebånd» Deres merkedag i livet ble noe de bærer med seg som noe godt Forventningene ble oppfylt Spredningseffekten stor Positiv «snakkis» mitt barnebarns dåp ble god = kirken er noe positivt Stabsutvikling - Nidaros

Stabsutvikling - Nidaros OMDØMME OG ARBEIDSFELLESSKAP Ryktet starter hos fornøyde medarbeidere Vi har det bra - det er moro å arbeide her Vi samarbeider Lager ting sammen – finner sammen løsninger – stiller spørsmålet: hvordan kan det vi gjør gjøres enda bedre? Støtter hverandre/«ser» hverandre Roser hverandre Det er trygt å arbeide her Det er orden og gode systemer for meg som arbeidstaker Vi kan stole på hverandre Kan være ærlige og hjelpe hverandre til å forbedre Vi «redder» hverandre Jeg er stolt av det vi får til! Stabsutvikling - Nidaros

Stabsutvikling - Nidaros Det skal minst 12 gode opplevelser til … - for å oppveie 1 dårlig Stabsutvikling - Nidaros

Hva er tjenestekvalitet? Egenskap 1 (lokaler/utstyr) + Tjeneste / Forventet ytelse Egenskap 2 (atmosfære/miljø) + Behov A+B+C Egenskap 3 (faglig innhold) = Tjenestens kvalitet/ totalopplevelsen Kvalitet er summen av de egenskaper og opplevelser knyttet til en tjeneste/aktivitet. Den har evne til å tilfredsstille uttalte og uutalte behov. Stabsutvikling - Nidaros

Stabsutvikling - Nidaros HVORDAN BYGGES OMDØMME? Innholdet i tjenesten/produktet Service i møte (Sannhetens øyeblikk) Systemet for tjenesteutførelsen/rutiner /effektivitet Er det noe konkret vi bør arbeide med i forhold til det vi nå har snakket om? Stabsutvikling - Nidaros