Hempel Yacht Dag Andre Hoem Velkommen til Hempel Hempel Yacht Dag Andre Hoem
Superglatt Glide Speed Et hardt Bunnstoff med Teflon, spesielt egnet for regattaseiling og ekstreme hastigheter. Glide Cruise Samme egenskaper som selvpolerende Bunnstoff men med Teflon som gjør overflaten ”glattere”
Stort utvalg
Båtpuss Hvor skal vi starte? Vask alltid fra vannlinjen og opp til og med overbygget/innvendig (åpne båter) Avslutt med og spyle bunnstoffet Grunnen er selvfølgelig at vi vil ha en ren flate for Bunnstoffet
Vasking av Båt/anti skli mønster Kartlegge hvilket produkt
Når skal det Rubbes?
HVORDAN Manuelt -Maskin
Polering/forsegling
Hva skal vi bruke Polish (Custom Marine) Teflon voks
Anti skli dekk Vask dekket/dørken Tilfør voks Lettere og holde rent
Polering/vedlikehold av spesial overflater som alu/pvc Silikonfri olje
Teak dekk
Teak Dekk Alle Hempel’S Oljer og Lakker går på toppen av Sikaflex 290DC (testet av Sika) Husk tørketid etter sliping ( 2 til 3 uker )
Lakkerte flater/detaljer Favourite Varnish En lakk til tre i bevegelse – lett å påføre, tørker raskt. Classic Varnish Et must for trebåtentusiater. Til tre i bevegelse. Dura Gloss Varnish og Dura Satin Varnish Blank eller matt lakk til båtens innvendige overflater og detaljer i tre. Diamond Varnish Den mest slitesterke lakken til tre som ikke er i bevegelse.
Kalesjer/sprayhood
Bunnstoffer
Bunnstoffer 2008 Basic Hard Racing White/Ultimate Mille White/Ultimate Blakes Mille Drive Alu Safe Glide Speed Glide Cruise
Hva skal jeg bruke Bløtt, Hardt, Selvpolerende? Smitter bunnstoffet av? Lar det seg løse opp med rødsprit? I de fleste tilfeller Selvpolerende
Hempel Basic Sesongen 2008 Bløtt Bunnstoff 0-15 knop Kjent som ”kobberstoff Hempel Basic
Sesongen 2008 Hardt Bunnstoff 0-100 knop Hard Racing White/Ultimate Glide Speed
Sesongen 2008 Selvpolerende Bunnstoff 0-45 knop Mille White/Ultimate Glide Cruise
Husk IKKE Kobberholdig Bunnstoff Sesongen 2008 Aluminiums Båter / Drev/ Påhengsmotor Alu Safe Mille Drive Husk IKKE Kobberholdig Bunnstoff
Bunnbehandling ny båt. Vask båten grundig med Yacht Cleaner og vann. Avfett båten med Degreaser Mattslip med 120 papir ( gjerne våtslip for å slippe støv ) Spyl av alt slipestøv Avfett båten en gang til med Degreaser Rull på Light Primer ( hvit skrog begynn med grå primer ) La den tørke se boksen for tørketid mot temperatur. Neste strøk Light Primer ( legg helst 4- 5 strøk med Light Primer ) Når siste strøk med Light Primer påføres skal den kjennes ut som baksiden på maskeringstapen . 1 til 2 timer Da rulles første strøk bunnstoff på. La dette tørke før påføring av neste strøk. Det anbefales å legge 2 strøk med hardt bunnstoff første sesong. Bruk ( Glide Speed eller Hard Racing Ultimate ) La båten stå på land ca 2 uker slik at Light Primeren får herdet helt ut. Din båt er nå behandlet både mot osmose og begroning.
Påføring bunnstoff brukt båt. Vask båten grundig med høytrykk eventuelt Yacht Cleaner og vann. Mattslip med 120 papir ( våtslip ) Gjelder kun hardt bunnstoff Spyl av alt slipestøv La båten tørke Rull første strøk bunnstoff på. La dette tørke før påføring av neste strøk. Det anbefales å legge 2 strøk med bunnstoff hver sesong. Bruk Glide Speed eller Hard Racing Ultimate om du ønsker hardt bunnstoff. Bruk Glide Cruise eller Mille Ultimate om du ønsker selvpolerende bunnstoff Husk hardt bunnstoff kan ikke legges oppå selvpolerende uten først å spyle av så mye som mulig for så å prime med Yacht Primer.
Mest kjente årsaker til Bunnstoff avskalling Ikke overholdt overmalings intervall Mangelfull grunning Malt på fuktig overflate Malt i for lav temperatur Ikke tilstrekkelig rengjøring mellom bunnstoff strøkene Valgt feil type bunnstoff.
Primer/grunning Yacht Primer (tre-stål-”glassfiber”) Light Primer (Glassfiber-stål-aluminium) High Protect Sealer 599 (kryssfiner-mykplast-betong-ferrosement) HUSK MALINGS INTERVAL
Lakkering Farvolin Multicoat Brilliant Poly best Pro System
Verneutstyr Dette er meget viktig!!
Basisinformasjon
SPØRSMÅL Ring gjerne Dag Andre Hoem Tlf. 900 78000 for mer informasjon eller veiledning.