Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Trim.no AS Trening Slanking Kosthold Kosttilskudd Belastningsskader
HVA NÅ, LILLE LAND? NOEN SPØRSMÅL FRA EN OMNIBUSUNDERSØKELSE Gjennomført av Synovate på oppdrag fra LOStat/Fafo, uke 45 1.
Kompetanseprogram for informasjonssikkerhet
Enorm omsetning I Norge omsettes det for over en halv milliard kroner i SMS innholdstjenester pr år ! Kunne du tenke deg å få en del av denne kaka ?
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Forslag til tre forbedringstiltak for
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
TRYGG HANDEL PÅ NETT 23. april 2014 • IDA SMÅGE BREIDABLIKK.
Det nye børslandskapet - hvordan sikre beste pris?
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
Gjenbruk – mer bruk – lengre bruk…
Forretningsdriften – strategi og muligheter
- Dette er en heksejakt på ekstremt flinke folk…
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Dyreparken på 300 sekunder.
Følg pengene En introduksjon til økonomi- og næringslivsjournalistikk av Jørn Madslien, features editor, business, BBC News Interactive
VÅRT NYE SAMFUNNSPROBLEM
400 ladepunkter på 4 år for EL-motorvogner
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
LO - NHO - staten «Gevinsten ligger i åpenheten» 1.
Lærlinger på v/Rune Løberg Markedssjef i BK Gruppen.
Tjenestepensjonsordningene i privat sektor Status og utviklingstrekk Pensjonsforum 05/09-08 Geir Veland.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Høstens NFF-konferanse 16. og 17. november 2006NFF 1 Mobil og fleksibel kommunikasjon i nettbasert utdanning Astrid de Mora og Aleksander Dye.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Gjengs leie Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
Internasjonalt perspektiv Oslo, Audun Lågøyr Næringspolitisk direktør Byggenæringens Landsforening.
Forbrukerne taper Bjørn Erik Thon forbrukerombud.
Innherred samkommune 1 Større stillinger - en fordel for både brukere og ansatte Anne Grete Wold Prosjektleder Innherred samkommune.
”Tremånederskontroll” UNN, 27. og 28. sept Viktig problemstilling - slik handlingsplanen ser det Ventetiden er lang ved mange hørselssentraler.
Outsource eller drifte selv ?
1) Saksbehandling knyttet til kvalifikasjonene til bemanning på Transocean Leader 25/ I elektronisk post fra Norsk Sjøoffisersforbund/DSO til Petroleumstilsynet.
Fra individuell kunnskap til kollektiv kvalitet
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
KF PROSJEKTET.
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager.
NYE NETTSIDER Presentasjon på deleFredag 8. februar 2013.
NYTT BADELAND I MOLDE PROSJEKT: Badeland Spa Fysioterapi Trening
1: Markedsleie Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Informasjonsforum Stilling ledig Oslo kommunes interaktive tjenester Fjernarbeid Portal CP Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Endringer på Min Bedrift Endringer Listene: ”Nye oppdrag”, ”Besvarte oppdrag” og ”Vunnede oppdrag” legges direkte på forsiden til.
Felles sak/arkiv til 9-k 1 v/ kommuneelsker konsulent Lars Fremstad, LarvikIT as.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Kommentarer Odd M Reitevold Norges forskningsråd.
Ole Jan Tønnesen, VEGseksjonen, VEGavdeling M&R, Statens VEGvesen
Øk sannsynligheten for at flere FINN-brukere ser din annonse på FINN.no Øverst i resultatlisten – 7 dager.
The tyler group barcelona technology news. Noen ganger er det lett å fortelle når en melding i innboksen har blitt sendt av en kjeltring. Åpningen linje,
1 Børsliste Oppgave: Kommenter oppstillingen og foreslå forbedringer. Slik ble børslisten presentert i en stor avis for et par år siden.
Kapittel 10 Prosjektvett Tilleggsfil. Bruk verktøyet riktig.
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Økt synlighet blant anbefalte annonser – 7 dager
ID- og legitimasjonsutfordringer
FDV-prosjektet – lansering for brukerne 2. mai Arbeidsmiljøutvalget 23
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Intro: Det finansielle systemet
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet Ole Martin Kullberg Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Marianne Solstad Kvalitetsansvarlig torget

FINN.no FINN.no er en komplett markedsplass for private og bedrifter innen jobb, motor, eiendom og torget. FINN.no har ca 1.3 mill unike brukere per uke med mer enn 150 mill sidevisninger og mer enn 4.6 mill brukersesjoner. Norges 5. største nettsted Hva er unikt med FINN.no? Brukerne er hos oss for å handle. Mulighetenes marked

Det ble lagt ut 1,3 millioner annonser på FINN. no i 2006 Det ble lagt ut 1,3 millioner annonser på FINN.no i 2006! Bil til salgs: 332 000 annonser Bolig til salgs: 97 000 annonser Jobb ledig: 160 000 annonser Torget: 743 000 annonser I 2007 blir det daglig lagt ut ca. 3500 annonser alene på torget

Det ble omsatt varer til en samlet verdi på 387 milliarder kroner i 2006 Dette tilsvarer: 22% av Brutto nasjonalprodukt for 2006 56 % av Statsbudsjettet

Varemerkeprogrammet mot piratkopier og forfalskninger Et program for å bekjempe annonsering av piratkopier og forfalskninger på FINN.no

Bakgrunn: FINN.no ønsker å ta ansvar overfor forbrukeren og varemerkeeiere. FINN.no har ikke kompetanse til å vurdere ektheten til de mange merkevarene som annonseres. FINN.no mottar daglig henvendelser fra folk som tipser om at varer er falske.

Om programmet: Ved signering av kontrakt sikrer varemerkeeiere seg retten til sitt varemerke på FINN.no. Varemerkeeieren vil kunne stoppe annonser for kopier og forfalskninger av sine merkevarer. Varemerkeeier vil få nødvendig informasjon fra FINN.no i en eventuell anmeldelse av straffbare forhold.

FINN.no vil: Informere brukerne om programmet på tjenesten. Informere våre ”tipsere” om programmet. Gi deltagere av programmet verktøy for enkelt å plukke opp annonser av interesse.

Programmet i detalj: Kontrakt formaliserer samarbeidet. FINN.no hjeper varemerkeeier å sette opp et fast søk slik at det blir enkelt å finn aktuelle annonser. Varemerkeeier melder fra til FINN.no på avtalt måte om annonser som inneholder produkter som bryter med varemerkeeiers rettigheter. FINN.no fjerner de aktuelle annonsene fra tjensten, og informerer annonsør om hvorfor dette skjer. FINN.no vil oppgi kontaktdetaljer til varemerkeeier slik at annonsør kan ta en eventuell diskusjon direkte med varemerkeeier. Varemerkeeier har all kompetanse om sitt varemerke, og det er derfor helt naturlig at varemerkeeier tar seg av dette. Om det viser seg at varemerkeeier har tatt feil, varsler varemerkeeier FINN.no slik at annonsen blir aktivert igjen. (Varemerkeeier må oppgi en e-post-adresse som all kommunikasjon mellom FINN.no og varemerkeeier skal skje på.)

Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Telefon: 45 24 58 37 Marianne Solstad Kontaktinformasjon: Ole Martin Kullberg Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Telefon: 45 24 58 37 Marianne Solstad Kvalitetsansvarlig torget Telefon: 99 64 40 81 Sikkerhet@finn.no