Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Advertisements

Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Markedsføring og pressearbeid
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Å VÆRE KIRKENS ANSIKT UTAD
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Kommunikasjon Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon2 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er.
Frivilligheten en ressurs i folkehelsearbeidet, men til hva og hvordan? • Det offentlige og frivilligheten i et mangeårig og skiftende fellesskap • Veksten.
Hva skal et styre gjøre av arbeidsoppgaver?
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Sosiologi i barnehagen
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Levanger kommune enhet Velkommen! Bunntekst 1. Levanger kommune enhet Bunntekst 2 Kommunedelplan oppvekst Hvorfor lager vi kommunedelplaner? Behov for.
Velkommen til temadag! Litt om Norsk senter for prosjektledelse
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Øystein Pedersen Dahlen
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 4
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
GODE RÅD TIL STYRELEDER Birgitte Brekke, Frivillighet Norge.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Presidentkandidat Ove Bråland Sætre med...
ETIKK OG MORAL I KIWANIS
-ikke bare for zippylæreren…
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Prosjektfaser m.m. Nylen 2-3..
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Studentlivs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne noe om.
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg August 2001 Visjon Et Lærende Lokalsamfunn.
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
Status Selvangivelsesperioden 2013
Hvilke plattformer bruker dere?
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Navn på forslag: Navn på forslag: Navn på forslag: Foreslått av:
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
NAVNET DITT Kontakt meg : Her skriver du selve søknaden på jobben.
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Kommunikasjonens betydning for et godt arbeidsmiljø
Camilla Hall-Henriksen
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Presentasjonsrunde •Navn og studiebakgrunn •Kort om din forening •Kort om din rolle i foreningen 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

•Skriv på et ark alle assosiasjonene du får til ordet ”Sko” •Gjennomføres på 60 sekunder Øvelse: Assosiasjoner 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

•Et sterkt og godt omdømme er viktig for enhver forening •Godt omdømme vil gi: •Mer godvilje og toleranse fra omgivelsene •Større interesse for organisasjonens virksomhet •Større muligheter for vekst og utvikling •Styrke og samhold i foreningen Betydning av godt omdømme 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

1. Vit hvem du er og hvem du ønsker å være Definer organisasjonens profil 2. Gjør ”det rette” og sørg for god drift i organisasjonen Foreningen må gjøre det den sier den skal 3. Fortell verden hvem du er og hva du gjør Kommuniser deres profil til omverden Strategi for godt omdømme 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Forstå samspillet rundt din forening 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Internt Eksternt Kommunikasjon Omdømme Identitet Aktivitet Forening

Hvor skal du rette innsatsen? 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Troverdighets- problemer Godt omdømme Manglende strategiUutnyttet potensial Dårlig drift Lite / dårlig kommunikasjon God drift Omfattende kommunikasjon