[Produktnavn] Markedsføringsplan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Konkurransevirkemidlene PRIS
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Selge et produkt eller en tjeneste
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Webside for Blikkenslager Harald Bårdseng AS Prosjekt 39E av Stian Ølstørn.
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Anvendelse av verktøyene
Human Factors (HF) i kontrollrom - En revisjonsmetode 2003
Markedsføring og pressearbeid
Forretningsplan.
Forretningsmodell 9 deler som beskriver forretningsmodellen
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Gruppeundervisning /
FUTURUM DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.
Strategi- og aktivitetsplan
Markedsføringsplan Navn.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Sett inn arbeidsgruppelogo i lysbildemalen Sett inn arbeidsgruppenavn i lysbildemalen Prosjekter Dokumenter Arbeidsgruppe Koblinger Hva er nytt Hjemmeside.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Markedsføringsloven ● Av 16. juni ● Skal sikre at markedsføring skjer under ærlige og sunne forhold. ● Beskytte forbrukerne.
Besøk 9. klasse Rødberg/Veggli Service og samferdsel 12. og 13. mai 2016.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Markedsføring.
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Presentasjon av forretningsplan
Forretningsprosjektplan
Presentasjon av forretningsplan
<arbeidsgruppenavn>
[Firmanavn] Forretningsplan.
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produktet her
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
[Produktnavn] Markedsføringsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Sett inn bilde av produktet her
Markedsføringsplan Navn.
Velkommen! Firmanavn.
Produktnavn.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
(Selskapsnavn) Markedsplan
Segmentering og posisjonering
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Presentasjon av forretningsplan
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Prisstrategier på bedriftsmarkedet
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Sett inn bilde av produkt her
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

[Produktnavn] Markedsføringsplan Denne malen er lastet ned fra www.skape.no Skape.no tilbyr etablererveiledning, ulike typer kurs og informasjon til etablerere i Rogaland. Er det noe vi kan hjelpe deg med?

Massemarkeds/ følgere Markedssammendrag Marked: fortid, nåtid og fremtid Gjennomgå endringer i markedsandel, lederskap, aktører, markedsendringer, kostnader, prising, konkurranse Massemarkeds/ følgere Antall kunder Tidlige brukere/ pionerer Utløpstid Tid

Produktdefinisjon Beskriv produktet/tjenesten som skal markedsføres

Konkurranse Det konkurransepre-gede miljøet Gi en oversikt over produktkonkurrenter, deres sterke og svake sider Plasser hver konkurrents produkt mot nytt produkt A B C D Ytelse Pris

Plassering Plassering av produkt eller tjeneste Forbrukerløfte Uttalelse som klart definerer produktet i markedet og mot konkurransen over tid Forbrukerløfte Uttalelse som sammenfatter fordelen ved produktet eller tjenesten for forbrukeren

Kommunikasjonsstrategier Meldinger etter bruker demografi

Pakking og oppfyllelse Produktpakking Diskuter formfaktor, prising, utseende, strategi Diskuter oppfyllelsessaker for elementer som ikke sendes direkte med produkt Varers inntakskost Sammenfatt varers inntakskost og stykkliste på høyt nivå

Lanseringsstrategier Lanseringsplan Hvis produktet annonseres Kampanjebudsjett Lever reservemateriale med detaljert budsjettinformasjon for gjennomgang Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Fase 1 Fase 2 Fase 3

PR Strategi og utførelse PR-strategier Høydepunkter i PR-planer Ha ekstra PR-plan, inkludert lederkalendre, foredrag, konferanseplaner, osv.

Reklame Strategi og utførelse Oversikt over strategi Oversikt over media og tidsberegning Oversikt over reklameutgifter

Andre reklamefremstøt Direkte markedsføring Oversikt over strategi, hjelpemidler og tidsberegning Oversikt over responsmål, mål og budsjett Tredjeparts markedsføring Felles markedsføringsarrangementer med andre firmaer Markedsføringsprogrammer Andre reklameprogrammer

Prising Prising Policyer Sammenfatt bestemt prising eller bestemte prisstrategier Sammenlign med lignende produkter Policyer Sammenfatt policy som er relevant for å forstå viktige prisspørsmål

Distribusjon Distribusjonsstrategi Distribusjonskanaler Sammenfatt distribusjonskanaler Distribusjon per kanal Vis plan for hvilken prosentandel av distribusjon som skal utføres av hver kanal – et sektordiagram kan være nyttig

Vertikale markeder/segmenter Vertikale markedsmuligheter Diskuter bestemte markedssegmentmuligheter Behandle distribusjonsstrategier for disse markedene eller segmentene Behandle bruk av partnerroller til tredjeparter i distribusjon til vertikale markeder

Internasjonalt Internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Behandle distribusjonsstrategier Diskuter spørsmål som er spesifikke for internasjonal distribusjon Internasjonal prisstrategi Lokaliseringsspørsmål Fremhev krav for lokale produktvariasjoner

Suksessformularer Mål for første år Mål for flere år Mål for suksess/fiasko Krav til suksess

Tidsplan Høydepunkt i 18 måneders tidsplan Tidsberegning Isoler tidsberegningsavhengigheter som er avgjørende for suksess Jan Feb Mar Apr Mai Jun Juli Sep Okt Nov Des Aktivitet 2 Aktivitet 3 Aktivitet 4 Aktivitet 1 Milepæl