Fredagstimen Jeg har veldig dårlig stemme i dag, så jeg skriver instruksjoner for timene her. I dag skal vi jobbe i grupper fram mot en muntlig framføring.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Muntlig eksamen i historie
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
I DRETT OG SAMFUNN – NYE RETNINGSLINJER FOR MUNTLIG EKSAMEN En kort presentasjon v/ Christin Magnussen.
Praksisfortelling Bruk av programmet wiki i et tverrfaglig elevprosjekt i videregående skole Prosjektet omfatter to vgs-klasser og fem lærere Kompetansemål.
Vurdering for læring.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
TIPS OG RÅD TIL MUNTLIGE FRAMFØRINGER
Lars OpdalHøgskolen i Buskerud Hvorfor Google? ”Jeg lurer på hva som egentlig er bra med en søkemaskin på Internett som kommer tilbake med
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Forside/oversikt Fag / tema Historie Trinn 9. trinn
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Heuristisk evaluering Evaluering av gruppe 08s nettsted Gruppe01.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Naturfag og IKT. IKT til hva Informasjonssøk Presentasjoner Animasjoner Pedagogiske programmer Administrasjon av undervisningen Chat/diskusjon.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Muntlige presentasjoner
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO-2010.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Matematikkundervisning - noen tanker Christin Borge PPU, Høgskolen i Vestfold Våren 2006.
ERFARINGER MUNTLIG TENTAMEN I MARS: ØVING. INSTRUKSJONER TIL ELEVENE: KLARE OG PRESISE (UNNGÅ TELEFONER). BARE PRESENTERE RELEVANT STOFF.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
En multimedia presentasjon
Muntlig framføring Tips til den som skal ha muntlig framføring:
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Problemstilling Frode Svartdal UtTø H-2007.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Les s Les ”Sametinget” I par velg 1 av temaene Oppsummere dette temaet og forklare hvorfor det er av betydelse (30 min) Klassen skal.
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Sammensatte tekster ?.
Argumenterende tekster
Velkommen til Vikhammer ungdomsskole!
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Fagdag psykisk helsetjeneste, 12.mai 2009 Tina Skarheim, Velkommen Bakgrunn Litt om KS Dagen i dag.
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO
Digital kompetanse Innledning. FYLL UT Hovedpunkter i min forståelse av dette tema! (Hva kan jeg?) Hva vil jeg bidra med i tema- behandlingen? Læreplan.
Lesing og skriving som grunnleggende ferdigheter
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Lesing og lesestrategier
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
PLAN FOR 4.KLASSE UKE 34 og 35. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1 Norsk UteskoleStasjonerNorsk 2 GymKunst & håndverk UteskoleStasjonerMatte 3 KrdKunst.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
Uke 9 27.feb- 4.mars Uke 9 27.feb- 4.mars Verdiord: Tålmodighet.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Foreldremøte 10. trinn Kannik skole!
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Muntlig framføring Hovedmål/periodemål:
Foreldremøte 10. trinn Kannik skole!
Fagartikkel Hvordan arbeide med et kapittel i Fabel. Anne-Grete Fostås
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Utskrift av presentasjonen:

Fredagstimen Jeg har veldig dårlig stemme i dag, så jeg skriver instruksjoner for timene her. I dag skal vi jobbe i grupper fram mot en muntlig framføring i siste del av timen. Temaet er en overgang fra psykologiens historie til psykologien som fag i vår tid.

Oppgave om psykologien mot vår tid Fredag 7. september 2012

Å få det bedre psykisk Etter 2. verdenskrig, fra ca. 1950, økte interessen for psykologiske spørsmål og for psykologi som fag betraktelig. I takt med at folk fikk det materielt bedre, kom det nå spørsmål om hvordan en kunne få det bedre også psykisk. Læreboka, s 18

Gruppearbeid i selvvalgte grupper på 2 – 4 elever Tema: Hva vil det egentlig si å få det bedre også psykisk? Sluttresultat: Muntlig framføring på 4-5 minutter. Valgfritt om dere vil bruke ppt el. andre visuelle hjelpemidler eller ta en rent muntlig framføring. Arbeidsform: Gruppearbeid fram til kl , deretter framføring i klassen. (Gruppa velger selv når dere vil ta 10 min. pause.) Etterarbeid: Siste del av timen skal brukes til en evaluering.

Arbeidsmateriale Se PULS-programmet om lykke 1)Gjengi hovedtrekk i hvordan lykke defineres i dette programmet 2)Finn fram til andre ting som dere mener er viktige for å ha det bra psykisk. 3)Bruk evt. stoff fra læreboka og lærebokas nettsted. Oppgi kilder 4)Manus med kildeliste leveres på ITL

Vurdering I vurderingen legges det vekt på - god framføring -at dere klarer å bruke fagstoff og faguttrykk -at dere har en reflektert holdning til problemstillingen -at dere viser kritisk sans i forhold til kilder, og selvstendighet i forhold til bruk av kilder (ikke les opp rene klipp)