Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: 1.1.13-5.6.13 •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Materiellgrunnlaget for Miljøpartiet De Grønne
Advertisements

Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
1 Vi har ikke et CO2 problem!. 2 Vi har et livsstilsproblem med et CO2 symptom!
Global Dignity Day Informasjon til rektormøte, Telemark Thomas Horne Prosjektleder Global Dignity Norge.
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Hurra for deg som fyller ditt år...
Bridgetinget 5. juni 2010 Rekruttering og opplæring •Medlemsstatus •Et spill for framtiden •Vær en bridgevenn – verv en bridgevenn •Kretsens rolle i kampanjen.
TILDELES : NN FOR FLOTT INNSATS PÅ ART-TRENINGENE I PERIODEN MND-MND 200? Du har vært…… og vist at…… Lykke til!! _______________ Johannes Finne ART-trener.
ANALYSE AV DET REGIONALE POTENSIALE FOR
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
Miljørådgiver, Grønn Hverdag
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Forretningsidé Vår forretningsidé er å drive journalistvirksomhet på oppdrag fra lokalavisen, samt opprette en webside for ungdom i Egersund/Dalane.
ATV og pensjonistene Hva er ATVs ansvar når et medlem nærmer seg pensjonist-tilværelsen? NR 1 Meld fra med dato til medlemsregisteret sentralt når medlem.
Vi håper og tror det kommer 4-5
Hospiteringsprosjektet Første arbeidsgruppemøte, Første arbeidsgruppemøte, Lene Ragnhild Kyllesdal og Stine Grimsrud.
MILJØ OG KLIMA Ungdomskonferansen MÅLSETTING IGANGSETTE STRAKSTILTAK FOR Å ENDRE HOLDNINGER – vi har ingen tid å miste SETTE FOKUS PÅ LIVSSTIL OG.
R ETNINGSLINJER FOR KONTAKTFAMILIER : På sykehuset står det en perm fra oss med kontaktinfo om alle kontaktfamiliene, taushetsløfte, retningslinjer. Info.
Vekst og Verving.
FYSISK AKTIVITET FOR PERSONER MED DEMENS
VALGFORUM Valgforum er et medlemsforum for valgadministrasjonen i alle norske kommuner og fylkeskommuner. Valgforum skal bidra til utvikling av valg i.
Husker du fasteaksjonene i 2006 og 2008?. Temaet: Ungdom ut av krig og krise.
I folkets tjeneste Hvem er jeg? Bystyremedlem i Oslo siden 1987 (minus vara 4 år) Hovedstyremedlem i KS siden 2003 Ombudsmannsnemnda.
Forum for Forebyggende Infeksjonsmedisin og Reisemedisin, Norge (FIRM) Velkommen.
KIRKENS NØDHJELPS FASTEAKSJON 2010 FLASKEPOSTKAMPANJEN Hvert år under Kirkens Nødhjelps fasteaksjon oppfordrer vi og Changemaker folk i Norge til å gi.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Ung i BKK 19. oktober Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.
Møte for samkjørere hos Aker Solutions 19. oktober 2012.
Foto: Geir Hageskal Mobilitetsuka Viktigste arrangement  Åpning av første smarte gangfelt.  Kampanje for mer sykling.  Demonstrasjon av el-sykler.
Anbud Nittedal 2015 Rutetilbudet.
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling Nettverk natur og kulturbasert nyskaping i Nord-Trøndelag? Turid Haugen, KS.
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
FA Kvinners misjonsoffer 2015 Rent vann i Uganda.
NORGES BYGDEUNGDOMSLAG - LANDETS STØRSTE VENNEGJENG.
Sykkelprosjektet Hvordan kommunikasjon bidrar til å gjøre Oslo til en bedre sykkelby.
KIF-planens innhold og formål Innspill til Handlingsprogram Kommuneplan Kunnskapsgrunnlag Kartvedlegg Vedlegg fra Asker Idrettsråd Strategier, mål og.
Women Business Network Vestfold Women business Network (wbn) er et nettverk for kvinner i Vestfold. Nettverket skal støtte og inspirere kvinner; som ansatt,
Pensjonistforbundet Sogn og Fjordane Handlingsplan Perioden –
Nasjonal transportplan 2010 – Oppfølging i handlingsprogram og budsjett.
Sammen for bedre: LEVEKÅR INKLUDERING NÆRMILJØ PSYKISK HELSE AKTIVE ELDRE
Kommune-og fylkestingvalg høsten 2007 – hva gjør vi? generalsekretær Harald Tronvik FRIFO.
Regional plan for fysisk aktivitet, idrett og friluftsliv i Akershus
Din innsats betyr en forskjell i manges liv! Hva går pengene til?
Årshjul for kommunikasjon
Markedsføring.
for psykisk helse 2017 tirsdag 10. oktober
Barn og unge 0 – til 26 år Barn 6 – 13 år (1. – 7.kl)
Valgkampwebinar for lokallag 10. mai
Sommermåneder på Pytten
Hverdagsrehabilitering
Evaluering Midt-Norsk Mesterskap 2007
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Kommunemøter RPBA - om RTP
Lokallagsledermøte Om økonomi – om felles forståelse og forutsigbare løsninger Johannes Rindal.
Kvinnesatsing Info fra NJFF-Hedmarks kvinneutvalg
Årsmøte 2018 Quality Alexandra Hotel 14. – 15. mars
Kollektivtrafikkforeningen
Engasjement og frivillig arbeid
Verdier og visjon i nye Stavanger
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
HELSE OG SOSIAL | Helsefremming og innovasjon.
Utskrift av presentasjonen:

Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene skal ivareta sin ombudsrolle •Organisasjon skal skape ny miljøpolitikk

Politikkområdene • Trivelige nærmiljøer (sykkel, grønne lunger, tettstedsutvikling, friluftsliv) • Din innsats nytter (tiltak i egen bolig/ ENØK) • Takk for at du reiser kollektivt (tog, buss, ferge, rabattert månedskort)

Venstre skal • vise at god miljøpolitikk fører til en bedre hverdag for vanlige folk • oppsøke 250 organisasjoner, tiltak, bedrifter, aksjoner som arbeider med dette • gjennomføre tre aksjoner med temaene 1) nærmiljøet, 2) egen bolig, 3) kollektivtrafikk • vedta uttalelser om miljøpolitikk på samtlige fylkesårsmøter • ha minst tre nasjonale oppslag, samt minst fem redaksjonelle oppslag og minst tre leserbrev om miljøpolitikk i hvert fylke frem til og med 5. juni

Tre aksjoner • Stand: Trivelige nærmiljøer (sykkel, grønne lunger, tettstedsutvikling, friluftsliv) • Dør til dør: Din innsats nytter (tiltak i egen bolig) • Rushtid: Takk for at du reiser kollektivt (tog, buss, ferge, rabattert månedskort)

Gjennomføring • Besøksdelen av kampanjen gjennomføres først (1 besøk per listekandidat, 2 for toppkandidat) • Uttalelser vedtas på fylkesårsmøtene og LS i mars • Tre utadrettede aksjoner – Lokallag i kommuner med under innbyggere oppfordres til å gjennomføre minst en dag, under minst to dager og over alle tre aksjonene.

Fylkesårsmøtene • Lansere og motivere til kampanjen • Sette opp datoplan og gjennomføring for hvert eneste lokallag i fylket • Workshop der lokallagene (evt regioner) planlegger kampanjen • Husk å lage miljøuttalelse(r)

Premie • Det fylkeslaget som arrangerer flest aksjoner per medlem og har flest avisoppslag per lokalaviser får kr til gjennomføring av egen valgkamp. • Hvert fylkeslag nominerer to lokallag til beste lokallag. Beste lokallag får besøk av Trine i løpet av sommeren.